geen kado gekregen van 2 vriendinnen, moet ik er iets van zeggen?

2 vriendinnen waren 6 maanden geleden niet op mn verjaardag en deden niet mee met het gezamenlijke kado wat we altijd doen. Nu is er een andere vriendin jarig waar ze ook niet kunnen zijn en daar hebben ze nu wel wat voor gekocht. Het gaat me niet om het kado maar ik voel me er rot door. Alsof ze minder om mij geven. Wat moet ik doen? Laten zitten of er wat van zeggen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als het echte vriendinnen zijn: Niets van zeggen; Ze zijn het wellicht gewoon vergeten. Als het geen echte vriendinnen zijn laten zitten, want dan zijn ze de moeite van de discussie niet waard. Het echte cadeau is de vriendschap; Wat je in aardse goederen krijgt is bijzaak, en zou nooit de vriendschap zelf moeten domineren.

Wat vervelend zeg. Als het hele goede vriendinnen zijn dan vind ik dat je alles met elkaar moet kunnen bespreken, hoe hard dat vaak ook kan zijn, het kan nooit de waarde van een vriendschap teniet doen. Ik heb met mijn hartsvriendin vlgs mij al zeker 3x een maand niet gesproken, maar we zijn er altijd uitgekomen en meestal was er sprake van miscommunicatie of te weinig rekening gehouden met de ander.

als je alleen maar vriendinnenuitnodigt op je verjaardag voor de cadeaus, dan moet je er zeker iets van zeggen. ik persoonlijk heb cadeaus even afgeschaft. vind het een nutteloze activiteit. niks anders als elkaar op kosten jagen, want je kunt later natuurlij niet met minder op de propen komen. ik geef er de voorkeur aan, dat vrienden familie enz komt om mij oprecht te feliciteren. dat kan ook zonder een cadeau. ik neem dus zelf ook nooit iets mee, als alleen mijn welgemeende felicitaties. tot nu toe was ik altijd overal van harte welkom.

Waarschijnlijk dachten ze bij jouw verjaardag: "We komen niet, dus slaan we een keer over". Daar hebben ze misschien achteraf spijt van gehad, en willen ze die fout bij je andere vriendin niet nog een keer maken.

Ik liet het er niet bij zitten. Juist als jullie goede vriendinnen zijn, kan je rustig de vraag stellen waarom. Doen ze daarna raar tegen je, weet je precies wat je aan hun hebt. Hard, maar wel waar en duidelijk.

Misschien hadden ze minder geld of wat dan ook. Voor jou is het nu gissen en misschien is er helemaal niks aan de hand. Praat erover, zonder verwijtend te zijn. Gewoon vragen ....

Nee niks zeggen, maar je weet wel de volgende keer wie je wel of niet moet uitnodiggen, laat het je niet aangaan. zei weten ook wel dat ze normaal een kado mee moeten nemen, toch hou de eer aan je zelf, gr, marcha

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100