Ik wil uit huis gaan zonder dat m'n ouders iets te weten krijgen. Hoe kan ik dat doen?

ik ben een islamitische meisje van 19 jaar oud en woon nog thuis. ik heb hier eigenlijk helemaal niks te missen alleen dat ik niet kan leven hoe ik het wil. me ouders zijn streng gelovig en ik totaal niet. ik merk dat het botst en heb al veel problemen gehad. me telefoon word afgepakt en als straf mag ik niet uit me kamer en nergens heen, ook mag niemand naar ons komen.
ik heb ook een vriend wat niet geaccepteerd word. en ben er helemaal klaar mee dat ze me ook eens beschuldigen met dingen wat ik niet doe. ze denken gelijk dat ik een hoer ben en schelden me ermee ook uit.
ik wil heel graag uit huis zonder dat me ouders iets weten en een nieuwe leven starten. maar hoe kan ik dat het beste doen? en ook heb ik niet zo veel geld en kan ik dingen regelen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik zou zeggen, ga met ze praten.
Quran luisteren helpt ook bij verkoeling en negativiteit vergeten.
En geloof me, je ouders hebben 9 van de 10 keer gelijk, Dat ga je beseffen als jij later kinderen hebt! Hoeveel pijn ga jij je moeder geven als je straks uit huis loopt, Je religie vergooit en het leven de verkeerde draai gaat geven, Als je hulp nodig hebt mag je mij altijd voor advies vragen. Contactgegevens nodig ?
Thecis
3 jaar geleden
@Roffa
Je kent de situatie niet, dus je kan ook niet bepalen wie gelijk heeft. En hoe weet je dat je je leven vergooit wanneer je je afkeert van de religie.
Mijn inziens hier een zeer kwalijke reactie gezien er bij het islamitische geloof en de cultuur van de volkeren die de orthodoxen / streng gelovigen hanteren ook met regelmaat onderdrukking voor komt. Het verhaal is daardoor zeer aannemelijk en zoals ik al zie, is deze reactie mijn inziens zeer kwalijk.

Antwoorden (3)

Ga naar een blijf van mijn huis heen. Deze organisatie helpt alle vrouwen die het moeilijk hebben. En men zegt aan niemand waar je verblijft.
Veel sterkte en succes.
3 jaar geleden
Dat is moeilijk te beantwoorden. Er is een juridisch aspect: Dan mag je gewoon het huis uit. Maar ook een religieus/cultureel verschil. Jij weet dat dat een fikse botsing kan geven tussen je ouders/familie en jou. Is er geen mogelijkheid van bemiddeling door een vrijzinnige Imam?
Sterkte voor jou en je vriend!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Heb je werk / een inkomen? Want daar begint het natuurlijk mee. Als je genoeg verdient om zelfstandig te wonen kun je het huis uitgaan, anders niet. Je kunt dan bijv. een kamer ergens huren. Of wilde je gaan samen wonen met je vriend? Ook dan heb je voldoende inkomen nodig voor de huur, en voor je onderhoud (eten, verzekeringen, belastingen). Weggaan bij je ouders kán lucht geven in de relatie met je ouders, maar het kan natuurlijk de zaken ook moeilijker maken. Bedenk wel goed wat je wilt - echt helemaal breken met je ouders / familie is heel moeilijk en pijnlijk! Heb je iemand die je vertrouwt in je omgeving met wie je de zaken door zou kunnen nemen, bijv. de praktische kant (hoe vind je een kamer, hoe kom je financieel rond?) Maar ook de emotionele kant: Hoe ga je zo goed mogelijk met de situatie om - want weggaan zonder dat je ouders "iets weten": dan zou je dus vertrekken en geen adres achterlaten?