ik ben veels te verlegen terwijl mijn vriendinnen makkelijker vriendinnen en vrienden maken hoe kom ik hier van af ook bij boys

hebben jullie tips voor me om wat losser over te komen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt jezelf niet 1,2,3 veranderen. Dat heeft alleen maar tot gevolg dat je jeelf niet prettig voelt, en de mensen die je ontmoet voelen ook dat er iets niet klopt.
Misschien kun je oefenen door ergens vrijwilliger te worden bij een organisatie van een evenement ofzo. Praten om iets voor een ander te doen of te regelenis veel makkelijker dan voor jezelf. maar je leert te praten en op den duur ook wat makkelijker en losser te worden
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

je moet gewoon met je vriendinnen meedoen,
wat zij doen of zeggen moet je ook doen.
je moet laten zien dat je erbij hoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's meelopen, da's iets héél anders...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben ook een van de minzeurders. Jezelf niet zijn maakt je niet losser.
Probeer niet te zijn zoals je vriendinnen, daar wordt je juist verlegen van! Probeer je zelf te zijn, en je eigen kwaliteiten te benadrukken, dan kom je er wel. Het kan wel helpen als je altijd je haartjes mooi hebt zitten, er goed verzorgd uitziet, en veel aandacht besteed aan leuke kleding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik je verhaal zo lees, krijg ik het gevoel dat je je het prettigste in de schaduw voelt. In de schaduw van je vriendinnen. Die naar mij idee toch meer de gangmakers zijn en de leiders.

Jij in de schaduw, onder de bescherming van die vriendinnen. Een holletje.
Bovendien kijk je op tegen deze vriendinnen, niet wetende dat je jezelf daarmee omlaag haalt. Want jij wilt wat zij doen, iets wat jij normaal niet doet.

Ga eens op zoek naar wat jij wilt. Datgene wat bij jouw past. Vind jouw eigen weg in het leven en ga eens wat minder meereizen op het leven van je vriendinnen. Jij leeft je leven niet. Het leven leeft jouw.

Dit kan natuurlijk gewoon binnen de groep van jouw vriendinnen. Het enige is dat jij je uit die schaduw moet halen. Ga maar eens lekker in de zon staan, geniet van die warmte (van het leven). Ga eens jouw eigen kant op. Ga jouw leven, leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag jezelf eens af waarom je niet losser bent. Vraag je af wat je zou willen doen en ga dan nadenken waarom je het niet zou doen. Wat daar uitkomt moet je aan gaan werken. Denk bijv. Wat zou er nou helemaal gebeuren als ik toch doe wat ik wil doen. Verlies jezelf niet uit het nog en bedenk dat meisjes die niet de stoerste, leukste of lekkerste zijn.. Toch wel vaak de meiden zijn waar je veel meer aan hebt en het zij zijn die later aan het langste eind trekken als iedereen met de anderen is uitgespeeld.