Weet iemand wat een hond doet, als die aanvoelt dat zijn baasje binnenkort zal sterven?

Evt. nog zonder dat het baasje het zelf weet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks een hond kan dat niet voelen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hond kan sommige dingen toch wel degelijk aan zien komen, maar of dat ook bij de dood van het baasje het geval is weet ik niet..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is hooguit achteraf zo te interpreteren, en sterk afhankelijk van de perceptie van degene die de hond waarneemt. Zoals ook wat hij dan precies doet kan verschillen, omdat er zoveel interpretatie voor nodig is.

Antwoorden (3)

Even buiten de vraag of dat uberhaupt waar is:

Honder hebben een veel scherpere neus dan mensen. Het is zeer bekend dat diverse ziektes effect hebben op de geur die je af geeft. in principe kan een hond de verschuiving in lichaamsgeur ruiken. Dat zou de trigger kunnen zijn dat de hond 'beseft' dat er iets aan de hand is. [http://www.msnbc.msn.com/id/5183290/]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn hond kon mij "vertellen" dat ik zou gaan bevallen, heeeeeeel vreemd was dat,dus ik denk dat hij ook zou aanvoelen wanneer zijn baasje zou sterven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hond schijnt al ruim van tevoren aan te voelen dat zijn baasje gaat sterven . Dit moet een zintuig zijn wat wij niet hebben , althans lang niet zo sterk ontwikkeld . Vermoedelijk is het een bepaalde reuk die een lichaam krijgt als het er op aangaat . Dan is hond niet meer bij zijn baasje weg te krijgen , houd hem of haar constant in de gaten , is erg onrustig en slaapt ook nauwelijks en blijft in de buurt (treurt) . Als het baasje sterft kan zo'n beest nog een hele tijd janken !

Toegevoegd na 3 minuten:
oeps : de tussen is - hond .