Welke gevolgen heeft het gebruik van kleurstof (dus het eten van bijvoorbeeld heel veel m&m's) op je ongeboren kind?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.4K

Het beste antwoord

Laat je niet bang maken; de meeste kleurstoffen zijn stofjes die in de natuur ook voorkomen en zo lang je ze met mate gebruikt kan het geen kwaad. Dat geldt of je nou zwanger bent of niet. Er is nog nooit verband aangetoond tussen bepaalde aangeboren afwijkingen en het gebruik van voedsel met kleurstoffen.

Als je de hele dag blauwe M&M's eet, zul je last krijgen van de bijwerkingen van de blauwe kleurstof, maar waarschijnlijk krijg je al eerder last van een overdosis chocolade, vet en suiker.

Té is nooit goed, behalve Tevreden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Geen invloed op het ongeboren kind, medicijnen hebben wel invloed maar ik neem aan dat je die m&m 's niet als medijnen slikt.
Wettelijk is het verplicht om dit soort informatie op de verpakking te vermelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt wel aangeraden leurstoffen te vermijden als zwangere,maar ik heb nergens het waarom kunnen vinden. Wellicht dat ze voor de ongeboren vrucht schadelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kleurstoffen in M&M's zijn EU-gekeurd en zouden niet schadelijk moeten zijn voor het kind. Toch maar beter voorzichtig ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alle kleurstoffen zijn even gezond. Goed dat je daar over na denkt. Ik weet niet precies wat de gevolgen op een ongeboren kind kunnen zijn, maar ik hoop dat je wat informatie uit de onderstaande link kunt halen. Dit zouden meer mensen moeten weten. Hoewel niet iedereen even overtuigd is natuurlijk, maar dat is met alles zo.
Doe er mee wat je wil :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn maar weinig dingen die je niet moet doen als zwangere: rauwe kaas en kattenbak moet je vermijden, met alcohol moet je zeer voorzichting zijn, voor de rest moet je vooral doen wat je altijd al deed. Als je bij de dokter of verloskundige gaat hengelen naar "mag ik veel m&m's eten" geven ze een ontwijkend antwoord in de trant van "doe voor de zekerheid maar niet".

Ik vergelijk het altijd met babies in bijv. Afrika. Die worden zonder enige medische hulp langs de kant van de weg geboren, en dat gaat in verreweg de meeste gevallen gewoon goed. We maken ons hier in het westen soms gewoon te veel zorgen, en durven niet meer op de goede werking van de natuur te vertrouwen.