Waarom geven sommige celebrities hun kinderen rare namen?

De laatste jaren hoor ik of lees ik vaak dat sommige celebrities hun kinderen wel heel vreemde voornamen of achternamen of beide geven.Maar waarom is dat zo

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Emil ratelband noemde zn kinderen oa rolls en royce. Raar!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb ooit een tweeling, jongen-meisje in mijn groep gehad met de namen Merel en Mees.
Nog een geluk dat hun achternaam geen Vogel was....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaren geleden toen de tekenfilms van Tom & Jerry heel populair waren, waren er in de school waar ik toen werkte, 2 broertjes die Tom & Jerry waren genoemd. Ik vind zoiets misdadig. Die kinderen hadden een helse tijd als ze samen waren. Ze werden constant uitgelachen en uitgejouwd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe geweldig kan je jezelf vinden om je kids zo te noemen. van 1 van de kinderen is de koosnaam Blanket. op zich niet raar natuurlijk als je ziet waarvan hij beschuldigd is....

Antwoorden (10)

Ik denk dat ze zichzelf wat te hoog hebben zitten, en daardoor bijzonder willen zijn ---->>>AANDACHT.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die trend is niet exclusief voor celebrities, ook onbekende mensen geven hun kinderen bizarre voornamen.
En tevens geven niet alle celebrities hun kinderen rare voornamen.
Alhoewel je natuurlijk daar gemiddeld meer excentriekelingen vind, maar dat is inherent aan het vak vaak.

hieronder een krantenartikel met voorbeelden als: harley-davidson, arafat en doedoe..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doedoe? Hadden die ouders een hekel aan dat kind?
Mijn vermoeden is ook wel dat het om de aandacht is, of om origineel te zijn.

In de jaren als oppas heb ik ook wel erg aparte namen voorbij zien komen:
1. Dieke-Floor
2. Kas-Jolle
3. Pit-Heleen
4. Tuur
5. Mijntje (geloof dat deze naam niet zo raar gevonden wordt ..)
6. Of een moeder die haar vijf kinderen allemaal bloemen-namen gaf: Annemoon, Roos, Madelief etc.

Etcetera ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijntje is een hele oude naam, misschien was het kind vernoemd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee o: Ik zie die naam dus steeds vaker, terwijl toen ik nog jong was echt geen mijntje kende!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn tante (geboren in de jaren twintig) heette Trijn, die naam werd steeds doorgegeven in de familie, al vanaf 16zoveel in elk geval.
Ze woonde in een dure stad in een sjieke buurt met dure vriendinnen, dus ze noemde zich in die kringen Tine, dat vond ze minder volks ;-)
En nu is de naam Trijntje weer bekend dankzij Trijntje Oosterhuis. Dus wie weet komen er nieuwe Trijntjes bij :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuur is een verkorting van Arthur. Ook een oude (ook konings) naam, was die Arthur niet van die "tafelronde"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bloemennamen zijn niet zo speciaal. Die hoor je heel vaak. Tuur is ook gewoon hoor, hier in Belgïe toch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihi nieuwe trijntjes :) (worden veel coupes dan) ken wel een nijntje van vroeger, maar dat is 'een kind' van Dick Bruna
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kreeg op Jip en Bapke in Nederland vaak ook wel gekke reacties, maar in Duitsland kunnen ze er echt helemaal niks mee.... Nog een leuke anekdote van enige jaren geleden :
Bapke (4 jaar) : mamma, ze zeggen op school dat ik een gekke naam heb !
Mamma : Wie zegt dat dan, lieverd ?
Bapke : Nou, Dilay, Manolia, Servet, Pnar, Berfin, Hamada, Souraya, ..... (Ja, het was een tamelijk gemengde school ;-) ) @Hippo : Leuk ; mijn tante Trijntje heeft zich ook haar hele leven Tine laten noemen. En Tante Pietje noemt zich Petra, en tantje Gertje Gerrie en tante Koosje Coby. Kakkers...;-). Zelfs mijn moeder heeft haar naam veranderd van Sieuwke in Sjoke. Maar dat is dan wel weer vrij uniek, dus dat vond ik wel leuk.
Had ongetwijfeld te maken met hun verhuizing in de jaren 50 van Friesland naar Almelo.
Graag willen opvallen, en de al meest merkwaardige namen van andere celebrities willen overtreffen, er niet bij stilstaand dat hun kinderen hiervan de dupe zijn en er wel eens mee gepest zouden kunnen worden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aandacht,
alleen voor de aandacht..

Zielig gewoon voor de kinderen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De laatste tijd hoor je gewoon veel nieuwe namen, vroeger had je toch ook andere namen als nu?

Toegevoegd na 1 minuut:
Let op, Niet al deze speciale namen zijn lelijk! Er zitten er ook soms wel mooie bij

Toegevoegd na 1 minuut:
Let op, Niet al deze speciale namen zijn lelijk! Er zitten er ook soms wel mooie bij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal zit er een diepere betekenis achter. En het is juist mooi dat je dat als ouder zelf mag in vullen. En het is een trend en daardoor klinken de namen nu al, maar zeker over een jaar of 10 echt niet meer vreemd. En Celebs zijn natuurlijk wel de trend zetters.

Toen de namen die wij nu met onze generatie kregen bij onze geboorte waren dat mss de namen waarvan de mensen toen dachte: Waarom geven ze de kinderen een rare naam? Ook voor de celebrities van toen geld dat natuurlijk.

Ook mijn jongste heeft een rare naam voor velen, maar er zit een hele mooie betekenis achter, namelijk:

Mysterieuze Stralende Ster........

Ze word er trouwens nooit mee gepest.

En uiteindelijk zijn alle namen een kwestie van smaak, je vind het mooi of lelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag ik vragen hoe je jongste dochter heet :)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, tuurlijk mag dat! Maar doe ik wel even via een pbtje, vanwege de privacy....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ahhhh ik vind het wel een leuke naam hoor! <3
Er zijn best veel onderzoeken gedaan naar kindernamen in relatie tot de sociale groep waar de ouders bijhoren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze willen zo origineel mogelijk zijn. We fronsen onze wenkbrauwen omdat het de eerste keer is dat we zo'n voornaam horen. Dan klinkt het vreemd. Maar eens de trend gezet, horen we hier ook meer en meer van die 'rare' namen.
Nu Bob Geldof (Hollywood-ster) een van zijn dochtertjes de naam Peaches Honeyblossom heeft gegeven, kan het maar zo zijn dat er binnenkort in Nederland en Belgïe ook een aantal meisjes met de naam Peaches rondlopen. Trouwens, Bob Geldof is sowieso een ster in het verzinnen van ' originele' namen; zijn andere dochters luisteren naar de namen Fifi Trixibelle en Pixie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat ze zelf ook niet standaard zijn (of zo niet gezien willen worden)

je ziet het aan de eisen die sommige celebs stellen aan hun kleedkamer. (slaat echt nergens meer op soms)
dus tja.... waarom zou je kind dan een naam moeten hebben die vaker voorkomt als er al genoeg 'gewone' mensen zijn.

bij de link komen er nog wat vreemde namen voorbij van beroemdheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke link, met plezier gelezen :))
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je :)