Hoe schadelijk is het om anticonceptie te gebruiken terwijl je zwanger bent?

Voor een schoolwerkstuk moet ik uitzoeken hoe schadelijk het is om tijdens je zwangerschap anticonceptie te blijven gebruiken. Dit gebeurt vaker dan gedacht wordt, bijvoorbeeld als vrouwen onbedoeld zwanger raken.
Kan iemand me een uitgebreide duidelijke uitleg geven? Want op de forums staan wel verhalen, maar geen duidelijke uitleg.
Bij voorbaad dank.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
22.5K

Antwoorden (3)

De slikken tijdens een zwangerschap is schadelijk, de pil bevat namelijk hormonen die schadelijk zijn tijdens een zwangerschap. In de bijsluiten van de pil staat ook nog eens dat je onmiddellijk moet stoppen met de pil, wanneer je zwanger bent.

Toegevoegd na 2 minuten:
De *pil slikken (vergeten haha!)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De (prik)pil is niet schadelijk tijdens zwangerschap, dit is uit wetenschappelijk onderzoek gebleken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Alhoewel ik nu in een bijsluiter zie staan dat een bepaalde pil(diana) wel schadelijk is. Het beste kan je contact opnemen met het Lareb zelf, hoe dat zit met wetenschappelijk onderzoek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dat is slechte reclame voor de prikpil, want het toont dan aan dat die niet heel betrouwbaar is.... Een slikpil kan je vergeten, maar een prikpil zou z'n werk moeten doen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uhmmm.. snap jouw reactie niet helemaal, want het kan toch zijn dat je de prikpil een tijd niet gehad hebt, zwanger geworden bent en vervolgens wel een prik bent gaan halen of dat je bent gestart met de prikpil terwijl je zwanger was?
Het verschilt per anticonceptie.

In sommige anticonceptie zit maar 1 hormoon. Dit is het progesteron hormoon. Dit is hetzelfde hormoon als het hormoon dat de zwangerschap in stand houdt.

De meeste anticonceptiemiddelen bevatten 2 soorten hormonen; progesteron en oestrogenen. Oestrogenen zijn voor de opbouwfase voorafgaande aan de ovulatie. Door deze anticonceptie te gebruiken tijdens de zwangerschap kan het zijn dat de zwangerschap wordt afgebroken door dit hormoon, doordat oestrogenen je baarmoeder laten samentrekken.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.