Mag ik auto's kopen en mijn kinderen deze kosteloos laten gebruiken.?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.4K
LeonardN
5 jaar geleden
Op zich wel, maar je moet wel even goed opletten met de verzekering. Veel verzekeraars zijn niet blij als jij verzekert (met jouw leeftijd en schadevrije jaren etc.) terwijl je niet de hoofdbestuurder bent.

Antwoorden (2)

Ja het is jouw auto als jij die wil uitlenen aan je kinderen staat je dat vrij.
5 jaar geleden
Nee, of iig niet altijd.
Als je deze auto's volledig aan je kinderen in bruikleen geeft, is er sprake van een schenking. Over een schenking boven de 5428 moet belasting betaald worden.
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
Gebruiken is geen schenken. @tinus1969
LeonardN
5 jaar geleden
Kan je dit middels een voorbeeld hard maken tinus? Of een bron die die constructie uitlegt. Lijkt me ook niet te controleren.
tinus1969
5 jaar geleden
https://www.iexgeld.nl/Artikel/260119/Ik-heb-mijn-kind-een-auto-gegeven-Moet-er-schenkbelasting-worden-betaald.aspx @Ronron1212, vraag suggereert duidelijk dat er geen sprake is van 'soms even je eigen auto uitlenen', maar 'meerdere auto's die permanent door de kinderen worden gebruikt'. Ik beschreef dit genuanceerd maar nadrukkelijk als 'Als je deze auto's volledig aan je kinderen in bruikleen geeft, is er sprake van een schenking. '