Wanneer ben je geen alleenstaande moeder meer?

Daar bedoel ik mee ben je nog alleenstaande moeder als je een nieuwe vriend waar je mee samenwoont?
Kinderen blijven jouw kinderen ..de nieuwe partner is niet hun vader dus ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.5K
Amadea
3 jaar geleden
In dat geval sta je toch niet meer alleen voor de opvoeding van de kinderen? Het zou mij een vreemd geval lijken als degene met wie je gaat samenwonen zich in het geheel niet met de kinderen bezig zou houden. Dus je bent vanaf dan niet meer alleenstaand.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Niet meer alleen maar samenwonend is toch duidelijk.
De nieuwe partner maakt je niet meer alleenstaand, moeder of niet.
Castle
3 jaar geleden
Ik neem aan dat die partner wel betrokken is in de opvoeding en zelfs hele bedragen aan kleding, voedsel, huisvesting voor hun, school en tal van andere zaken betaald. Hij mag zich in uw ogen niet pappa laten noemen maar hij is wel degelijk betrokken bij de opvoeding. Hij neemt taken of delen van u over in de opvoeding. Dit betekend dat u geen alleenstaande moeder bent.

Antwoorden (1)

Van Dale
Alleenstaand: op zichzelf staand.

Als je met iemand samenwoont, sta je niet meer alleen. Zelfs bij een lat-relatie zou je niet meer van een alleenstaande moeder hoeven te spreken.
.
Sociaal zekerheidsrecht Regeling Participatiewet Wetsartikel Art. 4 Pw; art. 4 WWB
Als alleenstaande ouder wordt aangemerkt, de ongehuwde die de volledige zorg heeft over een of meer tot zijn last komende kinderen. Daarnaast mag de alleenstaande ouder geen gezamenlijke huishouding voeren met een ander: dat houdt in dat de persoon niet mag samenwonen en de partners blijk geven zorg te dragen voor elkaar door middel van het leveren van een bijdrage in de kosten van de huishouding dan wel anderszins.
Toegevoegd op 18 mei 2020 09:13: bron