Datingsite is een Engels woord. Wat is een goed Nederlands woord daarvoor?

Een "datingsite" is een internetontmoetingsplaats voor mensen die een partner zoeken voor een relatie.
Zou vrijmarkt een goed woord zijn (behalve op koninginnedag)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind vrijmarkt wel een leuk alternatief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of snuffelplek?

Het beste antwoord

Ik zou eerder gaan voor ontmoetingspagina

Toegevoegd na 16 seconden:
als je het letterlijk zou nemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gekozen omdat een date nog geen afspraakje hoeft te betekenen maar een ontmoetingsmogelijkheid om aan elkaar te snuffelen kan zijn.

Andere antwoorden (7)

Relatie bemiddeling.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Relatie bemiddeling lijkt me meer iets waar anderen mee aan de slag gaan voor je.
Op een dating site kan je volgens mij volledig zelf rondneuzen en contact opnemen met wie je maar wil?
itsme
12 jaar geleden
De site biedt de faciliteiten om dat te doen. De site bemiddelt dus, niet in actieve vorm maar in passieve vorm.
afspraaksite, afspreeksite, ontmoetingssite,

Toegevoegd na 18 minuten:
Dom, je bent al zo gewend aan die woorden, dat je er niet over nadenkt, dacht alleen aan dating.
afspreek pagina?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
site is nog steeds Engels natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het woord "webstek" wordt gebruikt als Nederlandse tegenhanger van website.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een winkel met mensen erin misschien?? Oftewel een onlineshop. De meesten kosten tenslotte geld.
Een ‘relatieplek’ of een 'ontmoetingsplek'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, vertaalfuncties geven gewoon het zelfde woord: datingsite.
Ik zou ook zeggen: ontmoetingspagina. Letterlijk vertaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Partnermarkt
12 jaar geleden
Geheel moerstaalverantwoord (maar het bekt voor geen meter):

Afspraakjeswebstek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Webstek is zo heerlijk jaren 90!
Virtueel ontmoetingsplekje