wat doe je aan ruzie

ik heb heel vaak ruzie op school en als ik neit ophou dan moet ik van school af duss... help me:P:P:P

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (11)

Negeren of goed maken....

Toegevoegd na 31 seconden:
Maar wat voor ruzie is het btw..
Met woorden of slaan? ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nadenken over waarom je ruzie krijgt
Begin jij of wordt je uitgelokt?
In alle gevallen eerst tot 20 tellen, of tot 50 als dat nog niet ver genoeg is.
En als je echt niet van school af wilt, dit iedere keer in gedachte houden: Ik wil niet van school af, dus ik loop weg van deze confrontatie.
succes
13 jaar geleden
Misschien ervaar je het als iemand een andere mening heeft als jij als een persoonlijke aanval.
Je zou je kunnen realiseren dat niet iedere andere mening ook een aanval op jouw persoon is.
Zoveel mensen zoveel meningen.

Toegevoegd na 4 minuten:
1e als = dan
pff, warm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet reageren, en thuis alles opschrijven. Waarom werd je nou eigenlijk boos? Zoek wel hulp.
Maar zwijgen en schrijven is al knap.

Hulp kun je vragen via de huisarts. Vraag naar een psycholoog. De meeste verzekeringen vergoeden wel een aantal gesprekken, en dan kan je er snel heen.
Via de GGZ kan ook, maar dan moet je langer wachten.

Begin met schrijven!!!!!! En wees trots op jezelf als je je mond hebt gehouden, terwijl je anders beslist iets zou zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als "ze "het op jou gemunt hebben dan mag je voor jezelf opkomen ,sterker nog ,je moet voor jezelf opkomen.
maar als jij zelf aan de grondslag van die ruzies staat zal je toch iets meer moeten indammen en je gedrag veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontdekken bij je zelf waarom je steeds zo boos wordt... en dat moet je EERDER doen dan het moment dat je al gaat vechten/ruziemaken.

Vraag je dus veel vaker af hoe je je voelt, en waarom. Dat houdt je dan bezig, en je leert er van, zodat je je eigen gedrag kunt veranderen, omdat je WEET Hey, ik ga boos worden... even wat anders doen ...
en dan heb je het zelf in de hand.

Je mag best boos zijn, maar je mag het niet zo sterk uiten!

Succes Joh!

;-)

Toegevoegd na 2 dagen:
Overigens, je mag het best uiten natuurlijk, maar dan op een manier zoals JIJ dat wilt. Ga hardlopen, ga op je bed springen... ;-)
iets wat voor JOU je boosheid op een onschuldige manier er uit laat. Als je het er namelijk helemáál niet uit laat, kun je dat uiteindelijk ook niet volhouden, en is ook niet gezond.

dus, misschien ook een bezigheid vinden die lekker veel energie kost voor jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan verbeter die wereld , en begin bij je zelf ! Laat je eens van die andere kant zien ,en dan kan het alleen maar beter worden , en daar heb je straks alleen maar profeit van , dus stoppen met geruzie want dat gaat duidelijk de verkeerde kant op ! sterkte Gr.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar er twee ruzie hebben, hebben er twee schuld.

Wees de wijze van de twee en loop gewoon weg. Je ziet dat het je helemaal niets brengt. Ook niet de zogenoemde status. Het is een bodemloze put.
Ik vermoed dat je met weglopen een grotere status zult verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doen jullie aan Kanjertraining?
zo niet Vraag het aan de directeur misschien kan jij er mee beginnen
wij hebben zit al sinds groep 6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij jezelf te raden gaan hoe dat komt en daaraan keihard gaan werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag mij af of jij bedoelt dat jij ruzie zoekt met je medeleerlingen..of..dat zij het zoeken met jou.

Maar laat ik er even vanuit gaan dat jij degene bent die de ruzies maakt.

Waarom doe je dat? Doe je dat omdat je je verdedigt of..ben je gewoon een ruziezoekster?

Je zit er erg mee aan..dus denk ik niet dat jij de ruziemaakster bent...maar dat jij daar doorgaans wel voor aangezien wordt.

Als dit laatste het geval mocht zijn..raad ik je aan eens met de schoolleiding te gaan praten en hen jouw situatie uit te leggen.

Geef daar ook heel duidelijk bij aan dat jij het vreselijk zou vinden als jij door zoiets van school verwijderd zou worden..omdat jouw toekomst dan in gruzelementen zou vallen.

Als je eerlijk bent..zul je zeker begrip bij de schoolleiding vinden.

Mochten ze al dan niet terecht wat op je gedrag aan te merken hebben..beloof hen dan beterschap..en houd je ook aan die belofte.

Sterkte en veel succes, hoor!

Gr. Ton