waardoor is blaasontsteking een bijwerking van de nuvaring?

Heeft dit te maken met het inbrengen of is dit een bijwerking van een stof uit de nuvaring?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het zou te maken kunnen hebben met het feit dat je altijd iets in je vagina hebt waardoor je urinebuis heel licht wordt ingedrukt in combinatie met niet goed uitplassen maar of dat werkelijk de oorzaak is is (voor mij) niet te vinden.

Bronnen:
http://www.medications.com/nuvaring/35756

Omdat je door een gebied van het lichaam gaat waar het bepaald niet steriel is , brengt een katheter of ander voorwerp wat in de urinebuis gebracht wordt, infectie mee naar binnen. Dit is zo goed als onvermijdelijk, in wezen zou je een krachtig desinfectiemiddel in het glijmiddel moeten mengen maar de gevoelige slijmvliezen raken ook daarvan geirriteerd, kortom het is een nog niet goed opgelost probleem. In de inbrenggel zit vaak lidocaine en soms een mild desinfectiemiddel. De pH en de osmotische waarde van deze stoffen moeten binnen een nauwe marge blijven, anders zou er een ondraaglijk brandend gevoel ontstaan die tot mictie aanzet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100