hoe betrouwbaar is de vroege zwangerschapstest (predictor)? 4 dagen voor menstruatie.

hoihoi

omdat ik me niet lekker voelde en me nogal zorgen maakte heb ik maandag een vroege zwangerschaps test gedaan van predictor, deze kon je 4 dagen voor je menstruatie nemen, en ik kon het echt niet langer houden (vrijdag ochtend middag of avond word ik meestal ongesteld) en heb hem maandag ochtend gedaan, men zegt dat je niet teveel moet drinken, ik had 1 kop chocomelk op en een uurtje later heb ik geplast, de test was negatief, waar ik erg blij mee was,
maar hoe betrouwbaar is deze test eigelijk? ik ben aan de pil, en neem vanavond mijn laatste pil in,
ik voel me nog steeds niet lekker en ik weet dat ik het pas zeker weet als ik dit weekend ongesteld ga worden,

maar moet ik me nu zorgen maken of echt wel een beetje op deze test vertouwen?
de gemeenschap was ruim 2,5 week geleden, 18/19 mei.

bedankt!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (4)

ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken , er heerst de laatste tijd wel wat dus misschien heb je daar last van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als een test positief is, is deze zeer betrouwbaar ( zwangerschapshormonen kan je nl niet faken) maar een negatieve test in zo vroeg stadium, 2.5 week, is niet betrouwbaar. Bij sommige zwangerschappen heb je pas na 5 weken genoeg hormonen in je lijf voor een positieve test ( =eigen ervaring )

Maar als je altijd gewoon trouw je pil hebt ingenomen en niet hebt overgegeven of antibiotica hebt gebruikt kan je er ook zo goed als zeker van zijn dat je niet zwanger bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Predictor claimt idd dat ze al in een zeer vroeg stadium het aanwezig zijn van hCG kan vaststellen.
Vind volgens de bijsluiter de test 99% betrouwbaar. Toch zet ik hier ook mijn vraagtekens bij. Maar het feit dat jij je niet lekker voelt hoeft helemaal niets met een zwangerschap te maken te hebben.
Een zwangerschap zal je hoogstwaarschijnlijk nog helemaal niet opmerken, als ie er al is.
Je word niet ziek of niet lekker van zwanger zijn in zo'n vroeg stadium. De eerste verschijnselen die je kunnen opvallen, lijken vooral op hoe je je voelt voor je menstruatie begint. Als je de pil slikt zou ik me echt geen zorgen maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de testen bestaan voor mensen die wél zwanger willen worden. Ze zijn zéér gevoelig voor het hcg hormoon en dat heb je alleen als je zwanger bent. Dus in zéér vroeg stadium kunnen ze een zwangerschap detecteren. Maar bij heel veel zwangerschappen héb je nog niet veel hcg hormoon in een vroeg stadium, dus dat betekent een positieve uitslag: heel betrouwbaar ( alhoewel de kans op een miskraam in zo vroeg stadium ook weer heel groot is ) negatieve uitslag: niet zo betrouwbaar.
De ene vrouw is de andere niet. En het kan ook nog eens per zwangerschap verschillen. Bij sommige vrouwen duurt het wat langer voor HCG goed meetbaar is, dan bij andere.

Vroege tests zijn vooral bedoeld voor vrouwen die juist wel graag zwanger willen zijn/worden. En vaak zullen ze hartstikke betrouwbaar zijn. Maar helaas dus niet altijd. Zeker niet, omdat 9 van de 10 zwangerschappen eindigen in een vroege miskraam, die door de vrouw nog niet eens als zodanig wordt herkend.

Verder lijken de meeste zwangerschapsklachten (zeker in een vroeg stadium) vooral op menstruatieklachten. Je hebt geen enkele reden om op dit moment al ongerust te zijn.

Je doet er om al deze redenen dus beter aan, om gewoon te wachten op je menstruatie en als die uitblijft, alsnog een test te doen. Maak vooral jezelf niet gek, door allerlei tests in een veel te vroeg stadium te doen. Je schiet er toch niets mee op, niet als je niet, maar ook niet als je wel zwanger zou blijken te zijn.

Maak je dus niet al te druk, daarmee loop je alleen nog maar kans dat je menstruatie langer uitblijft, zodat je je nog meer zorgen gaat maken.

Toegevoegd na 48 seconden:
En zoals ook door anderen aangegeven, als je de pil netjes hebt geslikt, is de kans dat je zwanger bent, echt bijzonder klein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het beste de test pas doen, op de datum dat je ongesteld had moeten worden. Kruidvattests worden gezien als heel gevoelig, dus die zou ik nemen, als ik jou was. Zijn nog betaalbaar ook!
De test is redelijk betrouwbaar. Als hij een positieve uitslag geeft, heeft er in elk geval een bevruchting plaats gevonden. Als hij echter (nog) negatief is, kan het ook gewoon zijn dat er nog niet genoeg HCG in je urine zit, en je toch zwanger bent.

De kans dat echter de zwangerschap ' niet doorzet' - geen innesteling, geen goede vrucht, alle mogelijke redenen voor een vroege ' miskraam' - is groter naarmate de zwangerschap priller is. Hoe langer je wacht tot na de verwachte menstruatie, hoe groter de kans dat de zwangerschap ook doorzet en blijft hangen.