Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Graag je mening, tips, adviezen.

Vannacht heb ik anderhalf uur een telefoongesprek gehad met iemand waarvan ik niet echt weet hoe het PRECIES zit tussen ons. We hebben een zwak voor elkaar, maar hebben vijf maanden geleden ons contact op een laag pitje gezet, gezien het feit dat wij anders in het leven staan. Hij is meer een persoon die alles "open" laat, ik wil meer weten waar ik voor sta.

In mijn hoofd had ik vijf maanden geleden gelijk afscheid genomen van hem. Hij zei dat het niet ging werken tussen ons, dus had ik me al voorgenomen dat we als vrienden door het leven zouden gaan. Nu vraagt hij me sinds een maand, keer op keer hoe het zit tussen ons, wat we met onze situatie gaan doen, etc. Hij is altijd diegene die met mij contact zoekt, ook in de afgelopen vijf maanden. Maar hij hoeft maar één keer te zeggen dat hij niks uitsluit en dat hij in zijn achterhoofd houdt dat 'het' ook stuk kan lopen en ik krijg spontaan bindingsangst, het gevoel dat ik aan een zijden draadje hang, terwijl hijzelf diegene is die bindingsangst heeft en zijn vrijheid niet wil verliezen. Daarentegen wil ik er gewoon 200% voor gaan, maar zo zit hij dan weer niet in elkaar.

Nu voelt het alsof ik met dit gedoe beter kan stoppen om mezelf te beschermen, maar hij wil ook uitzoeken wat "er" tussen ons is en dat maakt het zo moeilijk voor mij. Ik kan er ook gewoon niet tegen, dat hij zegt dat ik het risico moet nemen om "er" achter te komen, waarop ik dan antwoord dat hij op die manier gevoelloos overkomt. Dan is er gelijk discussie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie inderdaad wat je bedoelt het heeft veel gelijkenissen... weet jij al een beetje wat je wil gaan doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit vond ik trouwens nog wel een aardige http://www.goeievraag.nl/vraag/bindingsangst.23501 dat was ook deels een probleem bij mijn vraag. maakt wel weer wat duidelijk maar helpt me nog niet verder =P

Het beste antwoord

3 opties:
meteen stoppen
zo snel mogelijk een week samen in een tentje op vakantie ( als je echt wilt weten wat je aan elkaar hebt, is er geen betere manier)
een half jaar geen contact. (als je dan nog niet uit de gedachten van de ander bent - of andersom- kijken hoe het dan zit en duidelijk maken wat je van een eventuele relatie verwacht en/of wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Je hoeft maar 2 vragen te beantwoorden:

Hou je van hem? Houdt hij van jou

ja -> ga ervoor
Nee -> Niet doen
Misschien: Geef het een poging en accepteer dat in de liefde dingen nu eenmaal niet altijd vast staan :D

Volg je hart & gevoel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga voorzichtig onderzoeken wat er tussen jullie is, zonder al te hoge verwachtingen te hebben. Je kunt niet vantevoren weten wat er is en van iemand verwachten dat hij er 200% voor moet gaan, als je elkaar nog nauwelijks kent. dat is onrealistisch. Probeer elkaar beter te leren kennen en kijk dan of het kans heeft om te groeien of niet. Dan kun je in een later tijdstip keuzes maken om er helemaal voor te gaan of helemaal niet. nu blijft het teveel hangen, terwijl er wel iets is tussen jullie, lijkt mij.
Garanties heb je nooit in de liefde, maar als je nooit een risico durft te nemen, zul je die liefde ook niet vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik de eerste en laatste zin las, leek het net of ik "mijn vriend" hoorde praten. Zo denkt hij er ook namelijk over. Maar bedankt voor je antwoord! :) Ik zal er over nadenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ik ben een vrouw.
In telegramstijl.

Volg je hart. stop.

(na 5 a 6 regels 1 regel blank laten, dat leest prettiger)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gaf zelf aan dat hij de relatie heeft verbroken omdat het niet zou gaan werken.
Wat is er in die tussentijd veranderd dat het nu wel zou gaan werken? Jij wilt er nog steeds voor de 200% er voor gaan, maar was het echt de reden "omdat het niet werkt" voor hem om er mee te stoppen?
Ga zoals je zelf ook voorstelde, een tijd als vrienden door het leven. Jullie kennen elkaar niet heel erg lang (sinds november blijkbaar) en om dan nu al uit te moeten vinden of er wat is en wat het dan is, is ook niet echt een bevorderlijke stap.
Het is erg moeilijk, liefde kan mooi zijn en het gevoel is erg fijn, maar het kan ook verdriet doen.

Liefde kent vele wegen en je weet van tevoren niet wat de juiste weg is. Je weet dat het beter voor jezelf is als je er verder niet op ingaat, het kost alleen maar verdriet en energie. Doe waarvan jij vindt wat het beste past bij jou, bij de situatie. Maar weet wel dat er meer rondloopt op de aardbol. Mannen die bijvoorbeeld wel de uitdaging aangaan ondanks verschil in het leven benaderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jullie zijn tot elkaar aangetrokken maar door te grote verschillen zal er nooit de, zo belangrijke,klik zijn.
wat hij wilt wil jij niet en andersom dat gaat op den duur voor ergenissen zorgen en ben je weer terug bij af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat hij juist bang is voor die 200% van jou. Als je jezelf er helemaal op wil fixeren en je er in wil storten, krijgt hij daar de kriebels van. Je komt dan over als een desperate housewife, als een controlfreakje...

Als je er in staat met een houding van 'we maken er een leuke tijd van en we zien wel waar het toe leidt', heb je veel meer kans dat het wat wordt. Dan heb je ook nog wat gelegenheid om naar elkaar toe te groeien en elkaar's rariteiten te accepteren.

Jij kunt er natuurlijk ook voor kiezen om er inderdaad een punt achter te zetten en te wachten op die ridder op het witte paard die smoorverliefd op jou wordt en je ontvoert naar zijn luchtkasteel waar jullie dan nog lang en gelukkig leven, maar die bestaan helaas alleen in sprookjes. Dus zet dat idee van die hemel bestormende romantische sprookjesliefde even aan de kant en geef deze 80% man een kansje. Misschien wordt het wel 100%, en een punt er achter zetten kan altijd nog als hij over een half jaar nog steeds niet zeker weet wat hij voor je voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je heldere uitleg! :) Maar is dat soms raar dan, als je voor die 200% wil gaan? Volgens mij is het juist een compliment naar iemand toe dat iemand zich niet angstig hoeft te voelen dat hij zijn vrijheid verliest, omdat diegene toch wel weet dat het goed zit tussen hen en dus de ander ruimte geeft.
Gooi de knuppel in het hoenderhok. Jij weet voor jezelf best hoe je wilt leven: met een stabiele relatie. Dat eindeloze gezeur over wat is er tussen ons, terwijl hij tegelijkertijd alles ""open"" wil laten, wijst voor mij op een man die een vrijblijvend (netjes gezegd) vrij-adresje zoekt.

Verbreek de relatie: zeg hem dat je hier niet naar op zoek bent. Dan wordt alles vanzelf veel duidelijker. Als hij jou dan wil, ipv datgene dat tussen jullie zou zweven, krampachtig te willen benoemen, dan komt hij wel steviger terug.

Komop zeg! Zonde van je tijd, dat geleuter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! In eerste instantie dacht ik er ook zo over wat je zegt, maar ze zeggen dat je je ook voor andere dingen moet open stellen. Dus dat probeer ik nu te doen. Mede omdat hij dus juist niet naar een vrijblijvend vrij-adresje zoekt. Was dat wel zo geweest, dan sloot ik mij bij jou aan.
Mijn mening is, dat dit een erg persoonlijke vraag is, waar wij je geen antwoord op kunnen geven, omdat A we alleen jouw kant van het verhaal horen en B we ondanks dat, toch niet de complete achtergrond kennen. Mijn advies is dan ook, zie er metz'n 2en uit te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Ik kan het me heel goed voorstellen :)
Sorry maar deze relatie werkt niet op dit moment. Jullie zitten op een hele andere golflengte van elkaar.

Ik heb ook zo'n relatie gehad. Aan - uit - aan -uit. Ja ik was gek op hem. Maar achteraf gezien had ik er nooit aan moeten beginnen. Zo'n relatie schut je heen en weer, je gevoel op zijn kop, eenzaam, bij elkaar zijn -heel gelukkig- en toch knaagt er iets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg eens een zwangerschapstest op tafel en kijk hoe hij erop reaguurt. Bij twijfel niet inhalen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha. Jij bent echt een waaghals! xD