Als je ooit gevoelens voor iemand gehad hebt, raak je die ook helemaal kwijt?

Ook als diegene nu al een vriend heeft, maar daarvoor al is laten weten mij meer dan leuk te vinden, maar nu dus als een poosje bezet is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (14)

Nee, dat denk ik niet.
Na jaren is het heftige er misschien wel af en heb je nog hele fijne en warme herinneringen aan een oude liefde waar je met plezier aan terug denkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit wil je mischien niet horen ,maar als ik vroeger een meisje leuk vond ,en kwam dan een ander tegen waar ik voor viel ,was ik de eerste zo weer vergeten ,heb het wel over de puberteit jaren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij is de ervaring dat ik sommige exvriendjes helemaal niet meer hoef te zien en als ik ze wel zie daar totaal geen gevoel meer bij heb.

Maar er is er wel één bij waarvan ik verwacht mijn hele leven nog wel een zwak te hebben. Gelukkig is hij geëmigreerd, probleem opgelost.

Dus het is wel zeer zeker mogelijk om gevoelens bij iemand te behouden, maar niet bij iedereen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oude liefde roest niet ! Die gevoelens gaan nooit meer helemaal weg denk ik (ook bij haar niet ) , dus zeg nooit -nooit ,en zijn jullie toch voor elkaar bestemd ! Veel geluk Gr.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even een paar exen voor de geest proberen te halen....
Ja. Volledig. Je mag van geluk spreken als je de namen na pakweg twintig jaar nog weet.

Dan nog een paar heel serieuze relaties / exen :
.............(denk denk) ................................
Ja hoor, gaat ook helemaal over. Het leven gaat verder, en er komt vanzelf een keer wat beters /leukers langs.
Op een gegeven moment schieten ze je hooguit nog een keer te binnen als iemand er gericht naar vraagt. Maar dan doet het je weinig meer. In elk geval weinig meer dan een glimlach van herinnering.

Aan je vraag te zien ben je gewoon verliefd op iemand en is het geen wederzijdse relatie ; dat gaat gegarandeerd helemaal littekenloos voorbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ze nu een vriend heeft schijnt ze toch happy te zijn met hem anders had ze wel de keuze naar jou gemaakt
maar uit je vraag lees ik dat je nooit samen bent geweest
je hebt alleen gevoelens voor haar gehad..
die gaan wel over zodra je een ander tegen komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De warme gevoelens die ik voor een aantal mensen heb gekoesterd gaan nooit helemaal weg, ik blijf ze me herinneren. Of ik die warme gevoelens terecht had? Of ze pasten bij die ander? Waarschijnlijk niet of niet voldoende, anders was het wel een blijvend iets geworden.
De gevoelens waren reeel en eerlijk. Ze zakken wat weg en er zijn zeker mensen waar ik kort voor warm liep, die in de vergetelheid zijn gedrongen, zoals met meer gebeurtenissen.
Mijn eerste grote liefde zal ik nooit vergeten.
Het is goed dat we in ons leven gevoelens hebben, sommige heftig, sommige iets rustiger. Het is fijn dat die mensen er waren. We hoeven ze niet perse te vergeten, om in het hier en nu met onze huidige partner heel gelukkig te kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hele intense gevoelens hebt gehad dan worden ze in de loop der tijd wel minder maar je kunt nog wel steeds een bepaald gevoel bij iemand houden.
Maar dat is meer een gevoel van wat een fijne herinnering oproept.
Als het niet een heftige relatie was dan slijt het gevoel wel helemaal.
Het ligt er ook aan of je het gevoel zelf voedt, als jij het 'levend' houdt en er alles aan doet om hem of haar qua gevoel toe te laten dan zul je er langer over doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het hebt over de verliefdheidsgevoelens, ja hoor die slijten op den duur echt wel. Soms duurt het langer dan anders, dat is per persoon verschillend.
Maar die persoon zal wel altijd ergens in jouw hoofd aanwezig blijven, dat heeft ermee te maken dat je langere tijd intensief aan die persoon hebt gehad. De geheugensporen zijn dan behoorlijk diep en die verdwijnen ook niet zomaar. Het gevoel van verliefdheid is dan wel weg, of in ieder geval veel minder, maar je kunt je nog wel afvragen hoe het met zo'n persoon zal zijn.

Ik denk dat alle beantwoorders van deze vraag even stil hebben gestaan bij alle mensen op wie ze ooit verliefd zijn geweest. Je ziet dat de reacties hierop verschillend zijn, maar toch ook allemaal wel een beetje hetzelfde. De heftige gevoelens zijn er niet meer, maar ze weten het allemaal nog wel. Dus als jij over een aantal jaar over zo'n vraag gaat nadenken zul je ook denken over de persoon op wie je nu verliefd bent, maar dan zul je geen kriebels in jouw buik meer voelen, je zult hooguit denken. Hoe zou het nu met die persoon zijn, of oh ja, daar was ik toen zo vreselijk verliefd op en zul je er even om grinniken.

Hoe lang het duurt tot de gevoelens weg zijn is per persoon verschillend en hoe vaak je die persoon nog tegenkomt in de komende tijd. Maar dat was jouw vraag niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit eigen ervaring kan ik ronduit zeggen: Ja. Twee keer meegemaakt, de 1e keer na een huwelijk van 9 jaar en de 2e keer na een LAT-relatie van 1 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen relatie heb gehad WEL.
Tot je een ander hebt.

Had je wel een relatie dat jaren duurde en nog vaker samen waren. Met veel herinneringen zal ietsje moeilijker worden maaar daar kom je OOk heen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan slijten!

Maar als je opréchte gevoelens hebt gehad voor iemand, zal dat altijd enigszins blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij heeft dan nog wel een zwak voor je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je dat kwijt raakt ligt aan de persoon en aan jezelf.

Ik heb 2 keer een relatie gehad voor mijn huidige huwelijk.
En beide hebben nog steeds een part plekje. Ik zie ze nooit.
1 heb ik vorig jaar via hyves weer contact mee gekregen
En die andere toevallig 3 maanden terug. EN ik mail regelmatig met beide.
Beide hebben een relatie en toch is het leuk en voelt het goed te weten hoe het met hun gaat.