Als je verliefd word op iemand die een identieke eeneiige zus of broer heeft ben je dan eigenlijk niet ook verliefd op de andere?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Nee verliefdheid is meer dan alleen uiterlijk. Daar speelt karakter ook een hele grote rol in.

Wat wel kan is dat je seksueel aangetrokken voelt tot de zus/broer omdat ze precies op elkaar lijken.

Om een gegeven moment zul je ook in uiterlijk/houding en doen en laten verschillen gaan merken waardoor het bovenstaande af zal nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nee.

Die identieke broer/zus kan (en waarschijnlijk heeft) een héél ander karakter hebben, wat hem/haar een heel ander mens maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Want iedereen heeft andere intresses, eigenschappen, karakter. Er zijn dus nooit 2 mensen het zelfde.In dit geval zijn ze alleen aan de buitenkant het zelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen als jij alleen 'verliefd' wordt op uiterlijkheden. Als je ook gevoelens ontwikkeld voor de persoon in de verpakking niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kon ze niet meer uit elkaar houden en heb ze dus alle twee maar getrouwd. Niet verder vertellen hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hi Djimmi,
Jij kunt het beoordelen, maar het is maar net hoe je de dingen interpreteert. Praktijkervaring vlgs Hansv. Zo zie je maar. Elke vraag en antwoord heeft zijn invalshoek. De een zegt -, de ander +.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hai Hanv,
Inderdaad, zeer belangrijk.
ze zullen innerlijk wel wat verschillen hebben. je valt op zoveel dingen bij een mens die allemaal een beetje goed moeten vallen bij datgeen wat jij zoekt.
qua kleding/hobbies/uiterlijk/haarstyle/manier van praten/manier van doen. . .onbeperkt
het zou zo kunnen zijn dat je sexueel wel met beide iets kan doen. . maar echt verliefd worden is een lastiger verhaal.
het zou dus wel kunnen maar het is zeker niet vanzelfsprekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Micth001;

Als de verliefdheid nog vers is waarschijnlijk wel, ja. Mensen worden immers op het eerste gezicht aangetrokken door uiterlijke aantrekkelijkheden. Zodra je de nieuwe liefde echter beter leert kennen zul je nuances van verschil tusssen de tweelingen ontdekken waardoor je ze toch uit elkaar kunt houden. Maar dan is de veliefdheid natuurlijk allang in liefde overgegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er bestaat ook zoiets als: INNERLIJK
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vader heeft wel eens de tweelingzus van mijn moeder gezoend (op de wang hoor!) omdat hij ze niet uit elkaar kon houden. En hij vond het ook spannend dat ze zoveel op elkaar leken en stiekem ook allebei mooi. Dus qua uiterlijk misschien eventjes in het begin als je de verschillen niet ziet en de ander niet zo goed kent, maar dan is het meer leuk vinden dan echt verliefd zijn.