Op mijn 17e nog nooit een vriendin gehad, waar komt dat door?

Ik ben een jongen, 17 jaar, 2 juni word ik 18. Ik heb nog nooit een vriendin gehad, wel al 2 keer gezoend. Ik ben niet lelijk, van horen zeggen. Maar ik denk dat het probleem is dat ik echt klein ben, ik ben namelijk maar 175 en vind dat echt k*t. Is het normaal dat ik op mijn 17e nog nooit een vriendin gehad heb?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.3K
Amadea
11 jaar geleden
Als je nou 47 was geweest... Kom op zeg, waar haal je het idee vandaan dat een 17-jarige al vriendinnen moet hebben gehad?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Amadea.
Inderdaad, je hoeft nog helemaal geen vriendin te hebben gehad. Sterker nog, ik ben ook 17, ben al een tijdje uit mijn relatie en vind het heerlijk. Je bent nog jong, probeer lekker te genieten. En als je dan toch een keer dát leuke meisje tegen komt, kun je aan wat serieuzers beginnen. Ga lekker stappen en je ding doen (genoeg feesten deze tijd haha ;)) en kijk het gewoon aan wat je tegenkomt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vraag of het normaal is. Volgens mij ben je heel normaal! Zie de andere antwoorden, je hebt nog tijd genoeg!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zelf ben 18 en heb nog nooit gezoend laat staan dat ik een vriendin heb, je hoeft je helemaal geen zorgen te maken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben 16. Gezoend maar nog nooit een vriend gehad. Dus je bent echt normaal hoor :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je al wel eens echt verliefd geweest op een meisje? Ik ken heel veel jongens die pas na hun twintigste voor het eerst een echte verkering hadden. En ook heel veel jongens die op hun veertiende al een vriendinnetje hadden. Als er mensen zijn die er vroeg bij zijn, zul je ook mensen hebben die er laat bij zijn. Maak je geen zorgen. Het komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lol ik ben ook 17 precies 175 en ook geen vriendin gehad..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En er is niets mis met jouw lengte. De enige die daar van wakker ligt ben je zelf. Zonde dus, niet doen! Daar wordt je alleen maar onzeker van...
Groeten van een hele mooie vrouw van 1.64
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind 1.75 helemaal niet klein hoor. Er zijn genoeg meiden die op kleinere mannen vallen (zoals ik) haha ik ben zelf ook maar 1.71 mijn vriend 1.72. Ik denk dat lengte weinig uitmaakt hoor :)
Jouw tijd komt nog wel joh maak je niet druk.

Antwoorden (9)

Dat is heel normaal, er zijn genoeg mensen die pas na hun 20ste een partner vinden.

Mijn antwoord is altijd: kijk je ook naar de minder knappe meisjes die korter zijn dan jij of kijk je alleen maar naar de knappe meiden die langer zijn dan jij? Verbreed je blik er zijn talloze meiden van jouw leeftijd die nog nooit een vriend hebben gehad maar waarschijnlijk zie jij die over het hoofd.

Toegevoegd na 1 minuut:
De gemiddelde lengte van een vrouw is korter dan wat jij bent dus je hebt keuze zat en dan heb je vast deze link nog niet gezien: http://nos.nl/artikel/455149-man-halve-meter-korter-dan-vriendin.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
:-D super! +
Voor iedereen komt dat op 'n ander moment, en het valt niet te zeggen waardoor dat komt. Je bent waarschijnlijk de ware nog niet tegengekomen, maar houd je ogen open en wie weet vind je er spoedig een ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar kunnen ziljoenen redenen voor zijn: feit is, dat je de voor jou ware dame kennelijk nog niet bent tegengekomen.
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, dat je lengte er iets mee te maken heeft. Ik vind 1.75 mtr trouwens helemaal niet klein. Dat is een waardeoordeel, die jij jezelf toedicht en die jou kan belemmeren om open en spontaan jezelf te zijn. Zet dat van je af: jij bent de enige die dat kan.
En ja hoor, het is volkomen normaal, dat je op je 17e nog geen vriendin hebt gehad, velen met jou. Er hoeft helemaal niks mis te zijn met jou.
Jouw toekomstige vriendin vind het misschien wel heel fijn, dat ze aan jou geen "afgelikte boterham" heeft ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De dochter van een vriendin van mij is super leuk en bijna 19. Zij heeft pas een maand een relatie. Probleem. Vrouwen zijn veel eerder rijp dan mannen. Dus hoe ouder je word hoe meer interesse er voor je is. Ga nou straks niet met de eerste de beste afgelikte boterham in zee want er zwemt nog vis genoeg. Jou meisjes is onderweg. Ze komt gewoon niet te vroeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een nicht van mij is lilliputter en is - na enkele relaties met grote mannen en met lilliputters - uiteindelijk getrouwd met een man van 1.90 m. Mocht zij blijven hangen zijn in "oh nee, ik ben een lilliputter, ik vind vast nooit iemand" was ze wellicht inderdaad alleen gebleven. Om maar te zeggen : niet alleen is 1.75 m. helemààl niet "klein", bovendien heeft grootte niet zo veel impact op het al dan niet vinden van een partner. Bovendien zijn er tal van meisjes die kleiner zijn dan jij (en dus jou groot vinden). en vooral : het is compleet achterhaald dat mannen groter moeten zijn dan vrouwen. kijk maar eens naar de resem bekende kleinere mannen die een prachtige vrouw aan hun zijde hebben.
Op 17 heb je je leven nog voor je. Misschien staar je je blind op wat binken uit je omgeving die makkelijk meisjes versieren. Of die vrienden van je die een "liefje" hebben. En dan ga je je uiteraard slecht voelen, terwijl je op jouw leeftijd op zijn zachtst gezegd echt nog niet moet panikeren (op andere leeftijden trouwens ook niet).
En pas op met zinnen als "ik ben niet lelijk, van horen zeggen" . dat betekent eigenlijk : ik vind mezelf best knap maar dat mag ik niet van mezelf zeggen. Waarom deze bescheidenheid? Natuurlijk mag je jezelf wél knap vinden en er alles aan doen om nog knapper te worden.
Wat op dit moment echter het meest belangrijk is, is acceptatie. In de eerste plaats van jezelf. Je bent wie je bent, je hoeft niet groter of kleiner of dikker of dunner of slimmer of dommer of gelijk wat te worden om waardevol te zijn.
In de tweede plaats : accepteer dat voor iedereen de dingen anders lopen. die binken met aan elke vinger een griet worden op langere termijn daarom echt wel niet gelukkiger dan iemand die pas op zijn 30ste de ware ontmoet.
Verder is het belangrijk je er niet (meer ) op de fixeren. Dus niet "ik wil een vriendin, shit, waarom heb ik er nog geen , Kevin en Jo hebben er al zoveel gehad, wat is er mis met me, ik wil dringend een vriendin enz ...".
Dat wanhopige voelen meisjes ook aan, en dat is echt wel een afknapper. Geniet van je leven (met of zonder lief), straal eigenliefde uit, doordreng je met je kwaliteiten ipv je te focussen op zogezegde tekortkomingen. Smijt je in dingen die je leuk vind. gitaar spelen, sporten, schilderen, gelijk wat ipv te zitten kniezen over een lief dat je nog niet hebt.
Als je je goed voelt, heb je veel meer kans om een leuke meid aan te trekken.Als de tijd ervoor rijp is.
liveisgreat
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi antwoord maar dat bekende kleine mannen een knappe vrouw aan hun zijde hebben komt waarschijnlijk vooral door het geld wat ze hebben ;) Verder: onderschat het probleem van lengte niet voor een man, zeker in Nederland maar inderdaad 1,75 is niet eens zo heel klein. Wesley Sneijder is 1,70
liveisgreat
11 jaar geleden
in België is dit een doorsnee lengte denk ik.. .
Hoe dan ook heb ik vriendinnen en kennissen die met een kleinere man getrouwd zijn. mijn dochter haar ex was ook 10 cm kleiner dan zij...
maar ik weet niet of dit bij ons in België zo belangrijk is als in Nederland, ik bedoel : het belang van lengte. Denk het niet eigenlijk, ik ken niemand die daar over valt
en yep geld of aanzien zal wel een rol spelen bij bekende mannen. het meest ben ik nog geschrokken van Rushdi, sjeezes, zo een lelijkerd en wat een schoonheden aan zijn zijde....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben ook 1,75 en bij mij maken ze juist grappen over me lengte zelfs de mensen die 5 cm groter zijn zeggen, man jij lijkt op een 12 jarige, dus erg vervelend!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De GEMIDDELDE lengte van een man in Nederland (dus ook de oudere mannen meegerekend is 1,83 Dat betekent dat als je jong bent in Nl en 1,75 je echt wel behoorlijk klein bent. Deze vraagsteller ziet toch de meeste van zijn leeftijdsgenoten die een eind boven hem uit torenen. Als de vraagsteller allochtoon is heeft hij een normalere lengte maar ja, hij moet hier aan de vrouw.
liveisgreat
11 jaar geleden
okee, maar het komt erop aan zich daar niet door te laten neerdrukken. meestal gebeurt dat zo : een, twee mensen maken een grap over iemands uiterlijk en gelijk gaat een onzeker persoon denken dat hij niks meer waard is, dat iedereen met hem/haar lacht, Niet dus. Mensen die over andere mensen lachen, voelen zichzélf onzeker en gaan zich beter voelen als ze anderen kunnen vernederen (zie hierover de vragen die gesteld zijn op GV). Een wijs en ontwikkeld mens heeft dit niet nodig.
Kijk maar es om je heen : er zijn extreem dikke, dunne, lange, korte,lelijke mensen die gelukkig samen zijn met iemand. NietaEr zijn ook mooie en interessante mensen die maar niet aan de vrouw of aan de man geraken.
Maar
iedereen heeft wel iets : een te lange neus, een vooruitstekende kin, te dik, te dun, varkenshaar, zweetvoeten, of gewoon saai en oninteressant.
liveisgreat
11 jaar geleden
oeps... per ongeluk geënterd.
Het komt erop aan je niet te focussen op wat je niet leuk aan jezelf vindt, maar te gaan voor wat je kwaliteiten zijn. Of nog beter jezelf te aanvaarden zoals je bent.. Als je doordrongen bent van je kwaliteiten en van jezelf houdt, mag de ander je noemen zoals hij wil, het raakt je niet meer. Je steekt er zelfs niet de energie in om te denken "och kerel, je voelt jezelf blijkbaar niet okee, anders zeg je zoiets niet". Je glimlacht eens en gaat dan verder met je discours.
Ik kende een écht kleine jongen (160 cm) die prachtig gitaar kon spelen en waar alle meisjes omheen hingen. de ex van mijn dochter was ook echt klein plus dikke bril, een "nerd" dus qua uiterlijk. maar hij was grappig en leuk, en had echt niet te klagen over vrouwelijke aandacht. Als men iets zei over zijn lengte of bril, grapte hij gewoon terug en maakte op die manier soms zelfs nieuwe vrienden..
(En eigenlijk denk ik soms ook : wat is dat toch met die mannen en hun "klein". Ofwel zijn zij zelf te klein, ofwel is hun penis te klein ofwel is hun auto te klein of nog iets anders....My god. Het is bijna al zo een obsessie als vrouwen met hun "dik". ).
Ten eerste Ik vind dat je niet klein bent! Ik ben zelf 1.62 dus prima lengte toch? Ten tweede is het helemaal niet raar dat je nog geen vriendin hebt gehad. Mijn vriend is 22 en ik ben zijn eerste vriendin dus maak je daar maar geen zorgen over. Ik zou als ik jou was nog even genieten van je vrijgezelle bestaan joh! De waren kom je nog wel tegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergelijk alsjeblieft NIET de lengte van een meisje met de lengte van een jongen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo bedoel ik het niet.. Ik bedoel dat het niet hoeft te komen door zijn lengte dat hij nog geen relatie heeft. En dat ik het een prima lengte vindt. Ik val juist niet op lange jongens. Ieders smaak verschilt daarin.
Als je het over een relatie zou hebben, was het normaal geweest. Een vriendin is wat anders. Ik begrijp wel dat je geen "normale" vriendin bedoeld, maar meer een school liefde. Sommige mensen zien dat ook als "relatie," ik zie dat als "school liefdes" waarmee je nauwelijks serieuze dingen, regels of afspraken hebt. Als dit zo is zoals ik het zie, moet ik je helaas mededelen dat het niet normaal is. Maar wat is "normaal" eigenlijk? Het overgrote deel van de mensen heeft voor zijn/haar 17e al eens een vriend of vriendin gehad. Vaak voor een paar weken of maanden, maar toch. Juist omdat het merendeel van de mensen dit heeft ervaren, is het dus eigenlijk niet normaal dat jij bij die kleine groep mensen behoord die dat niet hebben ervaren. Dit betekend niet dat je raar bent of apart oid, maar ik denk dat je voor je 17e andere interesses had, waardoor het er "nog" niet van is gekomen. Nu je ermee bezig bent, zal het er dan ook vlug van komen denk ik ;) Trouwens, 1,75 cm is niet klein en de lengte van je lichaam is niet zozeer van belang bij het krijgen van een vriendin. Veel dingen spelen een rol, waarvan de belangrijkste is, dat je zelf lekker in je vel zit en je dus lekker jezelf bent en kan zijn ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit komt voor iedereen op een andere leeftijd. De één is er al heel vroeg bij en de ander pas laat. Je moet maar net geluk hebben en iemand vinden die jij leuk vind, maar andersom ook. Soms is het lastig, want dat gaat niet vanzelf. Ik zou me over je lengte niet druk maken. Er zijn genoeg kleinere meisjes (inclusief ikzelf) en daarbij is het voor veel langere meisjes/vrouwen geen probleem. Het gaat bij veel meisjes vooral om het innerlijk en het moet maar net klikken met iemand. Op je vraag of het normaal is dat je nooit een vriendin hebt gehad? Ja, dat is normaal! Ik denk dat je er vooral niet teveel over moet nadenken of opzoek moet gaan. Het komt vanzelf met de tijd en je moet zeker niet gaan twijfelen of het aan je lengte ligt. :) Ga je wel af en toe ergens heen? Want als je alleen naar school gaat en voor de rest niet veel, ontmoet je ook niet zoveel mensen! Dus als je echt opzoek wil gaan, zou ik eens met een paar vrienden afspreken om iets te gaan doen (wel waar ook anderen komen). ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben zelf een meisje van 17 en heb nog nooit een relatie gehad. Puur omdat het er gewoonweg niet van gekomen is en dat ik niet met de eerste de beste een relatie begin (zoals veel leeftijdsgenoten tegenwoordig doen). Ik ben liever 17 met geen ervaring op het gebied van relaties en jongens, dan dat ik 13 zou zijn en al met 20 verschillende jongens ben geweest. Om terug te komen op je vraag, ja dit is dus heel normaal. Heb geduld, onze tijd zal komen.
(Oh en 1.75 is gewoon oke hoor. Veel meisjes, waaronder ik, zijn kleiner. Laat je daardoor dus vooral niet onzeker voelen)