Wat is is het beste wat je kan doen tegen zwangerschap?

Mijn vriendje en ik hebben het (per ongeluk) zonder condoom gedaan. Maar ik wil nog lang niet zwanger worden, dus het was ook totaal niet slim. Maar omdat we ook niet zeker weten of ik zwanger ben, vragen we ons af wat we moeten doen. Weten jullie mischien waardoor je snel en pijnloos een zwangerschap tegen kan gaan?

Toegevoegd na 5 minuten:
Het is al te laat voor de morning afterpil..

Toegevoegd na 8 minuten:
en nog een 2 vraagjes.. -kan een test ook al iets waarnemen binnen 48 uur? -Kan je een test maar 1x gebruiken of ook meerdere keren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Morning afterpil halen bij de apotheek maaswijk kost 10-15 euro kan tot 48 uur erna

Toegevoegd na 1 minuut:
Is anoniem je hoeft niks inte vullen ofso gewoon kopen en weggaan

Toegevoegd na 6 minuten:
Een test kan je 1x gebruiken, volgens mij kan het pas na 2--3 weken maar dat weet ik niet zeker, moet je op de verpakking maar lezen

Toegevoegd na 22 minuten:
Morgen even naar het kruidvat gaan om een test te halen, als je dat niet durft wil ik het ook wel voor je doen. Voorderest kan je nu niet veel doen, ga lekker slapen misschien is er wel niks aan de hand. En vooral geen spijt hebben het is wel je eerste x. Gewoon later altijd met condoom doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je wel wie ik ben eigenlijk :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jullie t echt willen weten; ik ben de zus van de jongen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha :)
Ritsuka
12 jaar geleden
Wat een rare situatie..

Andere antwoorden (4)

Onmiddellijk naar je huisarts voor een morning-after pil
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Per ongeluk zonder condoom kan volgens mij niet... maar je kan een morning after pil halen bij de dokter. en anders zoiezo even een test halen dan weet je het zeker. en in de toekomst zeker veilig seks hebben! En mocht je zwanger zijn denk dan heel goed na of je het wil houden of niet. want een abortus is relatief snel gedaan maar je kind krijg je nooit meer terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt misschien een makkelijke keuze maar je zult het je hele leven meedragen. de keuze is natuurlijk aan jou. ga in ieder geval naar de huisarts toe. vertel het je ouders ookal lijkt dat heel moeilijk. ouders zijn ook jong geweest.ze zullen mssn schrikken maar denk niet dat je er spijt van krijgt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En koop een test!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je nu 14 of 34 bent neem verantwoordelijkheid voor je daden of je het nu wilt houden of niet. onderneem actie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@danielle88 van zwangerschap is nog geen sprake, je loopt op de zaken vooruit! Bovendien met de morning after pil hoeft ze niet aan zulke zaken te denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een mogelijkheid. je moet het in je achterhoofd houdrn. eerst even een test doen zoals ik eerder zei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze gaf ook al aan dat het te laat is voor een morning after pil trouwens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze weet niet of ze zwanger is dat bepaald de test je loopt te ver door op de zaken met abortus of houden, vertellen aan ouders etc. Zo veroorzaak je al onnodig paniek bij haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd gewoon eerst maar afwachten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paniek is mssn wel beetje goed gebeurd het geen tweede keer. al je daden hebben gevolgen maar jullie hebben gelijk. eerst een testje doen. is zo gebeurd. maar als je een goede band hebt met je ouders kan het fijn zijn om daarover te praten. die was goed bedoeld hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou het dan lekker voor jezelf. doe die test dan weet je meer. mssn heb je een goede vriendin of een familie lid waar je wel mee kan praten. meestal geeft dat wel een goed gevoel maar is ook persoonlijk natuurlijk
Ritsuka
12 jaar geleden
Wel zielig om tegen iemand te zeggen: stress maar lekker door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet gewoon een test halen!!
ALs je ouders zo tegen seks zijn voor het huwelijk waarom doe je het dan?
Ik snap de opmerking : "ik ben gewoon blank" alleen niet zo. Waarom zouden alleen zwarte mensen dat vinden?
Dat klinkt nogal racistisch als ik eerlijk mag zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14 is trouwens wel heel jong voor seks, maar dat is mijn mening
Nee, helaas zijn er geen tests die na 48 uur iets waar kunnen nemen. De vroege tests kunnen dit pas na 3 of 4 weken en zelfs dan zijn de resultaten onbetrouwbaar. Helaas is het zo dat je een test maar 1x kunt gebruiken.

Voor veel morning after pillen moeten binnen 3 dagen na de seks maar de Ellaone morning after pil werkt 5 dagen na onveilige seks. Misschien kun je die nog halen.

Ook zou je een morning-after spiraaltje kunnen proberen. Dit koper spiraaltje werkt ook tot 5 dagen na de onveilige seks.

Verder zijn er niet veel opties behalve afwachten.

En mocht je toch zwanger zijn denk dan heel goed na wat je er mee wilt gaan doen. Neem zeker nooit geen overhaaste beslissingen. Later is het niet meer terug te draaien.

Ontzettend veel succes in deze onzekere tijd!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt naar je huisarts en vragen om een overtijdbehandeling, dit is een soort vroege abortus, die doen ze als je te laat bent voor een morning after pil. Een zwangerschapstest is pas betrouwbaar als je 7 tot 10 dagen over tijd bent en je kunt hem maar 1 keer gebruiken, wel zijn er testen die voordeliger per 2 verpakt zitten, maar die zijn meer bedoeld voor mensen die graag zwanger willen raken.