Helaas is het idd vaak strontvervelend op verjaardagen, maar het is meestal de morele plicht die roept om toch te gaan en het beste ervan te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak om 'de lieve vrede' te bewaren.
Maar met zo'n instelling heen gaan wordt het gewoon je tijd uitzitten en hopen dat het toch nog gezellig wordt.
Als het een verjaardag in de familie betreft willen mensen vaak geen ruzie en als je zou zeggen dat je niet komt omdat je geen zin hebt dan voelt de jarige zich erg gekwetst en heb je de poppen aan het dansen.
Dus het is meer een vorm van beleefd willen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit fatsoen tegenover degene die een verjaardag geeft.

Wat een opgeblazen gedoe eigenlijk, vaak heeft de jarige ook geen zin om zijn verjaardag te geven..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen zien het vaak als een `verplicht nummertje`.
De jarige komt immers ook op de eigen verjaardag.
Uit beleefdheid, wil niemand die cirkel graag als eerste doorbreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel verjaardagen vinden we echt vervelend, tenminste ik wel, vandaar dat ik zelden op verjaardags visite ga.
Ik ga vaak een maand later gezellig op de koffie.

Ben daar altijd heel duidelijk in geweest, ik verwacht van andere ook niet dat ze bij mij komen, en dat wordt echt wel geaccepteerd, zoniet, jammer dan. Mensen die me kennen hebben er helemaal geen moeite mee.
Kinder verjaardagen zijn hierop een uitzondering, als je bv 5 jaar wordt dan is veel visite/ cadeautjes veel te leuk.

Maar veel mensen voelen zich té verplicht en zitten vast aan gewoontes in familie's om alle verjaardagen te vieren en kunnen daar naar hun idee niet onder uit. Dus draven ze braaf elke keer weer op, zin of geen zin in. Bang voor conflicten en scheve gezichten (ze komen wel bij X en niet bij mij).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het is jammer dat in veel kringen mensen zo veel van elkaar vragen, bijna eisen, dat men niet eens duidelijk durft te zeggen wat je wel en niet wilt.

Dus ga je maar, om discussie te vermijden.

Anderszijds is het ook zo, dat het vaak een gelegenheid is om mensen weer eens te zien, die je al een tijd niet ontmoet hebt. Dus ga je daarom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verjaardagsfeestjes en trouwdagfeestjes zijn doorgaans vervelende aangelegenheden waar men alleen ter ere van het feestvarken heen gaat. Om ervan verschoond te blijven gaan wij op onze verjaardagen gewoon weg en hadden wij onze trouwdag bepaald op 29 februari. Mensen die ons vanwege het heugelijke feit de eer van een bezoek willen aandoen zijn op andere tijden welkom voor een bak koffie.
13 jaar geleden
Het is toch een verplichting waar je liever geen woorden en ruzie over wilt maken. Ik ga weleens met tegenzin naar een verjaardag, maar als je er dan eenmaal bent valt het allemaal wel mee en is het toch best wel gezellig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja,
Dat zijn de dagen dat je je familie nog eens ziet.
Mijn zus heeft afgrijselijke vrienden waar ik niks mee heb. Brallende zuipers die onzin uitkramen. Ik ga dan overdag even met de kids langs. Ik ga inderdaad liever niet maar mijn zus zou erg teleurgesteld zijn.
Ik ga dus om mensen niet teleur te stellen en de vrede te bewaren.,

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens ben ik zowieso al een slechte famile en vriendschapsbanden onderhouderr. Ik ga niet op regelmatige basis bij mensen op visite.
Mijn vrienden (De echte) weten dat. Zoms zie ik mijn beste vriend en zwager maanden niet en zo ga ik de hele week met hem op stap. Maar dat is echte vriendschap. geen verplichting. Maar als ik bel om 02,00 dat ik hulp nodig heb staat hij hier in 10 minuten. En andersom ook.

maar het vreemde is dat mijn deur wel altijd open staat en iedereen zo kan binnenwandelen en ik dat nog gezellig vindt ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
want dat persoon heeft jou uitgenodigd om te komen en dan moet je wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sociale verplichting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat het zo "hoort"en om de lieve vrede te bewaren,ik zelf ga niet naar een verjaardag als ik geen zin heb,ik vier mijn en mijn man zijn verjaardag niet, als iemand wil komen vind ik dat leuk en gezellig en daarvooer hoef je niet perse jarig te zijn,als iedereen zo zou denken is er een hoop ergenis uit de wereld .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen voelen zich verplicht. Dat geldt voor veel dingen in het leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gaat naar een verjaardag waar je misschien liever niet heen zou gaan omdat je je beseft dat de wereld niet alleen om jou draait. Oftewel, iets over hebben voor een ander.
Iemand is jarig en heeft de moeite genomen om wat mensen uit te nodigen, en wat lekkers in huis te halen.
Het is heel vervelend om zo iemand eenzaam thuis te laten zitten en het gevoel te geven dat hij/zij er blijkbaar niet toe doet voor zijn vrienden/familie.
Hoe zou je het zelf vinden als je meent iets te organiseren waar niemand komt opdagen?

Je kunt ook de leuke kant ervan zien: Misschien heb je vooraf geen zin, maar achteraf gebeurt het toch wel eens dat je met een andere uitgenodigde een leuk en onverwacht gesprek hebt gehad. Of je ontmoet een leuk nieuw persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mensen zijn alleen met zichzelf bezig en op een verjaardag moet je vaak naar andermans ellende luisteren en commentaar geven terwijl je het geen reet interesseert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is eigenlijk wat de vraagsteller bedoelt.
Maar de vraag is: Waarom ga je erheen terwijl je liever niet gaat.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die mensen zijn niet goed wijs,wie gaat er nou ergens heen waar je het niet leuk vindt Gootje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nu stel je die vraag (die de vraagsteller dus op GV heeft gezet) aan mij. Ik heb al antwoord gegeven. Zie hier boven.
Vaak voor de goede vrede te houden ! Als je niet gaat dan kom je ongeinterreseerd over en word je daar snel op afgerekend !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze zich verplicht voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat ze stiekem hopen op een overheerlijk zelf gemaakt stukje appeltaart met slagroom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal om vriendschap op stand houden, je schuldig voelen, goed voorbeeld geven, andermans mondje gesloten houden. ETC