Wat moet ik niet vertellen aan mijn vriendin (4 maanden verkering)

Wat moet je niet vertellen tegen een vrouw die je net kent (4 maanden). Ik ben dol op mijn vriendin en verliefd, ik uit bijna alles. Ik mail, stuur een SMS, bel elke dag.
Zij wil ook dat ik alles kan vertellen. Maar moet ik nu alles al vertellen? Er is genoeg om over te praten, maar ik wil nog met dingen wachten, bijvoorbeeld, exen, financieen, enz.

Of welke onderwerpen kan ik beter laten wachten tot na de verliefdheid?

Een man die geen moeite heeft om zijn gevoel te uiten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties, daar kan NBK ook wel wat mee ;-)
jc54
13 jaar geleden
Echtscheiding zou ik laten wachten tot na de verliefdheid.

Antwoorden (12)

Ik neem aan dat je niet op 1 dag alles kan vertellen aan haar.
Maar in de loop van de relatie kom je gewoon meer en meer over elkaar te weten.
En financien?? nee dat zou ik ook mooi op zijn beloop laten.
Komt vanzelf allemaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou alles op zijn beloop laten, als het gesprek er op komt, dan vertel je het zelf wel.

Het komt nogal overweldigend over als je probeert je hele leven op tafel te gooien binnen een paar uur. Sommige dingen komen nu eenmaal vanzelf wel voorbij in een gesprek.

4 maanden is inderdaad erg vroeg om het uitgebreid over vorige relaties of je financiele status te praten.

forceer niks en het komt allemaal vanzelf een keer voorbij. Wacht tot zij er naar vraagt of het gesprek er op komt en dan kan je altijd nog kijken hoeveel je op dat moment kwijt wilt.

Het is geweldig dat je direct je hart op tafel wilt uitstorten, maar dat kan ook te overweldigend zijn. Kalm aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet je altijd blijven realiseren dat je geen eeneiige tweeling bent, dat er geen symbiose mag ontstaan. Jij bent jij en zij is zij, dat houdt het spannend. Begin met elkaar veel vertrouwen te geven, en vertel wat aan de orde is.
Ik heb mijn man echt niet al mijn exen opgelepeld, dat was voor zijn tijd, en ik hoef niks over de zijne te weten. We leven in het heden. Gewoon gezellig doorgaan samen, geniet van het leven, het duurt maar even. Richt je op de toekomst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het vervelende is dat alle vrouwen en alle mannen anders zijn. Maar natuurlijk zijn we meer hetzelfde dan verschillend. Dus basisregels zijn er wel. De regels zijn vooral gestoeld op het feit dat een samenvatting van de realiteit op andere tijdstippen dan de daadwerkelijke momenten zorgt voor andere indrukken dan je zelf hebt, wilde of verwachtte. Onderwerpen om mee op te passen:
-Zo min mogelijk liegen
-Dingen die jaloers maken
-Dingen die ervoor zorgen dat je niet meer weet waar het om gaat bij de ander (je bent behoorlijk knap, je hebt veel geld)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo min mogelijk liegen? Wat is er gebeurt met NIET liegen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet liegen is helaas onmogelijk. Alles is een interpretatie met gradaties van onwaarheid. Ook heb je leugentjes om bestwil van compleet onschuldig tot wat zwaarder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij is liegen : Bewust onwaarheden vertellen. volgens mij kan je dat prima achterwegen laten. Je kan liegen ook iets anders noemen, er een vaag verhaal over interpretatie en gradaties van, omheen breien, zoals jij doet. Maar ik heb geleerd en leer ook mijn kinderen, niet te liegen, dus geen onwaarheden vertellen. Dan houden we het simpel en is liegen iets wat je gewoon moet laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima, om het zo zwartwit te benaderen. Zoiets als bij alle stopborden tot een volledige stop komen. Het kan het leven eenvoudiger maken als er gezond kan worden omgegaan met grijs. Het eenvoudigste is natuurlijk die leugens om schaamte, afwijzing, discussie en problemen te voorkomen. Zoals een vrij lelijk persoon zeggen dat ie er heel goed uitziet. Of iemand die na jaren zangles erg lelijk zingt zeggen dat het zeker wat wordt als hij dooroefent. Of zeggen dat het eten bij een etentje bij kennissen heel lekker is. Er zijn natuurlijk erg veel gradaties dit niet zomaar afdoen als een makkelijk te onderscheiden categorie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat maakt het leven zeker eenvoudig, gelukkig wel ik vind het leven al ingewikkeld genoeg. De voorbeelden die jij noemt (ik verwachtte ze al) hebben meer met inlevingsvermogen te maken dan met liegen.
Dat heeft te maken met het omgaan met elkaar, op een manier dat je een ander daar niet bewust mee kwetst. Verder zijn dat ook vaak dingen, die aan smaak onder hevig zijn, wat is mooi zingen , wat is lelijk zijn, wat is geen lekker eten. Allemaal afhankelijk van smaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan een lange discussie worden. Maar wat je zegt: het is niet zo makkelijk om niet te liegen, de mens en de wereld zitten niet zwartwit in elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet gewoon eerlijk zijn,kom je veel verder mee dan n leugentje om bestwil.
Doe gewoon lekker laid back, wat dat betreft. De truuk is om de balans te vinden tussen te openhartig zijn en een gesloten boek. De onderwerpen zijn talloos, als ze op tafel komen kan je er over beginnen.

Het is vooral veel aanvoelen. Niet te druk maken over het verknallen van dat soort zaken, want dan zit het prominent in je kop en verknal je het alleen maar sneller. Gewoon. Relax and enjoy. Je weet wel... :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertel wat jij wil vertellen. En als ze naar iets vraagt, waar jij het liever nog niet over wil hebben, geef dat dan aan. Het is een cliché maar je moet jezelf kunnen zijn dus als jij het nog te vroeg vindt voor bepaalde onderwerpen, dan moet je het er nog niet over hebben. Communiceer dat wel duidelijk met haar, en leg uit waarom (vrouwen houden niet van vaagheid :) )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geniet eerst lekker van elkaar,de rest komt terzijner tijd wel.als je er aan toe bent en de relatie meer serieusere wending geeft kan dat altijd nog ter sprake komen.wil ze t wel weten van die exen?

Toegevoegd na 1 minuut:
blijf wel eerlijk en open.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wacht ook nog maar even met je toiletervaringen. En wilde verhalen over seks met ex wordt een meisje niet blij van. Kinderen trouwen enzo ook maar even wachten...maar wat is de aanleiding voor deze vraag, heeft zij iets gezegd of twijfel jij zelf? En is die twijfel gekomen uit een grens die overschreden is? Want dan weet je het zelf al wat je kwijt wil.
13 jaar geleden
Volg je gevoel... als het goed voelt om het te vertellen, vertel je het, en anders laat je het nog even achterwege... ga met de stroom mee :) Jij voelt je vriendin zelf het beste aan... En na 4 maanden kun je toch wel zeker zijn van jullie gevoelens voor elkaar dat je wel een potje bij haar kunt breken :)
Als het echt goed zit, dan kun je na jaren nog steeds verliefd zijn ... Wil je daarop wachten?
Als ze echt van je houd kun je alles zeggen, dat maakt dan niet uit... Of ze het er mee eens is is een tweede en met sommige dingen kun je misschien bonje krijgen, maar uiteindelijk kom het dan wel goed... Maar dat voel jij het beste aan, want jij kent haar... Succes ermee...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijf dicht bij jezelf: ga uit van je eigen gevoel en verstand. Als je voelt of denkt dat je iets beter niet kunt vertellen: niet doen! Je geeft dat eigenlijk al aan in je vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De basis in een relatie zijn eerlijkheid en vertrouwen.
De liefde kan hierin groeien.
Maar dat moet van 2 kanten komen.

Vertel niet direct uw lek en gebrek, daar staat niemand op te wachten. Ook niet uw ,,veroveringen,,

Bedenk dat uw vriendin ook een historie heeft, en misschien niet staat te springen om alles direct aan u op te biechten.

Bedenk wel dat u oprecht antwoord geeft op directe vragen als die relevant zijn mbt de prille situatie.

Ik mag verwachten dat jullie niet alleen via internet of
gsm contact hebben.

U staat het natuurlijk vrij om haar de voor u belangrijke vragen te stellen.

Indien u geen of niet de gewenste antwoorden krijgt,
dan weet ook u hoe laat het is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet over exen enz en seks met hun enz