Moet ik mijn vader een bezoek brengen in de gevangenis.

Mijn vader zit nu een jaar vast, hij heeft incest gepleegd met mijn zus. heb hem een jaar niet gezien en weet niet wat te doen. ( hij is 12 augustus jarig)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Hangt er vanaf hoe je nu over je vader denkt. Kan me voorstellen dat je het even helemaal gehad hebt met je vader, door wat hij je zus heeft aangedaan en tevens indirect ook de rest van het gezin.

Als je er zelf nog niet aan toe bent, om hem te zien en om met hem te praten, dan hoef je hem niet op te zoeken. Jouw gevoelens zijn nu belangrijker, dan die van je vader.

praat ook eens met je zus hierover. Kan me voorstellen dat zij ook een mening heeft, over het bezoeken van je vader. misschien doe je haar wel heel erg pijn, als je je vader nu op gaat zoeken.
13 jaar geleden
Wil je zelf contact met hem houden ongeacht wat hij je zus heeft aangedaan? Zo ja, dan moet je bekijken of je dat nu al kunt/wil. Zo nee, geef hem dan ook geen valse hoop door wel te gaan terwijl je er niet 100% achter staat. Ik persoonlijk zou het niet kunnen als ik wist wat hij met mijn zus(je) gedaan zou hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat moet niet. Het mag als je het zelf graag wilt, maar het is absoluut redelijk om hem nu geen bezoek te willen brengen. En dan hoef je dat ook echt niet te doen.

Het mag nu best even gaan om wat jij graag wilt, niet wat je vader leuk zou vinden.

Het enige waar ik wel rekening mee zou houden, is hoe het aankomt bij je zus als je op bezoek zou gaan. Heeft zij er geen probleem mee, doe dan wat je wilt. Voelt het voor haar aan als verraad als je op bezoek gaat, dan zou ik dat serieus meenemen in mijn beslissing. Onthoud: niet je vader is het slachtoffer van deze situatie, je zus is dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het best kan jij hier over beslissen doe wat je genade zegt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens keert uw vader terug in de maatschappij,
en het is maar de vraag of hij terug kan komen bij zijn gezin.

Met de gepleegde daad en de veroordeling daarvan heeft
het hele gezin levenslang.

Dat wast alle water uit de oceanen niet weg.
Bedenk dat u de rest van het gezin er mee kunt kwetsen
door plompverloren uw vader te bezoeken.

Evalueer na een uitvoerig gesprek met de rest van de familie of u nog steeds die behoefte heeft voor een bezoek.
Het is en blijft uw vader en na de verjaardag komen er meerdere bijzondere of feestdagen en dan komt u weer met deze problematiek te zitten.

Bedenk dat uw vader ook na zijn detentie zijn leven lang
gebukt gaat onder zijn daad, straf en het leven bij terugkeer in de maatschappij.

Ik wens u allen veel wijsheid toe in deze materie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als jij de behoefte eraan heb om langs te gaan bij je vader dan moet je dat doen en je niet laten tegen houden door anderen. het is en blijft je vader. ook al heeft hij dingen gedaan wat niet kan maar als jou gevoel zegt dat je bij hem langs wil gaan dan moet je dat doen. succes