zwangere vrouwen worden misselijk van de geur van bepaalde soorten eten. Wat is hier tegen te doen ?

Bijvoorbeeld een lang werkende neusppray waardoor de vrouw weinig meer ruikt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Berusting is wat je het beste kunt doen. Leg je er voor een beperkte tijd bij neer dat je (lijf) anders reageert. We hoeven toch niet alles altijd maar te controleren?! Sommige geuren zijn in de zwangerschap juist weer erg aantrekkelijk. Ik werd in mijn 1e zwangerschap helemaal blij van de geur van de kippetjes in de grill bij de slager, sommige vrouwen kicken op benzine geur.....

Antwoorden (2)

Nee, daar is niks aan te doen. Maar het gaat vanzelf weer over ; normaal met een maandje of negen, hooguit.

Overgevoeligheid voor geuren is heel vervelend, of het nu tijdelijk is of permanent. Maar iets anders dan de geur zo veel mogelijk ontlopen (hier : een poosje dat type eten niet meer klaarmaken) of hem bedekken met een andere geur (kamerspray, menthol onder je neus smeren zoals ze bij lijkschouwingen wel doen) kun je eigenlijk niet doen. En dan moet je ook maar net tegen DIE geur kunnen : bij geur-overgevoeligheid is het middel dan niet zelden erger dan de kwaal.

Kwestie dus van dat eten maar even vermijden (er is vast wel een lijn in te ontdekken ; een bepaald kruid of specerij dat niet lekker valt) , goed ventileren tijdens en na het koken, of zelf af en toe even naar buiten een ommetje maken tot de ergste geur weg is.

Een neusspray waardoor je weinig meer ruikt lijkt me overigens onwenselijk ; je proeft dan namelijk OOK niks meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
"je proeft dan namelijk OOK niks meer." , en dan word je gek!
Plus.
Ik hoor wel eens dat mensen bijvoorbeeld een eucaliptus zalf
net onder hun neus heel iets insmeren.

Dat vermom je de vieze geurtjes met de eucaliptus geur.
(of een ander soort menthol geur)

Klinkt misschien gek maar het helpt wel.