Moet naar een crematie . Grote kans dat ik daar iemand tegen komt waarmee ik woorden heb . Een kennis van defam Moet ik die een hand geven

Toegevoegd na 2 minuten:
De persoon zie ik liever niet en wil ook geen kontakt met hem hoe dan ook

Toegevoegd na 11 minuten:
Bijde zijn we geen fam van de overledene

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na je toevoeging, in dit geval kan je proberen deze persoon te ontlopen maar als dit dit moeilijke situaties lijd, gewoon doen of je neus bloed en een hand geven.

Het beste antwoord

als er iemand sterft,ga je naar begrafenis of crematie om de familie en vrienden te steunen,..de overledene kun je niet meer eren,die is helemaal dood,eren doe je iemand tijdens zijn /haar leven ,niet na zijn dood!...sorry maar zo denk ik erover.
zo zou ik iemand waar ik woorden mee heb,echt ook zeker niet tijdens zo'n dienst een hand geven, omdat dit volgens anderen zo hoort!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (23)

Lastig inderdaad, maar misschien een goed moment om juist te benoemen dat jullie niet (bijv.) de beste vrienden bent, maar diegene op dat moment wel sterkte wil wensen..

Toegevoegd na 49 seconden:
oh, ik zie na het geven van mijn antwoord je extra toevoeging.. mijn antwoord gaat dan idd niet op..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op zo'n gelegenheid is het gepast om beleefd te zijn, als de situatie zich voordoet, wees de grotere persoon en geef een hand.

Dan ben je tenminste er van af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een hand geven en condoleren. Dit soort situaties overstijgen alles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij/zij niet gecondoleerd hoeft te worden niet. En als dat wel zo is, en het staat je nog steeds erg tegen om het te doen, je kan in dit gezelschap toch nog echt niet over je weerzin heen stappen, dan geef je hem/haar gewoon geen hand.
Niks äan de hand""
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het zo te pas komt geef je gewoon een hand, je bent daar om op een waardige manier afscheid te nemen van de overledene.

als je je er niet toe kan zetten gewoon neutraal tegen die persoon te doen, dan zou ik helemaal niet naar de crematie gaan.
13 jaar geleden
Ja, vind ik wel. Persoonlijke geschillen dien je voor dat moment maar even naast je neer te leggen, je bent daar voor de overledene en de familie en het siert je als je dat even voorop stelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet niks.
Maar afhankelijk van de reden van de woorden en jullie relatie tot de overledenene en zijn/haar familie, zou ik zeker overwegen om op deze dag de woorden even te vergeten en een hand te schudden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry daar is te veel voor gebeurt
Niks moet. Maar vraag jezelf het volgende af:

1) Heeft deze persoon te lijden door het verlies waarvoor je bij de begravenis bent
2) Is zijn verlies groter aan intenciteit dan jullie 'woorden'?

2 x ja = hand schudden.

Maar naast zo'n ranzig algoritme is het natuurlijk erg volwassen om die persoon gewoon een hand te geven met daarbij "Okay, wij zijn niet altijd even vriendelijk tegen elkaar geweest. Maar toch wil ik je heel veel sterkte wensen met je verlies." , of iets anders in die trend.

Good luck!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, niets moet. Als er gelegenheid is tot schriftelijk condoleren, dan volstaat dat. Probeer mensen, die je niet moet, te vermijden. Dan krijg je er ook geen ruzie mee.
Verder wens ik je alle sterkte toe.
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je diegene niet de dood van een naaste toewens en als ik gelijk heb zou je er dan verstandig aan doen om je netjes je deelneming te betuigen en te zwijgen over de rest.
Het is een lastige situatie maar ik hoop dat je een ander het beste gunt en jezelf kan overwinnen door deze man netjes een hand te geven bij wijze van respect/deelneming.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees diplomatiek in deze.
Begroet en condoleer de aanwezigen.
Zie het als uw plicht om waardig afscheid te kunnen nemen en het naar eigen inzicht in te vullen hoe u
met de direct of indirect betrokkenen omgaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je, als dit gevoel wederzijds is, dan is er niets aan de hand. Want beiden zullen als vanzelf de grootste afstand bewaren. Dat hebben jullie niet eens in de gaten.
Zo een event is best groots. Dus de ruimte ook. Hij aan de ene kant van de ruimte en jij aan de andere kant.

Hier hoef je niet eens voor op te letten. Dit gebeurd vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij geen familie is dan zal hij niet in het rijtje staan. Als hij daar niet staat hoef je geen hand te geven. Als hij wel in het rijtje staat ontkom je er niet aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand waarbij jij betrokken bent, heeft afscheid genomen van dit aardse bestaan met al zijn fricties en beslommeringen.
Het zou jou sieren (op z'n minst als blijk van piëteit tegenover de naasten van de overledene), dat je even jouw 'beslommeringen' opzij zet.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets moet!!

Wij mensen kunnen het ons vaak zo moeilijk maken, omdat we ons verplicht voelen aan bepaalde zaken!

Laat dat verplichte gevoel nu eens gaan, en zorg dat mensen waar je om geeft, ook merken dat je om hun geeft! en laat de rest gewoon lekker hun gang gaan!

Loop hun niet in de weg, en laat weten dat je er ook niet op gesteld ben als zij jouw in de weg lopen!

Zoveel mensen, zoveel wensen!

Er zijn zoveel leuke mensen op de wereld, waarom zou je je een handeling verplicht voelen aan een mens dat je liever niet ziet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon naar de crematie heen gaan.je gaat uit eindelijk voor de familie van de overledene.die kennis negeren en niet teveel aandacht aan schenken.er zullen echt wel meer mensen rond lopen dan die persoon alleen.voel je je niet op je gemak ga je gewoon na de crematie en t condoleren weg.dan heb je de eer aan jezelf gehouden en heb je toch je plicht gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon neutraal de hand geven en verder die persoon negeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom ga je naar een uitvaart?
Om afscheid te nemen van iemand.
Dat is geen moment om persoonlijke conflicten een kans te geven.
Je zet je gevoel over die andere persoon dus even weg, en je staat daar op dat moment samen, om afscheid te nemen van de overledene.
En als daar een handje bijhoort, dan is dat alleen maar mooi.
Wie weet, ervaar je juist op zo'n belangrijk moment wel, hoe belangrijk het eigenlijk is om goed met elkaar om te gaan, zolang het nog kan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
overwogen antwoord skus+1
kan ik me in vinden
Na afloop staan de mensen in de rij die een hand horen te krijgen... Die mensen geef je een hand ... De rest hoeft niet. Staat hij daartussen? Hij is geen familie, dus ik denk het niet.. En zo ja dan geef je hem die hand voor de vorm. Het is een begrafenis. Geen tijd om je druk te maken om dat soort dingen. Denk aan het respect voor de overledene en zet dat andere op dat moment even van je af als dat moet. Daarna zie je hem toch nooit weer.

Gecondoleerd trouwens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kom, weet ik nu al, ook in zo'n situatie, en ik ga echt geen hand geven. Zou me er maar niet druk over maken, waarschijnlijk mijden jullie elkaar toch wel op die dag. Mocht je in de situatie komen dat het voor anderen opvalt als je geen hand geeft, zet dan je gedachten weg en geef een hand, want dat is beter dan de aanwezigen pijnlijk te confronteren met een conflict dat je met die persoon hebt.

Als je dan toch wat wil doen op dat moment, knijp eens flink hard in zijn hand, dat verwacht ie nooit...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beleefd hoofdknikje kan ook volstaan als diegene waarmee je woorden hebt niet gecondoleerd hoeft te worden.
Anders zou ik wel een hand geven en netjes condoleren. Als de ander dan zo onbeleefd is om jouw hand te weigeren, ligt het zeer zeker niet aan jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt met jezelf afspreken als je hem tegenkomt dichtbij geef je een hand en anders laat je het zitten. Ik denk wel dat als je hem direct een hand geeft, condoleert en weer wegloopt dan ben je ervan af en kun je je concentreren op de rouwverwerking.
13 jaar geleden
Nee je hoeft geen hand te geven.
Je kan aan de kant blijven staan.