Wat is een normaal gemiddeld gewicht voor een jongen van 1 meter 20 en half? dus 120,5 centimeter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
1.1K

Het beste antwoord

Een gezond gewicht zit tussen de 22 en de 26 kg, volgens de BMI-meter van het voedingscentrum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Nog een andere bron die dit bevestigt:
http://staff.science.uva.nl/~heck/Research/groei/opdrachtD.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt. Heel appart want mijn zoon is dus 1.20 en half en weegt 23 en halve kilo. Maar de ggd maakt zich dus zorgen over het gewicht in verhouding tot zijn lengte en heeft me in een brief die mededeling gedaan.
Zelf trok ik ook via een tabel de conclusie dat hij gewoon een normaal gewicht heeft. Maar goed omdat de ggd zich zorgen maakte dacht ik dat mijn berekening dan misschien wel niet zou kloppen.
Maar als er nu hier op goeievraag al 2 mensen zijn die ook beweren dat het gewicht tussen de 22 en 26 kilo mag zijn, dan zal de ggd zich wel vergist hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij verder gewoon gezond is, is er zeker niks aan de hand. Mijn zoon zat altijd onder de groeilijn en was ook flink mager, maar is nu toch echt uitgegroeid tot een hele kerel.