geen kado gekregen van 2 vriendinnen, moet ik er iets van zeggen?

2 vriendinnen waren 6 maanden geleden niet op mn verjaardag en deden niet mee met het gezamenlijke kado wat we altijd doen. Nu is er een andere vriendin jarig waar ze ook niet kunnen zijn en daar hebben ze nu wel wat voor gekocht. Het gaat me niet om het kado maar ik voel me er rot door. Alsof ze minder om mij geven. Wat moet ik doen? Laten zitten of er wat van zeggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (13)

Als het echte vriendinnen zijn: Niets van zeggen; Ze zijn het wellicht gewoon vergeten. Als het geen echte vriendinnen zijn laten zitten, want dan zijn ze de moeite van de discussie niet waard.

Het echte cadeau is de vriendschap; Wat je in aardse goederen krijgt is bijzaak, en zou nooit de vriendschap zelf moeten domineren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jelle heeft al eigenlijk (in mijn ogen) het juiste antwoord gegeven.
Wel wil ik even toevoegen:

Natuurlijk voel je je dan rot daarover. Maar je kunt er vanuit gaan dat als het een half jaar geleden is, ze het zijn vergeten.

Wel vind ik het opvallend dat ze niet mee deden met het gezamelijke cadeau.
Daar kan ik twee kanten mee op. Ik vraag mij namelijk af hoe ze zich verder tegen jou gedragen. Zijn ze verder wel heel vriendelijk en gezellig?
Of heb je het idee dat ze wat minder tijd gaan besteden met jou?

In dat laatste geval kun je overwegen om gewoon even rustig te gaan zitten en het te bespreken dat je het gevoel hebt dat je een beetje achterwege wordt gelaten.
Daarvoor zijn jullie ten slotte vriendinnen. Dus als het niet zo is, zullen ze het niet erg vinden dat je het ter sprake brengt en zullen ze kijken wat ze anders kunnen doen (en eventueel jij ook).

Heel veel succes in ieder geval. Geen makkelijke situatie als je het gevoel hebt dat ze minder om je geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet laten zitten, je zit er al 6 maanden mee dus het is serieus voor jou. Misschien kun je met een grapje iets duidelijk maken. Of vragen; wat had ik ook alweer van jullie gehad voor mijn verjaardag? Na een paar hints hebben ze het vast wel door. Je kunt het ook tegen iemand zeggen die het vast doorverteld ;)
13 jaar geleden
Je kunt wel zeggen dat echte vriendschap niets met kado's te maken heeft, maar als jij je hier rottig door voelt en je ongemakkelijk voelt in hun gezelschap dan zou ik er wel wat mee doen. Je gaat je dan vanalles in je hoofd halen wat misschien helemaal niet nodig is.

Waarom vraag je het eerst niet even aan een van je andere vriendinnen. Iemand die wel meegedaan heeft. Misschien weet die wel de reden. Misschien hebben die andere vriendinnen wel geen contact opgenomen met degene die niet komt, waardoor ze niet mee konden doen. Of misschien zijn ze het vergeten.
Als je andere vriendinnen niet weten waarom dan zou ik zelf vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat vervelend zeg. Als het hele goede vriendinnen zijn dan vind ik dat je alles met elkaar moet kunnen bespreken, hoe hard dat vaak ook kan zijn, het kan nooit de waarde van een vriendschap teniet doen. Ik heb met mijn hartsvriendin vlgs mij al zeker 3x een maand niet gesproken, maar we zijn er altijd uitgekomen en meestal was er sprake van miscommunicatie of te weinig rekening gehouden met de ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je alleen maar vriendinnenuitnodigt op je verjaardag voor de cadeaus, dan moet je er zeker iets van zeggen.
ik persoonlijk heb cadeaus even afgeschaft. vind het een nutteloze activiteit. niks anders als elkaar op kosten jagen, want je kunt later natuurlij niet met minder op de propen komen. ik geef er de voorkeur aan, dat vrienden familie enz komt om mij oprecht te feliciteren. dat kan ook zonder een cadeau. ik neem dus zelf ook nooit iets mee, als alleen mijn welgemeende felicitaties.
tot nu toe was ik altijd overal van harte welkom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk dachten ze bij jouw verjaardag: "We komen niet, dus slaan we een keer over". Daar hebben ze misschien achteraf spijt van gehad, en willen ze die fout bij je andere vriendin niet nog een keer maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik liet het er niet bij zitten.
Juist als jullie goede vriendinnen zijn, kan je rustig de vraag stellen waarom.
Doen ze daarna raar tegen je, weet je precies wat je aan hun hebt.
Hard, maar wel waar en duidelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop ook geen cadeau voor diegene! Mij is dit ook al eerder overkomen en ik hoorde van te voren al dat diegene nooit in z'n leven een cadeau voor mijn verjaardag zou geven. Doe degene aan wat hij jou ook aandeed, geen cadeau dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als het een eerlijke vergissing was? Wie wordt er dan beter van als je een soort vete start?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is er ook geen probleem toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vete is trouwens wel een heel groot woord.
Dan zou je zeggen dat er onderscheid gemaakt wordt !? Misschien komen ze wel niet op de verjaardag van die andere vriendin om jou ? ( dit komt zo bij me op , begrijp me niet verkeerd ) Is er in het verleden niets iets geweest , een meningsverschil , onenigheid ? Als dit niet zo geweest is dan blijft er toch die vraag " waarom" ? Je kunt eens voorzichtig bij de anderen polsen , er moet iets zijn , en ik denk geen vergeetachtigheid .

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zou overigens als die 2 verjaardag hebben toch meebetalen aan een cadeau , dat stemt ze tot nadenken , en daar doe ik het voor .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou op ze afstappen en hen vragen of ze iets tegen mij hebben.

Ik begrijp best dat het je niet om het kadootje gaat..maar om de gevoelens die er eventueel achter kunnen steken.

Ik snap ook best dat het je pijn doet een beetje buitengesloten te worden.

Als je al sedert zes maanden met dit probleem rondloopt, probeer er dan in alle vriendschap over te praten.

Geef vooraf wèl even aan dat het je bepaald niet om dat kadootje gaat.

Ik vermoed overigens en hoop eigenlijk ook wel, dat de beide dames je puur per ongeluk vergeten zijn en..dat ze er zelf ook problemen meer hebben.

Dat het hen echter een te hoge berg is om er alsnog met jou over te beginnen.

Ik wens je veel wijsheid en kracht toe.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien hadden ze minder geld of wat dan ook.
Voor jou is het nu gissen en misschien is er helemaal niks aan de hand.

Praat erover, zonder verwijtend te zijn.
Gewoon vragen ....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee niks zeggen, maar je weet wel de volgende keer wie je wel of niet moet uitnodiggen, laat het je niet aangaan.
zei weten ook wel dat ze normaal een kado mee moeten nemen, toch hou de eer aan je zelf, gr, marcha