Bang om verder te gaan

Ik heb in relaties een erg naar verleden. Maar nu heb ik een vriend en ik weet gewoon dat hij het is, maar ik durf niets. Hij heeft er geen problemen mee hoor hij zegt altijd, je hoeft niet dingen voor mij te doen je moet het pas doen als je er zelf aan toe bent. Nu weet ik dat ik aan dingen toe ben. Maar ik durf het niet. Ik heb 1 keer met hem gezoend maar meer durf ik niet maar ik WIL wel! Weet iemand wat ik hiermee kan doen.. Hoe ik mijn angsten kan overwinnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog maar 1 keer gezoend? Vind je dat niet een beetje weinig voordat je verder gaat? Tenminste hoelang ken je hem al?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry hoor ff plat ga naar de bios pak ze'n hand sla een arm om hem heen ga naar elkaar toe en zoenen haha veel suc6

Antwoorden (7)

Wellicht moet je de stap in een spel verpakken. Doe je partner een blinddoek om, zodat hij niet het initiatief heeft, maar jij.
Daarnaast± Besef± Wat in het verleden ligt, ligt in het verleden. Werk nu aan de toekomst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spreek dit letterlijk uit naar hem. Zeg hem dat je er aan toe bent, maar dat je niet durft. Vraag hem of hij de leiding wil nemen, en spreek af dat hij stopt zodra je daarom vraagt.
Door hem te vertrouwen, en ook te tonen dat je hem vertrouwt, kan je hier doorheen komen.

succes
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die +1 komt er niet vanzelf D44antje ;) Van mij ook +1
Gewoon doen en zeggen tegen je vriend dat je het egt wilt, misschien helpt het als hij de leiding neemt en dingen het eerst doet waardoor jij je op je gemak gaat voelen en het zelf ook gaat durven dingen te ondernemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat hem de leiding nemen tot jij het te ver vind gaan maar ga niet verder omdat je bang bent dat hij je preuts zal vinden,het is jou lichaam dus luister naar je gevoel.
Ik heb dit ook gehad door dingen uit het verleden,ik was eraan toe en wilde iets bij mn vriend doen,waarop hij zei als je het eng vind moet je het niet doen,ik deed het wel en was meteen over die angst heen en heb er nu nog nauwelijks last van ;-)

Succes meid !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In deze fase is dat heel moeilijk om te vertellen wat je moet doen.

Je weet het namelijk wel, maar je gedachten zijn niet gelijk aan je persoonlijkheid.

Om heel eerlijk te zijn moet je een aantal relaties door voordat je de kracht krijgt om je leven te leiden zoals je gedachtes dat willen.

Wat erop neerkomt dat je je "ware"zult kwijtraken, en je er een soort spijt van krijgt wat een drijfveer wordt voor verdere acties.

Afhankelijk van je houding kan dit meerdere relaties betekenen helaas.

Aan de andere kant kan het ook goed gaan als jij je gewoon geen zorgen maakt over dit soort dingen, en hij heel veel geduld heeft.

Het lijkt er dus op dat jij in gedachten sneller wilt gaan dan hem? Zolang hij aangeeft dat dat niet zo is, is er niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duidelijk afspreken dat JIJ de 'leiding' hebt bij het 'liefdesspel'.

Doe t stapje voor stapje. Van zoenen naar tongzoenen. Van voorzichtig strelen tot meer intiem strelen. Idem met uitdoen van evt kledingstukken.

Het hoeft nl niet allemaal in één keer.

Uit je verhaal begrijp ik dat je vriend begrip heeft voor je situatie. Dus aan hem zal t niet liggen.

Vertel hem dat hij 'de ware is' en dat je van hem houdt.

De rest komt dan vanzelf wel. Niet overhaasten, geen stress en vooral genieten van elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp dat je enige schroom hebt om 'de stap' te doen.

Ik vermoed dat je aan wat faalangst lijdt en daarnaast bang bent om tegen te vallen. Hetgeen meer en meer tot onzekerheid leidt.

Als jij aan 'meer' toe denkt te zijn maar het niet echt durft..zou het kunnen dat je er eigenlijk nog niet aan toe bent..

Ik vermoed dat je je niet werkelijk kunt 'geven' in je relatie. Natuurlijk is dat een gevolg van wat je eerder hebt moeten meemaken/doormaken.

Mijn advies luidt: Praat met je vriend en probeer te vertellen waar jouw probleem ligt èn..vraag hem jou wat te helpen.

Indien jou de moed ontbreekt dit alles in een gesprek onder woorden te brengen..schrijf dàn alles op een brief en geef die aan je vriend..of..stuur die via de post naar hem toe.

Heel belangrijk is dat hij jou vol liefde opvangt en je wat gaat helpen.

Ik denk dat daarna je schroom al heel snel verdwenen zal zijn..

Veel succes, hoor..

Groet,

Ton