Ik kan niet beslissen of ik een klus aanneem voor za 21/8 in het buitenland.

Ik krijg reiskosten, hotel en 100 euro vergoed. Het is leuk werk voor een vriendin. Echter ik moet 23e iets inleveren voor school, het gaat niet zo lekker met opa en mijn hoofd loopt over. Ik moet vandaag beslissen, iemand een mening?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ene kant denk dat dit een unieke kans is, andere kant denk ik dat het misschien niet zo'n goed idee is op dit moment.

13 jaar geleden

Het beste antwoord

Gezien het zorgelijke gevoel dat je over een aantal dingen hebt, kan het ook fijn zijn er even uit te zijn.
Een beetje ontspanning en even een letterlijke andere kijk op de wereld, kunnen je later weer beter doen functioneren.
Je schoolwerk kun je proberen nu af te maken en als het echt heel erg slecht gaat met je opa, kun je natuurlijk oprecht melden dat je alsnog niet kunt komen.
Ik weet niet hoe ver weg dit buitenland is, maar in geval van nood, kun je dan snel weer terug zijn...?
Verder vooral doen waarbij je je oprecht goed voelt, veel succes met het nemen van je besluit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

goed naar je gevoel luisteren zou ik zeggen. ga eens rustig zitten, onspan je, leg je hand op je buik en stel de vraag. Wat het eerst in je op komt is je antwoord

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ervoor zorgen je schoolproject vóór die tijd al klaar te hebben. Opa zal je hopelijk wel enige dagen kunnen missen. Mocht er toch iets plotseling misgaan, dan zou je misschien eerder naar huis mogen/kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zorgt dat je je schoolwerk op de 20e klaar hebt, is het geen enkel probleem om op de 21e naar je vriendin te gaan. Ik zou daar gewoon voor zorgen.

Als het plotseling nog slechter gaat met je opa, kan je altijd nog afzeggen en vertellen wat er aan de hand is.
Uit een eerdere vraag van je denk ik te begrijpen dat het om een bruiloft van haar gaat, en dan is het dus van groot belang voor haar. Zorg dat je eerlijk bent in je antwoord en vertel (als je komt) onder welke condities (met welke kans op afzeggen bedoel ik) dat is, want daar heeft ze natuurlijk recht op.
13 jaar geleden
Lijkt me niet dat wij voor jou kunnen beslissen...
Op basis van de info die je geeft: een unieke kans zou ik grijpen. Misschien krijg je juist rust in je hoofd.
En: hoe ver is het buitenland? Stel dat het slechter gaat met je opa, kun je dan makkelijk terug naar Nederland?
Hoe ver ben je met je schoolwerk?
Zelf afwegen, en als je echt niet kunt beslissen: papiertje met ja maken, papiertje met nee, met je ogen dicht husselen en dan 1 papiertje trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is typisch iets tussen gevoel en verstand. Je wil heel graag maar diep in je hart weet je dat het niet goed is op dit moment.
Je zegt het is een unieke kans. Met andere woorden dit komt nooit meer terug en als ik het nu niet doe, veranderd heel mijn toekomst. Tja als dat zo is dan moet je het doen!
Maar het moet dan wel lekker voelen natuurlijk en als je een verveledend gevoel hebt om je opa achter te laten, en je raakt in de stress van school tja dan lijkt het mij verstandig om je hoofd niet verder over te laten lopen en dus niet gaan.

Succes met je beslissing!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je twijfelt, maar eigenlijk weet je het antwoord al. Echt waar. Welk besluit geeft jou gevoelsmatig het meeste rust? Dat is de beslissing.

Schrijf de voors en tegens op een rij. Kom je met een waslijst voordelen, dan weet je dat je graag wilt. Schrijf ook alle dingen die je nog moet doen op zodat je hoofd leeg raakt en de chaos helder op. Misschien blijkt het allemaal wel mee te vallen en vind je de afleiding wel even lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet zelf precies het antwoord al. Jammer dat je ratio zo in de weg zit en je helemaal opvreet met voors en tegens.

Laat dit eens los en luister naar jezelf en je gevoel. Stel twee stellingen:
1) Ik neem die klus aan en ga naar het buitenland.
2) Ik doe het niet en blijf hier.

Van welke stelling wordt je nu rustig en van welke wordt je onrustig. Voel eens naar je lichaam en zie jezelf als een leugendetector. Waarbij je wat onrustig wordt en gaat zweten als je iets niet prettig vind. En je wordt rustig en kalm als je het wel prettig vind.
Dus onrustig: die stelling klopt niet
Rustig: die stelling klopt.

En niet denken he. Geen ratio.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed omschreven. Alleen vind ik "rustig" en "onrustig" wat ongelukkig gekozen. Want "onrustig" is niet meteen negatief, maar kan ook enthousiasme betekenen.
als je het leuk werk vind en dat voor je vriendin zou ik het doen.ff lekker wat anders aan je hoofd.zorg wel dat je schoolwerk af is voor je gaat.opa begrijpt t wel.