Als je een extra wervel / rib hebt, ben je dan begonnen als tweeling?

Mijn zus kreeg een tweeling.
Mijn oudere zus was er een van een tweeling,
de andere overleed voortijdig door een miskraam.
Mijn oma was er een van een tweeling.

Ik heb een extra wervel, en een extra stukje rib.
Zou ik ook begonnen zijn als tweeling?

Tweelingen zouden toch altijd een generatie overslaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Een ééneiige tweeling is iets wat spontaan ontstaat en heeft dus weinig met erfelijkheid te maken.

Een twee-eiige tweeling kan erfelijk zijn als moeders vaak meerdere eitjes aanmaken in de eierstokken maar kan ook gewoon zo zijn omdat de vrouw al wat ouder is voor ze een tweeling krijgt.

Generaties overslaan is een beetje een fabeltje en misschien ontstaan omdat het gegeven dat je als vrouw meer eitjes aanmaakt niet bij een man tot stand kan komen maar die kan het wel doorgeven.

Die wervel/rib is iets wat je aan iemand moet vragen die er verstand van heeft en ook weet hoe die gevormd is. Als tweeling volledig begonnen zijn kan niet, het zou een heel klein beginnetje kunnen zijn van een celdeling die niet gelukt is (als die veel verder gaat heb je een siamese tweeling en ja het komt voor dat er zelfs een deel van een tweeling IN het lichaam van de ander zit als bult ofzo.