Als iemand je leuk vind, wat houdt dat dan in?

Ik ga al een tijdje goed met iemand om. We weten van elkaar dat we elkaar (heel erg) leuk vinden. Houdt dit nu in dat we een relatie hebben of zie ik dit verkeerd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een relatie is een breed begrip. Met iedereen waarmee je vaker contact hebt, heb je een soort relatie. Jij bedoelt waarschijnlijk of je een liefdesrelatie of verkering hebt.

Waarschijnlijk durven jullie dat beiden niet aan elkaar te vragen. Als jij graag verkering met die persoon wilt, dan kun je dat beter vragen of de ander dat ook wil.
Dan weet je het zeker en ben je "officieel" een stel. Als jij kriebels in je buik krijgt van de ander, heel graag bij de ander wil zijn, warm wordt als je aan de ander denkt, dan is het tijd voor actie! Als je elkaar gewoon heel leuk vindt, en verder geen vlinders in je buik hebt, ofzo dan hebben jullie gewoon een fijne vriendschap en dan is dat genoeg.

Ik ken verschillende mensen die ik graag zie maar niet verliefd op ben. Dat zijn gewoon vrienden/vriendinnen die mij heel lief zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je iemand leuk vind, en dat wederzijds is hoeft dat niet te betekenen dat je dan ook een relatie hebt.
Zolang je niet naar elkaar hebt uitgesproken dat je samen verder wil kan jij en hij ook nog alle kanten op.
Vraag gewoon of hij verkering met je wil of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt mij niet persé het geval. van een relatie is sprake als je je dusdanig met elkaar verbonden hebt/voelt dat je elkaar beschouwt als 'levenspartner', je ook sexueel contact hebt en er op mag vertrouwen dat het niet de bedoeling is dat je sexuele contacten hebt met anderen (tenzij je dat toe staat natuurlijk) en samen invulling geeft aan je leven en het niet de bedoeling is dat je dat op die manier ook met anderen doet. 'Elkaar leuk vinden' behoort in mijn optiek meer tot een stadium waarin je aan het ontdekken bent of je inderdaad dusdanig met elkaar verbonden wilt zijn dat je voortaan samen je leven leeft. Als er sprake is van een liefdesrelatie dan weet je dat wel. Als dat nog niet duidelijk is, dan moet je er vanuit gaan dat dat niet zo is, althans, niet in de zin van een 'stelletje', maar mogelijk wel in de zin van 'vriendschap'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud ben je? Meestal bedoelen we met 'een relatie hebben' dat er ook sexueel iets is tussen twee mensen, dus dat ze elkaar heel erg leuk vinden en minstens gezoend hebben.

Als je die iemand vraagt of hij/zij verkering met je wil, en hij/zij zegt dan 'ja', zou ik er zeker een stevig potje zoenen op laten volgen om dat mee te bezegelen! En dan ben je een stelletje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als zij het nog niet uit heeft gemaakt, is er GEEN sprake van een relatie, maar eerder van een vriendschap of een platonische relatie.

Men kan nl ook een relatie hebben zonder sex te hebben.
Tijdens een vriendschap kan dmv aftasten en elkaar beter leren kennen een relatie ontstaan die later verder gaat dan zoenen etc.

Als je meent voor elkaar gekozen te hebben en met elkaar veel dingen wil wil delen, dan is er sprake van een hechte vriendschap die in voorbereiding tot een verloving een relatie wordt. (als je later trouwplannen hebt)

Dus jouw status is dat jij haar ,,vriend,, bent zolang zij
het nog niet uitgemaakt heeft.