Mijn kind heeft geen vriendinnen

Ik heb een hartstikke leuke dochter, maar ze is niet op haar mondje gevallen en kan nogal erg door de bocht komen. Natuurlijk werken we hieraan, maar ze hgeeft totaal geen vriendinnen en degene die ze heeft hebben niet zo`n leuke achtergrond. Ze wordt er weleens depressief van dat niemand haar aardig vind. Ik vind het echt zielig ,maar heb haar gezegd niet zo kattig te doen tegen andere. Zij geeft aan dat ze juist aardig is, maar dat niemand haar gelooft. Ik weet hoe ze is en dat is niet altijd even leuk voor andere. Maar zijn beweerd het tegendeel en dat maakt het moeilijk vind ik.
Wie weet raad. Ze is nog maar 7 jaar, maar wel een echt probleem vind ik. Het gaat om de kinderen op school want waar we wonen zijn zeer weinig kinderen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat een naar probleem!! Allereerst zijn vriendschappen natuurlijk heel belangrijk in de kinderjaren dus ik begrijp je zorgen!!! Mijn dochter van 8 speelt gelukkig dagelijks met kinderen maar dat is ook wel eens anders geweest door haar verlegenheid, uiteindelijk heb ik zelf wat meiden uitgenodigd en ben spelletjes in de tuin gaan doen..het ijs brak vanzelf en sindsdien is het makkelijker voor mijn dochter om kindjes uit te nodigen, want mocht het niet lukken ben ik er nog om iets met ze te doen!! Wel moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat de achtergrond van mijn dochters vrienden en vriendinnen niet belicht worden bij mij thuis!! Ze mag spelen met wie ze wil, de keuze is aan haar, tenslotte wil ik ook niet dat mijn kind een stempel zou krijgen door een bepaalde achtergrond. Wat misschien ook een tip is om een thuis een pannekoeken-picknick te organiseren met wat meiden, kost haast niets, en zo leren de kinderen jouw dochter in haar eigen omgeving kennen..thuis is ze vast heel anders dan op school, dat zou in haar voordeel moeten werken! Natuurlijk kan je dochter beter niet kribbig of kattig doen, maar misschien is dit een soort van masker, en durft ze zichzelf niet te zijn in het bijzijn van anderen??? Heel veel succes gewenst met je dochter!!

Ik snap het niet helemaal. Je zegt dat je het zielig vind dat ze vriendinnen moet hebben met "niet zo een leuke achtergrond" omdat al de andere "normale" kinderen haar niet mogen. Ik weet natuurlijk niet wat je bedoelt met "de kinderen met niet zo een leuke achtergrond." Maar ik hoop dat je beseft dat de "normale" kinderen niet met jouw dochter om willen gaan, net zoals jij neerkijkt op de "kinderen met niet zo een leuke achtergrond." Het komt wat hard over, maar ik vind dat je blij moet zijn dat je kinderen vriendinnen heeft, hoe dan ook. Ik wil niet zeggen dat er iets mis is met je kind, maar de manier van mensen in categorieën plaatsen kan je kind later natuurlijk overnemen en zal dan dat blijven doen, zonder dat ze ooit zelf in zal zien dat zij misschien wel dat kind was "dat niet zo leuk was" Wat hier juist het probleem is... Nou denk ik niet dat het zo een ontzettend probleem is want ze is nog maar 7 dus zal ze haar eigen gedrag later waarschijnlijk niet meer goed herinneren. Maar ik vind wel dat je het eigenlijk op een andere manier moet zien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100