Hoe best omschakelen van babyvoeding (baby 3maand) thais merk - belgisch merk?

Baby geboren in thailand en is nu 3maand oud en wij vertrekken naar belgië. Heb hier NAN 1 van nestlé gevonden en zou willen overschakelen voor we in belgië zijn hoe doen we dat best?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het verstandigste is dat te doen in overleg met een arts, of consultatiebureau, omdat jonge baby's krampjes of diarree kunnen krijgen, als je overstapt naar andere voeding.

Antwoorden (2)

Stap voor stapje. Dus eerst 1 schepje van de Belgische voeding en de rest van de Thaise melk, na een dag of wat ga je naar 2 schepjes Belgisch en zo elke dag of paar dagen verhoog je de verhouding per fles. Reken uit in hoeveel dagen je moet overstappen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De 2 soorten mengen bedoel je?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, inderdaad, mengen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja precies, zo wen je stap voor stap aan de overgang. Omdat ik niet precies de verhoudingen weet kan ik niet zo precies zijn maar in mijn tijd (14 jaar geleden) had je 1 schepje poeder op 30 ml water en zo vulde je flesjes van bijv 6 schepjes op 180 ml water. Dus de eerste dag 1 schepje van voeding X en 5 schepjes van de oude voeding. Of je maakt beide voedingen aan met water en mengt het daarna in welke verhouding die je wil, dan kun je ook met 10 ml beginnen.
Dat doe je het best in overleg met een arts, deze kan de etiketten van beide merken vergelijken en kijken of het samen kan, maar ook of de voeding die je nu wil geven wel geschikt is voor je baby. De voeding in Thailand kan zo verschillend zijn met die uit België, dat je hier niet voorzichtig genoeg mee kunt zijn. De baby kan darmkrampjes krijgen of diarree van het onbekende merk. Ga hier dus alsjeblieft niet zelf mee experimenteren om problemen voor je baby te voorkomen.
Veel geluk in België.