Hoe ga ik als (potentiele) partner om met een gescheiden man met kinderen uit een vorig huwelijk?

Een gescheiden man met kinderen moet kinderalimentatie betalen, partneralimentatie, een hypotheek afbetalen die hij met zijn ex heeft afgesloten, etc. Afgezien van het feit dat liefde blind is, zou ik het liefst gescheiden mannen met kinderen uit een vorig huwelijk negeren (los van het feit dat ik dol ben van kinderen); bang dat hij mij tekort zal doen, dat er ruzies ontstaan over de financien en de ex. Het is een dubbel gevoel dat ik heb, maar ik wil gewoon weten waar ik aan begin.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

- hou de financien gescheiden als je bang bent voor ruzies

- spreek vantevoren samen goed af hoe jij omgaat met de
kinderen ( ben je een opvoeder of niet )

- ontmoet de moeder van de kinderen als dit mogelijk is
(ligt natuurlijk ook aan hoe het contact tussen de vader
en de moeder is) zodat de moeder weet wie die vrouw
is die met haar kinderen omgaat en zich niet bedreigd
voelt. En de kinderen weten dan dat mama het oké
vindt.

- Overhaast niets. Ga niet te snel samenwonen, dring je
niet op aan de kinderen. Aan de andere kant, negeer de
kinderen ook niet. Laat hun echter het tempo bepalen.
Als je voor deze man kiest, kies je ook voor zijn kinderen.
package-deal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Moeilijk te zeggen, hangt ontzettend veel af van de situatie tussen de 2 ex'en. En ook van de manier waarop onderling afspraken zijn gemaakt.
Echter, houdt 1 ding goed in de gaten. Mocht je ooit met een ex van een ander trouwen dan worden, als je geen huwelijkse voorwaarden maakt, zijn schulden jouw schulden en jouw geld zijn geld. Oftewel, je wordt ook zelf aansprakelijk voor die alimentatie.
Dus zou je zo'n relatie alleen onder "huwelijkse" voorwaarden aan moeten gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt alsof je een voorkeur hebt voor een partner die geen gescheiden man met kinderen is.

In dat geval zeg ik: geen gescheiden mannen met kinderen daten. Het is een valide keuze om dit niet te willen, je bent gelukkig helemaal vrij om zelf te bepalen wat je belangrijk vindt in een partner voor het leven of voor even.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo blind klinkt die liefde nu ook weer niet ! Als je nu al al die problemen ziet opdoemen geef ik het weinig kans.
Voor wat de kinderen betreft, ben je ook verplicht om heel goed na te denken vóór je een deel van hun leven wordt.
Succes met het verloop !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hoeft helemaal geen slechte manier te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Maarleen, ben ik met je eens. Het was niet voor niks vroeger gebruikelijk om eerst 2 jaar verloofd te zijn. Aan het eind van die tijd was je niet meer zo "verblind".
1] Niet generaliseren.
Niet alle gescheiden mannen met kinderen zitten aan al die kosten en toestanden zoals jij ze noemt.

2] Er zijn gescheiden mannen met kinderen die hun verleden goed hebben verwerkt en ook heel goed kunnen omgaan met hun ex en de kinderen.

3]
Jij bent zelf verantwoordelijk voor jouw situatie.
Hoezo jou tekort doen?
Je zorgt toch voor jezelf?
Als jij weer een partner krijgt, hoe dan ook, dan zul je toch voor jezelf moeten zorgen dat de financien goed geregeld worden. Dat er goede afspraken over de kinderen gemaakt worden. Etc. etc.

Verliefd worden en opletten hoeft elkaar toch
niet te bijten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja daar zit wat in , maar je krijgt in een bepaalde leeftijds catagorie nou eenmaal sneller te maken met mannen met kind(eren) . Vaak is het zo dat gescheiden mannen zonder kind(eren) weer vrouwen met kind(eren) negeren ! Goed aftasten van te voren , en niet over een nacht ijs gaan , al maakt liefde nog zo blind , het blijft voor een groot gedeelte ook een geluks kwestie ! Heel veel succes .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liefde is blind, maar duurt als het goed is een heel leven lang. En als je trouwt met een man met een verleden, trouw je OOK met zijn verleden, dus inclusief ex, kinderen, en alle problemen en toestanden en kosten die daar omheen hangen.

Als je daar ook maar een beetje problemen mee hebt, is het heel verstandig toch nog even verder te zoeken naar een relatie met iemand die minder bagage in zijn rugzak heeft. Verliefdheid alleen is een buitengewoon slechte basis voor een relatie ; de rest van het plaatje moet ook -ook op de lange duur - kloppen.

Dat is beslist geen schande, maar alleen maar verstandig. Maak gewoon de balans op of deze man ook nog leuk genoeg is met ALLE nadelen die erbij horen. En dat kan mee- of tegenvallen. In elk geval : bezint eer ge begint. Nog een ex met nog meer kinderen is vast niet waar hij op zit te wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nadat ik zelf 11 jaar geleden ging scheiden had ik mij voorgenomen om geen gescheiden man met kinderen te daten. (zelf heb ik inmiddels 2 volwassen zoons).
Dit is gelukt, ben alweer 5 jaar getrouwd met een fantastische man die geen kinderwens heeft!
Succes!