kan een tienerzwangerschap problemen opleveren voor later(gezondheid)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hou oud is die tiener????

Het beste antwoord

Ik ga nu een antwoord geven dat wellicht veel tegenstanders doet reageren......

Ik bekijk de mens in het algemeen qua gedrag en lichamelijk vaak vanuit het natuurlijk oogpunt. Bv baby's en kleine kinderen vinden zuur en bitter vaak vies, ik geloof dat dat oerinstinct is want bitter betekend vaak giftig en zuur is onrijp fruit, moedermelk is zoet, dus voorkeur zoet.

Als een meisje gaat menstrueren betekend dat dat de hormonen zo zijnontwikkeld dat er een eisprong plaats vind dus dat er bevruchting mogelijk zou zijn. Dit is natuurlijk een proces waar veel factoren en hormonen en ook geestelijke ontwikkelingen een rol in spelen, maar technisch zou het betekenen dat het lichaam van een menstruerend meisje klaar is om een zwangerschap uit te dragen en te baren.......

In onze maatschappij is het zo ingericht dat op tienerleeftijd het uiterst zeldzaam is om een kind te krijgen, maar dat puur op de maatstaven van de maatschappij gericht. Nu is een jonge tiener er gewoon geestelijk vaak niet aan toe.

Als je bedenkt dat de mensen vroeger vaak al lichamelijk op waren bij 40 en dat tegenwoordig al zo rond de 80 jaar is......ga er van uit dat nu zo'n beetje 30 jaar je eerste kind krijgen normaal/ gemiddeld is, dan was het in de situatie vroeger best logisch dat je rond je 15e/18e je eerste kind kreeg.

Maar puur lichamelijk gesproken denk ik dat je lichaam er klaar voor is als je menstrueert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Uit onderzoek is gebleken dat hoe korter de tiener menstrueert, hoe groter de kans is op complicaties in de zwangerschap. Vooral tieners die minder dan twee jaar gemenstrueerd hebben voordat ze zwanger raken vormen een risicogroep. Dit heeft te maken met de onrijpheid van de voortplantingsorganen.

Het grootste risico is het te vroeg geboren worden van het kindje.

Tienermoeders die te zwaar zijn (bij een BMI hoger dan 27) hebben een groot risico op diabetes gravidarum, oftewel zwangerschapssuiker. Als die niet op tijd ontdekt wordt, kan het leiden tot problemen bij de baby, zoals extreme groei of juist achterblijven in de groei. In het ergste geval kan zwangerschapssuiker tot sterfte leiden.

Ook is er kans op bekkeninstabiliteit. Daardoor kan de tienermoeder last krijgen van incontinentie, en lopen kan pijnlijk zijn. Een nog onvolgroeid bekken kan tot ernstige baringsproblemen kan leiden.
Amadea
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
Met je eens Krol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
welnee iedereen is anders, ik kreeg op mijn 15de me kleine en is een super gezond kind van 8 jaar oud en op mijn 18de kreeg ik me andere kleine inmiddels 5 jaar oud, ik heb zelf nooit last gehad van vroeggeboorte zijn allebei netjes rond de 40ste week geboren, geen bekken instabiliteit geen vroeg geboorte, en ben nu in middels op mijn 24ste zwanger van een tweeling. dus wat betrefd gezondheids problemen nee hoor ik heb ook nergens last van en ben gewoon op mijn 15de op normale manier bevallen. en ben zo fit als wat en de kleintjes zijn super en doen het perfect op school! maar ieder mens is anders je kan niet iedereen met elkaar vergelijken, maar zou niet zo gauw iemand geloven die zegt dat je gezondheids problemen krijg als je tienermoeder word, dat is onzin!