Waarom gaan op een feestje of bruiloft mensen vaak bij bekenden of familie zitten, zelfs liever bij eigen familie dan aangetrouwd?

Ik erger me eraan dat eigen familie en schoonfamilie bijna altijd apart van elkaar zitten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn familie valt dat echt mee! wij hebben geen groepsvorming
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar zit jij? ;-)

Het beste antwoord

Omdat dat vertrouwd is, veel mensen vinden het toch eng om iets anders dan anders te doen
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien voelen ze zich dan prettiger met mensen die ze al langr kennen.
Daar kun jij eigenlijk niks aan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het wel eens met de gegeven antwoorden toch wil ik een beetje nuanceren. Het is nl ook wel zo dat je zeker als je verder van elkaar afwoont en elkaar daardoor toch wel minder ziet - omdat iedereen vindt dat hij het (te)druk heeft - het prettig vindt om (even) met z'n eigen familie bij te kletsen.