Hoe kan ik mijn ex vergeten in de situatie waar ik me bevind?

2 weken geleden hebben ze een nieuwe man aangeworven op mijn werk. Het probleem is dat hij enorm lijkt op mijn ex en dan heb ik het niet alleen over het uiterlijke, maar ook over zijn manier van praten, stappen en handelen. Telkens als hij voorbij loopt, staar ik hem aan. Hij heeft het zelf ook gemerkt en ik vertelde dus maar dat hij op een familielid leek. Maar de gelijkenis tussen mijn ex en hem is akelig groot. Mijn ex gaat begin volgend jaar trouwen (waar ik toch een beetje moeilijk mee heb, want ik heb hem graag gezien). Het helpt echt niet om iemand dagelijks te moeten confronteren die heel erg op hem lijkt. Hebben jullie tips voor mij, omdat naast mij te kunnen leggen. Dank u

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U dient echt aan uzelf te werken. Hetzelfde antwoord is van toepassing op uw vorige
vraag over ,,jaloezie,, U kunt nu elke situatie in uw leven aangrijpen wat u
met uw ,,verloofde,, heeft meegemaakt. Situaties tijdens vakantie, opleiding, familie en
noem maar op. Nu lijkt een nieuwe collega op het werk in vele opties
op uw ex verloofde. Dat is weliswaar confronterend daar u er elke dag
mee te maken krijgt. Daarom moet u zelf aan uw eigen ,,ik,, werken.
Met behulp van....................u raadt het al.

Antwoorden (4)

Concentreer je niet zo op al die gelijkenissen, maar op de (kleine) dingen die hem noujuist onderscheiden van jouw ex, die zijn er ook genoeg!

Wanneer je op die dingen let, vergeet je het al gauw. Ook kan je zeggen dat je een ander kapsel beter bij hem vindt staan. Misschien luister hij echt naar je en gaat hij naar de kapper. Met een ander kapsel ben je meteen een heel ander mens, van buiten. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Makkelijk zal het niet zijn om iemand die je graag ziet los te laten. Maar belangrijkste is om voor jezelf te kiezen. Uit je bericht leid ik af dat je nog erg veel bezig bent met je ex, daar waar hij al bezig is om een heel nieuw leven op te bouwen. Hoewel je dat misschien voor jezelf ook al gedaan hebt, moet je al je keuzes voor jezelf bewust maken. Jezelf ook een doel stellen wat je wil bereiken op dit vlak en daarop focussen. Je kan de keuze van je ex niet veranderen en jij hebt je eigen leven. Daar moet je je op richten. Het is al een goede stap dat je je bewust bent van het feit dat je zo'n sterke associatie hebt met je ex door die collega. De volgende stap is, om op het moment dat het weer gebeurd, je gedachten te sturen naar iets anders. Wees je ervan bewust dat jij de baas bent over je emotie en gedachten, ook al voelt het niet altijd zo.

Het zal niet direct gaan, maar binnen afzienbare tijd zal je je sterker gaan voelen. En zal je dat ook loslaten.

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leer deze nieuwe collega beter kennen, dan zul je merken dat hij een hele andere persoon is dan je ex en zal je hem zien als hemzelf (en niet als een schaduw van je ex).
Je zult dan steeds meer verschillen ontdekken ipv overeenkomsten.
Verder is het zo dat het gewoon altijd tijd kost om liefdesverdriet te verwerken. Het wordt echt wel minder op den duur, maar het heeft tijd nodig. Probeer leuke dingen te doen en nieuwe mensen te leren kennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lastig joh, zo kom je nooit van je ex af, want je hebt duidelijk nog gevoelens voor hem. Zou het kunnen dat hij eigenlijk niet zo heel erg lijkt, maar dat je het wil zien? Denk je je ex wel eens te zien op straat of ergens anders en dat het hem niet is? Is hij op deze manier niet nog een stukje dichtbij, omdat je dat graag zou willen?

Ik denk dat als je deze man op het werk beter leert kennen dat je ook ineens dingen ziet die verschillen van je ex. Ik denk dat als je je wat vertrouwder voelt dat je ook kunt uitleggen dat het om een ex gaat ipv familielid. Dan staat hij het misschien ook beter toe dat je hem af en toe aanstaart.

Zijn er mensen met wie je erover kan praten of vind je van jezelf dat het over moet zijn?