mijn dochter van bijna 7 is heel erg bang om te gaan slapen. Ze is bang voor weerwolven na het zien van dolfje hoe krijgen we haar in slaap?

Weet jij het antwoord?

/2500

Uitleggen dat Dolfje het weerwolfje maar een film is, en dus niet echt. Misschien kun je via internet zelfs een making of filmpje vinden over hoe ze Dolfje gemaakt hebben? ( youtube? ) Deze bijvoorbeeld : http://www.youtube.com/watch?v=FzxYqPcDpvo

Misschien kan je voordat ze gaat slapen met haar door haar kamer lopen en onder haar bed kijken, in haar kast enzo om te laten zien dat er echt niks engs in haar kamer zit, en haar vertellen dat je altijd dichtbij haar bent. Als je in God gelooft kan je haar zeggen dat ze 's nachts zal worden beschermd door engeltjes. Voordat ik vroeger ging slapen, zong mijn moeder een liedje met me dat God of de engelen de wacht over mij zouden houden. Voor mij werkte dat toen wel, maar als je niet religieus bent hoeft dat natuurlijk niet. Ik hoop dat het werkt om haar te laten zien dat ze veilig is in haar bed, in haar kamer, en dat je er altijd voor haar bent.

Je kunt haar in gebed bij Jezus Christus brengen. Door samen met haar voor het slapengaan te bidden voor een vredige slaap kan zij rustig gaan slapen. Weet wel dat de naam van Jezus Christus machtiger is dan al het andere. Zelfs angst kan erdoor verdwijnen.

Een kind van 7 belasten met Jezus enz terwijl ze al bang is voor Dolfje lijkt me niet zo'n goed plan, misschien niet meer laten kijken naar Dolfje? Een alternatief zoeken dus waar die weerwolf onzin niet in voorkomt. Om er in mee te gaan en te gaan zoeken naar die weerwolf of anderszins lijkt me niet bevorderlijk omdat je dan als ouder het bestaan ervan bevestigd en dat lijkt me niet de bedoeling.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100