Waarom zijn mannen die veel seks hebben stoer, terwijl vrouwen die veel seks hebben een hoer worden genoemd?

Of is hoer de vrouwelijke vorm van stoer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Ik denk dat dit komt door de manier waarop je er zelf tegen aan kijkt.
Mannen zijn niet stoer maar worden stoer gevonden door andere mannen die dit ook graag zouden willen maar minder succes hebben.
Vrouwen daarentegen zijn geen hoer maar worden hoer gevonden door de mannen die wel sex zouden willen maar geen succes hebben en door de vrouwen die mogelijkerwijs meer sex zouden willen maar niet durven omdat ze dan hoer genoemd worden.

Het is dus allemaal een kwestie van perceptie.

P.s ik bedoelt dan sex met meerdere partners
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Beauty is in the eye of the beholder, en dat geldt ook voor hoe we tegen andere mensen aankijken.

Ik noem trouwens iemand een "hoer" als die betaalde seksuele diensten verleend, maar ik heb door dat mijn taal en opvattingen ouderwets beginnen te worden ;-)

Tevens: niet het hebben van veel sex, maar het hebben van veel verschillende partners zou de "key" moeten zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het politiek incorrecte antwoord luidt dat mannen biologisch gezien zoveel mogelijk vrouwen horen te bevruchten. Vrouwen daarentegen laten zich liefst maar door één man bevruchten, namelijk de sterkste. Darwin zei het al. Vertaald naar ons oerinstinct betekent dat: man met veel vrouwen = goed; vrouw met veel mannen = slecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Guido, er zal ongetwijfeld wel het nodige waar zijn van je uitleg, echter wat dan bij mij opkomt is de vraag waarom het bij de vrouwtjes de menselijke soort niet zichtbaar is dat ze ovuleren, dit is bij sommige andere soorten wel het geval. Het feit dat het niet zichtbaar is lijkt mij alleen maar aanwezig om te bevorderen dat de vrouw haar kansen als het ware spreidt door gemeenschap te hebben met meerdere mannen. Dit gezegd hebbende besef ik dat dit misschien meer geschikt is voor nog een hele rits vragen hier op GV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien dat het niet meer zichtbaar is omdat we te ver doorgeëvolueerd zijn? Ik dacht overigens ooit gelezen te hebben dat een ovulerende vrouw wel degelijk onbewust kleine signalen afgeeft, die door mannen opgepikt worden, ook onbewust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou goed kunnen hoor Guido, bij nader inzien is dit een beetje een zijspoor en heeft mijn input niet echt veel met de vraag te maken.
Voornamelijk omdat van oudsher je als man toch niet 100% zeker kan zijn of dat kind nu eigenlijk wel van jouw is (een zekerheid die vrouwen wel hebben. Moderne technieken daargelaten dan). Concurrentie uit de weg ruimen dus. Zekerheid willen dat dat kind dat je aan het opvoeden bent wel van jouw is. Dat zit nog steeds behoorlijk sterk in de mannelijke psyche ingebakken. En niet onterecht als je bedenkt hoeveel kinderen toch niet van de vader blijken te zijn die je bij monogamie zou verwachtten.......

Voor mannen daarentegen is het meer een kwestie van je genen doorgeven en evt. een ander het vuile werk op laten knappen. Genetisch succes dus. En met hoe meer partners, hoe groter de kans dat 1 van de kinderen die daar uit voort komt daadwerkelijk van jouw is. Geld op zich ook wel voor vrouwen maar daar het kind dat uit een bepaalde vrouw komt gegarandeerd de genen van die vrouw draagt rest je als vrouw eigenlijk alleen de taak om sterke genen te verzamelen om een kind mee te krijgen en een partner te vinden om het mee op te voeden (niet noodzakelijk dezelfde). Als man moet je meer moeite doen je genetische code te waarborgen.
Vrouwen hebben vervolgens ook nog de pech dat ze gemiddeld fysiek zwakker zijn dan mannen daardoor konden mannen door de duizenden jaren heen tijdens de opkomst van de mensheid gemakkelijker hun regels opdringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik prefereer het woord prostituee. Volgens mij is hoer een scheldwoord.

Dat is door de religie met name zo in ons brein meegegeven. De rol van de vrouw in de maatschappij is door de religie bepaalt. De grip die de religie heeft, wordt wel steeds minder gelukkig.

Maar in een aantal religies worden vrouwen enkel in een paar rollen onderverdeeld:

Maagd als zij nog geen seks hebben gehad.
Prostituee als zij met meerdere mannen (al dan niet betaald seks hebben).
En daar tussen in zit moeder. Waarbij Maria in het Christendom dus de 1e en de 3e rol vervuld om haar uitzonderlijke positie onmogelijk haalbaar te maken voor andere vrouwen.

Andere vrouwbeelden zijn er niet echt en het gekke is dat ze nagenoeg allemaal met seks te maken hebben. Zoiets is natuurlijk bedacht door mannen.

Mannen willen natuurlijk niet dat "hun" vrouw (hoezo bezitsdrang) "het" met anderen doet. Want dan zitten ze dadelijk een kind op te voeden dat niet van hen is en niet hun genen draagt. Dat is wel zonde (let op het woord zonde(n)) van je energie en tijd natuurlijk.

Dus mannen bedachten een duidelijk traditionele rolverdeling voor de vrouw waarbij ze slechts twee goedgekeurde keuzes had: maagd of moeder. Al het andere wordt afgekeurd en met name als het om seksualiteit gaat.

Tegenwoordig mag je ook zakenvrouw zijn of werkende moeder. Dat is ook niet meer zo'n heikel punt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is daar tegenwoordig toch iets aan het veranderen. Wat niet weet, wat niet deert. Zolang er niet over gesproken wordt dan is alles goed.

Stoere jongens die opscheppen over het hebben van veel sex, zijn niet bij alle vrouwen in trek. Ze worden of niet zo serieus genomen of niet meer vertrouwd. Je kunt er enge ziektes van krijgen bijvoorbeeld.

Voor de rest sluit ik grotendeels aan bij het antwoord van Minerva.
Alleen was Maria geen maagd, maar was ze verkracht door een soldaat. Maagd moest ze zijn anders was een vrouw per definitie een hoer. Jozef heeft haar gered. In die tijden werd steniging als straf werd gegeven aan iedereen die zich schuldig maakte aan prostitutie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ontvangende kant moet "schoon" zijn het liefste anders is het voor ons biologisch gezien "broken goods". De aanbiedende kant moet aftasten om een match te vinden met het eigen genetisch materiaal.