Ik val 's avonds altijd in een zware depressie, hoe kom ik hier van af?

Mijn hond is 5 december 2011 overleden, sins die dag heb ik het.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Een depressie is het zeker niet, die heb je niet alleen 's avonds.
Wel is het goed mogelijk dat je 's avonds pas de tijd hebt om geconfronteerd te worden met het verdriet dat je om je hond hebt - rouwen kan een tijd duren en 5 december is niet lang geleden voor een dierbaar huisdier.
Gun jezelf de tijd en de kans om dat verdriet te verwerken. Je màg verdrietig zijn. Huil maar, bekijk de foto's die je hebt, en vooral: herinner je óók de fijne dingen.
Je hond is er niet meer, maar jouw herinneringen blijven. Die zullen de overhand nemen, de pijn zal slijten.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je goede en vooral fijne reactie :)

Andere antwoorden (3)

Neem zo snel mogelijk een nieuwe hond. Klinkt vreemd, maar de afleiding zal je depressies verminderen. Overigens lijk je nog in een soort rouwproces te zitten, maar je hond is waarschijnlijk aan ouderdom overleden. Bewaar je mooie herinneringen en geniet van je nieuwe hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik woon nog bij mijn ouders en mijn moeder moet er niet aan denken om een nieuwe hond te hebben (ze zegt : niet nu). En hij kan niet aan ouderdom gestorven zijn, hij zou 14 januari 3 geworden zijn. Alsnog bedankt en die mooie herinneringen zijn er genoeg van ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een paar maandjes wachten en eens kijken in de lente of zomer. Denk dat je het gewoon even een plaatsje moet geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal kijken of ik mijn ouders kan overhalen. Heel erg bedankt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je zeker dat het komt door het overlijden van je hond? Dus dat er niet ook iet anders speelt wat je nu afschuift op het verdriet om je hond?
Ik heb zelf ook weleens een periode gehad dat ik 's avonds verdrietig/melancholisch/depressief was. Bij mij hielp het om 's avonds nog even te smsen ofzo met een goede vriendin over iet leuks of raars waar je dan vrolijk van kunt worden. Bij mij kwam het vooral door eenzaamheid op school, dat ik echt niet wist hoe ik de volgende dag door moest komen in mijn eentje e daar ging ik dan over piekeren, en werd nog minder vrolijk. Ik zou als ik jou was proberen om veel gezellige dingen te doen, ook 's avonds. Je woont nog bij je ouders las ik hierboven, dan zou je bijvoorbeeld een spel kunnen doen of televisie kijken, want van contact wordt je vanzelf weer vrolijk, althans ik dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry moet een antwoord zijn...
Je mist je maatje en je wandelingen met je hond. Dat is niet zo gek omdat hij nog maar kort geleden overleden is. Geef ruimte aan je verdriet, huil erom en praat erover met anderen. Maar zoek daarnaast ook afleiding: vraag iemand te eten of op de koffie, spreek af om naar een film te gaan met iemand, probeer toch iets te ondernemen, ook al voel je je depri.

Ik raad je niet aan om meteen een andere hond te nemen. Ik kon dat niet. Moest er niet aan denken dat een ander zijn plekje innam. Dat moet slijten.
Rond eerst dit proces af en kijk dan wat je wilt.

Ze zeggen dat poezen pootafdrukken achterlaten op je ziel. Nou, honden doen dat zeer zeker ook!
Heel veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je reactie :) Ik zal proberen alles stap voor stap en rustig op een rijtje te zetten.
Weet je zeker dat het komt door het overlijden van je hond? Dus dat er niet ook iet anders speelt wat je nu afschuift op het verdriet om je hond?
Ik heb zelf ook weleens een periode gehad dat ik ‘s avonds verdrietig/melancholisch/depressief was. Bij mij hielp het om ‘s avonds nog even te smsen ofzo met een goede vriendin over iet leuks of raars waar je dan vrolijk van kunt worden. Bij mij kwam het vooral door eenzaamheid op school, dat ik echt niet wist hoe ik de volgende dag door moest komen in mijn eentje e daar ging ik dan over piekeren, en werd nog minder vrolijk. Ik zou als ik jou was proberen om veel gezellige dingen te doen, ook ‘s avonds. Je woont nog bij je ouders las ik hierboven, dan zou je bijvoorbeeld een spel kunnen doen of televisie kijken, want van contact wordt je vanzelf weer vrolijk, althans ik dan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus met iets anders dan het verdriet om je hond bedoel ik, ben je 's avonds depressief vanwege het verlies je hond of ook om andere dingen?
Bronnen: