Aan welke kant ligt de man/vrouw op bed en waarom juist aan die kant?

Als echtpaar liggen sommige mannen aan de linker kant of de vrouw op bed te slapen....aan welke kant slaap jij en waarom juist aan kant op bed?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
21.8K

Het beste antwoord

Wij slapen tricootje: mijn man rechts, ik averrechts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (21)

Rechts, is het dichts bij het toilet.

Toegevoegd na 12 uur:
Bedenk me net dat je rechts aan beide kanten uit kunt leggen... rechts als je erin ligt, op je rug
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lig rechts omdat mijn vrouw gewend was links te slapen en het mij niet uit maakte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal ligt de man het dichtste bij het slaapkamerraam - zal nog wel uit een ver verleden zijn, toen de man het dichtste bij de ingang van de grot lag, om z'n familie tegen indringers te kunnen verdedigen. ( Het "veilige" huis achter hem is dan de grot, waarvandaan niets slechts kan komen, gevoelsmatig). Mijn lover en ik slapen nog wel eens in verschillende kamers, behalve in mijn slaapkamer, omdat ik vaak met hem mee op reis ga, en dan valt mij altijd op, dat hij altijd aan de raam-kant gaat liggen......(het wisselt dus bij ons). Maar als je gewend bent, dat hij altijd aan 1 kant ligt, en je gaat verhuizen, dan denk ik dat hij toch aan dezelfde kant zal blijven liggen, al is de situatie/indeling van de kamer anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappig. Bij ons is dat ook zo, maar dan omdat ik altijd bij de deur wil liggen. Ook op vakantie is dat zo, dus ook wij wisselen om. Gaat vanzelf. Ik dacht altijd dat ik het dichtste bij de deur wil liggen omdat ik dan sneller bij de kinderen ben...
We hebben een tijdje om en om in zijn en mijn huis geslapen en daar waren de kamers andersom, dus wisselden we steeds van kant.
Ik wil altijd het dichtst bij de deur slapen, want ik moet snachts heel vaak naar de toilet.
En mijn man stemt daar helemaal mee in!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hoe moet dat nu bij stellen van hetzelfde geslacht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is een hele goede, je hebt gelijk, heb ik zo even geen oplossing voor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan is er toch ook 1 het mannetje en de ander het vrouwtje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beneden mij woont een geweldig stel-van-hetzelfde geslacht - maar ik ga het tóch maar niet aan ze vragen.....zou het bij het echtpaar naast me óók niet doen, dus dan zou ik me errug onbescheiden voelen, en ik héét dan wel nieuwsgierig, ik ben het niet in die mate.....
Al meer dan 36 jaar ligt mijn man links van me ( als we op op ons rug liggen). Het maakt niet uit hoe het bed staat, of links bij de deur of het raam is, ik weet hem links van mij.
Trouwens ook als we buiten lopen. Links van mij is gewoon de plek van mijn man!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik slaap en loop altijd links van mijn partner. Zij gaat direct
aan de rechtse kant lopen als we wandelen en rechts van mij rijden als we fietsen. We hebben het er wel eens over dat als we per ongeluk anders lopen dat het ''onnatuurlijk'' voelt en dan wisselen we ook meteen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vriendin slaapt het liefst op haar linkerzij, met haar armen recht van zich af gestrekt. Daarom lig ik aan de rechterkant (als we beiden op ons rug liggen).

Ze draait zich namelijk ook om met gestrekte armen, en als ik links van haar lig, kan dat voor mij pijnlijk worden.

Verder lig ik aan de raamkant. Dat komt door het oude probleem dat vrouwen het altijd zo koud hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen hebben het altijd koud? Nee hoor, bij ons is het juist mijn vriend die het koud heeft, terwijl hij toch bij het raam ligt, omdat ik bij de deur wil liggen (zie andere reactie)
Dat ligt eraan of er iemand naast ligt. Anders lig ik lekker middenin ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een té gek leuk bed !!! Is dat zelfgebouwd, of kan een mens dat ergens bestellen ? Wil ik óók.............(maar ik ben niet zo'n goede doe-het-zelver, helaas!!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.apartmenttherapy.com/ny/slinks/slinksn-slingks-surreptitious-web-links-to-other-good-sites-015237
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je voor de link - sommige dromen moeten dromen blijven, helaas.......soms denk je heel impulsief :dát is het helemaal!!!....maar nogmaals - wat een ongelooflijk leuk bed. Gaat in m'n plakboek - wie weet, ooit.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
had ook ergens de prijs gezien,het blijft dromen ja
Ik (de vrouw) ligt rechts in bed en mijn man links, inderdaad bij het raam. Ook als we samen op de bank zitten, zit ik rechts en hij links. En ja, zelfs bij het lopen werkt het zo, ik rechts en hij links. Wel grappig dat dat zo is, ik heb hier helemaal nooit bij stil gestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik slaap boven, en mn vriendin beneden! (stapelbed) ;)

nee hoor, zonder gekheid, mn vriendin slaapt links van mij, geen idee waarom, maar dat vind zij het prettigst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik slaap altijd rechts. Ben ooit links begonnen maar dat beviel mij niet dus nu altijd rechts ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ene moment ligt mijn vrouw rechts van me, het andere moment links.
Als ik 's nachts wakker word en mijn vrouw rechts zie liggen, weet ik dat ik op mijn buik lig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik (man) lig aan de kant van de wekker. Voor mij maakt het niet zoveel uit. Heb lang aan de linkerkant gelegen, nu aan de rechterkant. Maar dat zal vanzelf wel weer wisselen. Voor mijzelf was het vanwege het al sinds het begin van onze relatie aan dezelfde kant slapen, waardoor ik last van mijn arm/schouder kreeg. Nu is dat minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn man ligt links en ik dus rechts. Inmiddels liggen wij al 31 jaar samen in een bed en dit is vanaf het begin zo. Een duidelijke reden hiervoor is er niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lig aan de rechter kant van mijn vriend simpelweg omdat we dat gewend zijn. Ik kan andersom ook absoluut niet slapen. We hebben zelfs met de laatste verbouwing de wc bewust aan mijn kant van het bed gemaakt omdat ik er vaak uit moet 's nachts en zo mijn vriend niet stoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevallig hoorde ik laatst van een oudere vrouw dat het vroeger de gewoonte was dat de man rechts slaapt en de vrouw links. Waarom wist ze me niet te vertellen. Zelf slaap ik altijd rechts en mijn vriend links. Dit is al jaren zo. Ben bang als we omdraaien we niet lekker meer slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lig altijd links, ook als ik alleen moet slapen dan nog lig ik links en niet uitgebreid op het bed ..

waarom ik links liggen zal weet ik niet, maar dat is nu eenmaal mijn gewende plekje .

en als ik rechts zal gaan liggen dan stap ik geheid met me verkeerde been uit bed :P
of met het goede been uit het verkeerde bed lol
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen willen van nature vaak onbewust overzicht hebben in de kamer waar ze zijn omdat ze van nature hun partner willen kunnen beschermen. Daarom liggen mannen vaak op de plek waarbij ze het best overzicht hebben op de ramen en deuren in de kamer. Dit geld overigens niet alleen voor thuis maar ook voor cafe's, winkels en restaurants. Vrouwen zitten graag voor het raam of in het midden of op een verhoging en mannen zitten het liefst op afstand van de ingang(en) met zicht daarop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik slaap aan de rechterkant
het dichtst bij het raam
het verst van de deur
dat is zo gekomen doordat we toen we samen in bed begonnen het lekkerst tegen elkaar aanlagen
en tja dan blijft dat verder zo
ook in hotels huisjes de tent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lig links (als ik in bed lig, niet als je ervoor staat) mijn partner ligt dus rechts van mij, altijd al zo geweest, een tijdje slecht geslapen en toen hebben we het omgedraaid, misschien zou het helpen maar na een paar uur wilde ik weer op mijn eigen plekje... Waarom ik links lig, ik denk dat ik dat mezelf heb aangeleerd en het nu zo gewend ben ofzo... Qua gemak had ik beter aan de andere kant kunnen slapen, dichter bij de deur naar het toilet....