Hoe weet je dat je 100% zeker de partner voor het leven hebt?

Iedereen denkt dat ze de juiste hebben gevonden...iemand waarmee ze oud willen worden,en toch gaan er zoveel relaties de mist in.Hoe weet je dat jij de juiste partner hebt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Dat weet je nooit.

Maar als je een partner voor het leven wil, zou je je zelf bij hem moeten aanpassen. Niemand is zomaar uit het lucht gevallen, om op alles ja te zeggen en samen met jou oud wil worden.

Jij zelf moet er zelf ook veel dingen voor opgeven.

Het is geven en nemen. Verwacht niet te veel van een ander hou je hart goed.

Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Dat weet je nooit zeker, je kan er alleen maar, helemaal voor gaan, samen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet je nooit.
Net zoals jouw voorkeur voor bepaalde zaken in de loop der tijd verandert, kan dat bij je partner ook gebeuren. Als dat beiden de andere richting uitgroeit, dan kun je uit elkaar groeien.

Zekerheid heb je nooit, maar je zult er wel beiden aan kunnen en moeten werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet je nooit zeker ; je kunt er alleen maar allebei alles aan doen dat dat zo is vanaf het moment dat je voor elkaar kiest.

'De Ware' is niet zozeer degene met wie vanaf dat moment alles van een leien dakje loopt of zal lopen, maar degene die bereid is samen met jou de schouders er onder te zetten en er samen iets moois van te maken. Liefst een heel leven lang.

De meeste relaties gaan de mist in doordat één van de twee of beiden geen zin meer heeft om er energie in te stoppen, op het groenere gras aan de overkant afgaat of denkt dat alles altijd zo moet blijven als in het begin, en de handdoek in de ring gooit op het moment dat verliefdheid zou moeten overgaan in liefde en 'commitment' (een mooi engels woord, waarvan de vertaling 'toewijding' de lading niet helemaal dekt).

Je kunt niet weten of je de juiste partner hebt. Je kunt er wel naar streven dat jij die partner in elk geval bént. Vanaf het moment dat je relatie begint, heb je geen doel bereikt, maar ben je aan een reis begonnen. Je kunt alleen maar afspreken dat je voortdurend beiden op dezelfde trein zult stappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pas op je sterfbed weet je dit zeker.
De enige manier om zoiets te besluiten is te bedenken: Zie ik het op dit moment zitten om oud te worden met deze persoon. Ook als hij 's ochtends met een dikker bierbuik in zijn hemd de ontbijttafelk zou komen bevolken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen al het feit dat we al vanaf mijn 17e samen, en de kinderen en kleinkinderen van ons beide izijn, is een bewijs dat we partners voor het leven zijn. Ik lijk makkelijk praten te hebben (als je al zo'n stuk leven achter de rug hebt) maar heus, we hebben ook niet alleen in de zon gelachen en gedanst..
En juist het worstelen tegen storm, wind en hagel, in barre tijden, maakt dat je samen een laagje dieper gaat leven. Je geniet daardoor dubbelop van de mooie dingen (oppassen! logeerpartijtjes van de kleintjes) en deelt ten volle wat moeilijk en verdrietig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op je laaste dag in je leven weet je pas of je een partner voor het leven hebt gehad.
Wat tips voor een goede relatie
Zorg ervoor dat je goed met elkaar blijft praten over alles in het leven.
Ook als je kritiek hebt op elkaar los je het samen op, ruzie's moeten voor het slapen zijn uitgepraat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet je niet. Maar je hebt er wel zélf ook invloed op. Tegenwoordig wordt er vaak gedaan alsof dit een soort van toeval is, of het wel of niet lukt, maar er is nog een factor: ben je bereid er samen iets van te maken?

Natuurlijk moet je dan nog steeds bij elkaar passen, verenigbare persoonlijkheden, dromen en idealen hebben, maar als dát goed zit, hangt er heel veel af van de vraag of je bereid bent een relatie op te bouwen, ook als het even niet meezit, of dat je vindt dat een relatie 'uit zichzelf' goed moet zijn en vervangen moet worden als dat niet zo is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zou ik niet mee bezig zijn. Doe geen beloftes die je niet waar kunt maken (ik blijf voor eeuwig bij jou), want daardoor leg je heel veel druk op jezelf en de ander. Ik kan me voorstellen dat mensen zekerheid willen over de toekomst, maar dat is een onmogelijke taak. Doe dus wel wat je het liefste wilt, geniet van wat je hebt.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=U0Nwt0kolVI (dit is het eerste deel van de film Jude, die gaat over een man die keuze krijgt over jou vraag > geeft een heel mooi beeld vind ik van hoe je invloed kunt uitoefenen. Hij kiest voor wat hij het liefste wilt.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hart het je, ook na vele jaren nog, zegt, weet je dat..wellicht..

Als je jong en verliefd bent en de vonkjes schieten van hart tot hart..weet je wèl zeker..maar die zekerheid zit gewoon aan de verliefdheid vast.

Nadat na een tijdje een deel de de verliefdheid plaats gaat maken voor liefde, kan die overtuiging groeien..of afnemen.

Mensen zijn niet volmaakt en twee mensen die samen leven hebben ook beide hun karakter.

De kunst is: Door liefde en wederzijds respect elkaar zo op te vangen dat de liefde altijd 'nieuw' blijft en vooral ook..toeneemt.

Met die toename van de liefde groeit ook weer de overtuiging de ware gekregen te hebben.

Weten is hier dus een rekbaar begrip..Innerlijk schuift het metertje van het 'weten' bij veel mensen nog wel eens.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Garantie op eeuwige trouw in een relatie heb je nooit ! Je krijgt als je trouwt bijvoorbeeld tijdens de ceremonie het ja woord en de belofte voor trouw de rest van je leven aan elkaar door dik en door dun , maar garantie bewijzen worden niet uitgeshreven ! Wel het trouwboekje dat je de belofte gemaakt hebt aan elkaar . In een gewone relatie hetzelfde , het is allemaal relatief ! Vroeger bleef men bij elkaar (als het eigenlijk niet meer ging) omdat het een schande was als men getrouwd uit elkaar ging ( de kerk had toen nog veel invloed , telde ook de kindjes). Heden daags is het anders . er stranden veel relaties - huwelijken . Dit brengt de tijd met zich mee , het gaat makkelijker , en het is al bijna vanzelf sprekend geworden ! Gr.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een boutade: dat weet je tot je uit elkaar gaat of sterft... Dit gezegd zijnde kan je het aan de hand van een aantal objectieve elementen toch een zekere score geven:
* jouw gevoel bij je partner
* jouw perceptie van zijn gevoelens voor jou (want 100% zeker weet je dat nooit
* maar ook de duur van jullie relatie (er scheiden meer koppels die 10 jaar samen zijn dan koppels die 40jaar samen zijn)
* geraak je 1x over 'het dode moment' dat zich (in bijna) elke relatie voordoet dan is de kans op samenblijven. Bijna elk koppel gaat door een fase wanneer je min of meer op elkaar uitgekeken bent. De gevaarlijkste periode voor zo'n burn out van een relatie is tussen de 7jaar en 13 jaar al kan het natuurlijk vroeger/later zich voordoen. Als je dan de eventuele brokken kan lijmen kom je er meestal sterker uit (ook al is 1 van beiden bv vreemd gegaan)
* als je elkaar voldoende vrijheid kan geven (definitie is bij iedereen anders), maar toch ook even goed veel dingen samen kan doen en je voelt beiden aan dat hier een perfect evenwicht in zit
* als je eerlijk en 100% vrij over alles kan communiceren, ook intieme zaken en/of gevoelens

Toegevoegd na 1 minuut:
nog een leuke: het moment dat je bij een potentieel andere partner denkt van: waar is mijn partner beter in en niet meer denkt wat kan die meer bieden dan mijn partner zit het ook wel goed ;)