Hoe neem ik afscheid van negatieve mensen die je lang hebt gekend. Maar die je nu niet meer wilt zien?

Waarom zo nodig afscheid willen nemen? Omdat er ook drugs in het spel is. Het is moeilijk als je ze zo lang hebt gekend en ze je bijna dagelijks bellen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (8)

Probeer het aardig te brengen, waarom je liever afscheid neemt, natuurlijk doet het altijd pijn maar je kan de schade wel beperken. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ja, zo zou ik het ook aanpakken.
Zoals ik heb gedaan met mijn vader, vertellen dat het contact niet lekker zit en je geen contact meer wilt. Het is moeilijk maar op den duur geeft het echt een verlichting . De zorgen zijn weg .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerlijkheid duurt het langst, zeg gewoon eerlijk dat je anti drugs bent, en dat je daar niet via vrienden mee geassocieerd wilt worden. Zeg dat je voorlopig afstand wilt houden..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zo nodig afscheid willen nemen ?

Blijkbaar is er iets (positiefs?) in je leven gebeurd, waardoor je wil breken met mensen die niet zo'n goede invloed op je hebben. Als het mogelijk is, is de eenvoudigste optie zelf geen contact meer met ze op te nemen en de contacten te laten verwateren.

Lastiger wordt het wanneer ze voortdurend contact met JOU opnemen. Waarom doen ze dat ? Oprechte interesse, of willen ze iets van je ?

Als het om (ex)mede-gebruikers gaat, zit de vriendschap vermoedelijk niet zo diep, en volstaat het een poosje niet afspreken vaak wel om het contact te laten verwateren.

Werkt dat niet, dan zit er weinig anders op dan snel en heel duidelijk aangeven dat je op dit moment even geen behoefte hebt aan contact, om persoonlijke redenen. Als het echte vrienden zijn kunnen ze het wel raden en gunnen ze je die tijd - al is het levenslang (ook goede contacten verwateren bij gebrek aan onderhoud); als ze dat belachelijk vinden zijn het geen echte vrienden en kun je inderdaad beter definitief de knoop doorhakken.

In geval van nood : nieuw telefoonnummer kan wonderen doen, al ze je gewoon uit verveling steeds bellen. Dit is vor mij een beetje vreemd, omdat ik nooit zo bellerig ben geweest, (alleen maar bel als ik iets wil vragen of vertellen of afspreken of periodiek contact houden,) en nu ook niet meedoe met de mobiele telefoongekte, maar voor wat ik kan zien bellen (jonge) mensen elkaar tegenwoordig inderdaad te pas en te onpas en gaat het nergens over. Dat maakt het lastiger mensen te vermijden die je niet meer wilt zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
kukel aan je kont marleen? +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijkbaar, Of een zweefteef die denkt het begrip spiritualiteit te claimen.....die zijn er ook meer dan zat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(Sinds het antwoord op die vraag regent het namelijk ineens weer minnen. )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plussen wij wel wat ter compensatie.
Dat is erg lastig! Heb het zelf ook meegemaakt in mindere mate. Wat heel erg lastig is maar wel zeker werkt; iedere keer als je je irriteert / kwaad wordt van gedrag moet je dit duidelijk benoemen en laten blijken.

Je kan natuurlijk ook de telefoontjes niet meer opnemen en geen contact meer zoeken maar dat is in mijn ogen nogal vervelend voor jou en voor hun aangezien je dan toch in de toekomst een vervelend gevoel kan krijgen daarover.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind weinig constructiefs aan je antwoord. Het eerste deel is niet wat wordt gevraagd (hij/zij wil afscheid nemen, niet de relatie verbeteren). Het tweede deel is een slechte manier, dat zeg je zelf ook.
Ja , je hoeft mensen niet te laten vallen ,maar als ze constant op je nek zitten ,en onverbeterlijk blijven zeuren en .... En jou en misschien je gezin meetrekken ,dan moet je vr je zelf kiezen . Door of in eens drastisch ,maar vriendelijk te zeggen dat je best eens in de maand 10min over problemen wil praten ,maar dat jullie vriendschap daar door beheerst wordt en dat dat niet jouw beeld van vriendschap is .daarbij dat jij niet het type ramp toerist bent die alle problemen enz van een ander erbij kan hebben ,zeg maar dat je daar te gevoelig voor bent ,en dat het je opbreekt . Precies emoties en gevoelens kunnen heel gevaarlijk besmettelijk zijn ! Neem gewoon gepaste afstand . Niet indien iemand in een probleem terecht komt ,maar die eeuwige trouble makers ga er om heen ! Of je moet er professioneel in geschoold zijn . Een ieder zit in z'n eigen hoofdrol in het leven en is er zelf voor verantwoordelijk .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg dat je een andere koers wilt gaan varen en een nieuw leven wilt beginnen. Zeg dat je je met andere dingen wilt gaan bezig houden en niet zoveel of helemaal geen kontakt meer wilt. Als ze blijven bellen steeds zeggen dat je geen tijd hebt dan houdt het vanzelf op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vertel dat je het heel moeilijk vind omdat je het jezelf teveel aantrekt en het teveel impact op je heeft.

aangezien je er niet het vertrouwen in hebt dat dit op kort termein gaat veranderen heb je besloten om er een punt achter te zetten voor jezelf.

zeg dat je het heel moeilijk vind deze keuze te maken, maar dat je het op een andere manier niet kan bolwerken en verantwoording voor jezelf wil nemen.

succes