Hoe krijg ik mijn dochter (16 maanden) stil en in slaap?

ahhh, ze blijft huilen en ik heb alles al gedaan...kijken of ze een vieze luier heeft, wat water gegeven, wrijven over haar rug...niks lijkt te helpen. Wil zelf zo naar bed...:-(
Tips??? Graag!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze is net stil...pfff, wat kan zo'n kind het volhouden (4 uur achter elkaar)! Bedankt voor jullie tips en ik hoop niet dat ik ze nog veel hoef te gebruiken.
Ik ga ook mijn bedje opzoeken!
Truste

Het beste antwoord

Rond die leeftijd krijgen kinderen opeens het angstgevoel door. Ze zijn dan ontroostbaar.

Neem haar gewoon lekker bij je in bed tot ze slaapt en leg haar dan later terug in haar bedje. Ze moet even geborgen in slaap vallen.

Wees niet bang dat ze dat iedere avond wil. Zo nu en dan hebben kinderen geborgenheid nodig omdat ze overstuur zijn. Niks anders helpt dan nog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het is een beetje de leeftijd... en het gaat ook wel weer over... Wat soms helpt, is in een kamertje er naast liedjes zingen, of gewoon wat dingen doen, waarbj je "expres" geluid maakt, zodat ze weet dat je in de buurt bent. Dan gaat ze wel in slaap vallen.

Wat je niet moet doen, is steeds gaan kijken, met haar gaan praten, lief vragen te gaan slapen, etc. Want dan "beloon" je haar gehuil, wat waarschijnlijk een roep om aandacht is, samen met "ik wil niet slapen, ik wil spelen".

Kinderen op die leeftijd leven heel erg in het "nu", plannen is er niet bij. "Morgen ben je anders moe" is niet iets wat ze kunnen begrijpen. Als ze honger hebben willen ze gelijk eten, niet over 1 minuut, je herkent het vast wel. Wen er maar aan, want dat blijft het komende jaar nog wel.

Suc6, en voor straks welterusten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja misschien nog even ee klein hapje geven, wat fruit of vla,
of even bij haar blijven , verhaaltje voorlezen, zingen.

Het kan ook zijn dat ze wat bang is,

Mijn zoontje is nu 14 maanden en heeft 5 maanden lang elke avond dit gehad, het is sinds een week nu weer goed,
maar niks hielp, ik had ook alles geprobeerd, maar het kan soms een fase zijn die ook weer overgaat,
het is bij ons vanzelf weer goed gekomen,

is het bij jou alleen vanavond? of ook langere tijd,?
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eigenlijk gaat het altijd goed...ze slaapt super! Maar vanavond is het een ramp(je)...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan dan iets zijn als honger, ziekte (neem temperatuur, vraag of ze pijn heeft, geef evt. dan een paracetamol-zetpil). Als ze het elke avond gaat doen moet je al die extra aandacht niet geven... Soms zit zo'n kind letterlijk een scheet dwars, en dan kunnen ze er niet van slapen, en dan is het ook niet zo gek dat ze gaan huilen. Nogmaals suc6 gewenst...
rebecca
13 jaar geleden
ja als het alleen vanavond is zou ik er niet zo moeilijk over doen, blijf even bij haar en troost haar wat, wieg haar een beetje in slaap,
Klein nachtlampje laten branden.
Wekker radio zachtjes rustige muziek laten spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als een kind blijft gillen in bed is het altijd een roep om aandacht...ik heb het ook gehad met mijn kleine niks hielp inderdaad op een gegeven moment heb ik een tip gehad van je moet hem laten huilen hij valt vanzelf wel in slaap...ik heb het gedaan (met veel moeite) want is hartverscheurend om zo je kind te horen gillen maar heeft maar 2 avonden geduurd en die dag erna ging hij gewoon naar boven met zijn deken en zijn speen kroop zijn bed in en was 5 min. later vertrokken en had geen kind aan hem meer...is moeilijk maar hielp wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als baby had ik ook zo gehuild
mijn moeder was radeloos
ik was har eerste kindje

toen kwam ze op het idee om mij wat water te geven
ik dronk gulzig en viel in slaap.
ik had dus flinke dorst.
ik hoop dat dit anderen ook te binnen schiet ,mocht dit hen overkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beetje bier door de melk :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe hard het ook lijkt. gewoon laten huilen. dat is het beste medicijn. ik spreek uit ervaring.