Op tv was al te zien dat ze dan met een tuinslang op het terrein dan elkaar natspuiten en ook met waterpistooltjes. ze maken er dan gezellige waterpret van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En lekker badderen in van die kleine (opblaas)zwembadjes.
Ik werk op een BSO (buitenschoolse opvang) en wij hebben vanmiddag lekker met de tuinslang gespeeld. Ook de waterbaan buiten gezet en de waterpistooltjes. Uiteraard dit gecombineerd met voldoende drinkmogelijkheden en voldoende zonnebrand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ze sowieso wel een water ijsje krijgen en een wateractievteid doen buiten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik mag hopen dat ze dan niet ZOMAAR doen. Hier was ooit wat commotie omdat een overijverige leidster op eigen initiatief 6 kleuters in een rubberbootje in de gracht had laten varen. LEVENSGEVAARLIJK!!! (die hebben op een enkeling na nog geen enkel zwemdiploma natuurlijk).

Ook onze BSO stelde vorig jaar een uitje voor met waterfietsen ed. Na mijn indringende vragen hoe ze dat dachten te regelen met zwemvesten ed en of er dan in ELKE boot een volwassene zat hebben ze er van af gezien en een paar teiltjes water in de tuin gezet.

Als je kinderen hebt die nog niet kunnen zwemmen is het zeker nuttig HEEL alert te zijn. Gelukkig organiseren ze meestal iets met een klein beetje water, ipv zwemmen
amigo
12 jaar geleden
Bij ons werden er dan opblaasbare zwembadjes half gevuld met lauw water. De kindjes speelden dan in zwempakje met waterspeelgoed onder grote parasols. De waterspuit werd ook gebruikt, daar liepen ze dan gillend door. Dolle pret!
Popjes wassen lieten we de kindjes ook doen als het zo warm was. Teiltjes water buiten, popjes uitkleden, wassen en laten drogen in de zon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij gingen 's morgens om een uur of half 10 naar buiten waar de zwembadjes dan al klaar stonden. Tot ca. half 12 werd er in, om en met water gespeeld, en, wie dat leuk vond werd met de tuinslang natgespoten. Daarna naar binnen, eten, de kleintjes slapen en de opblijvers speelden binnen. Pas na een uur of drie, als de zon niet zo fel meer was, gingen we weer naar buiten. Nog wat waterpret en dan langzamerhand weer aankleden.
Aan het eind van de middag deden we rustige spelletjes of lazen we voor op een kleed in de schaduw. De kinderen zijn dan moe en de hitte een beetje zat. (evenals de leidsters!!)

Uiteraard werd niet vergeten om de kinderen goed in te smeren met zonnebrandcreme met een zeer hoge factor

Op de meeste KDV's zal dat nu nog zo gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door de strenge GGD regels gaat dit nog steeds zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kriz, Ik zie het verband niet tussen zomers buitenspelen en de regels van de GGD. kun je mij dat uitleggen?
Ik werk op een dagverblijf. Met dit weer mogen wij niet naar buiten met de kids omdat het te warm is en de kids te snel verbranden (vooral in combinatie met water!) of overhit raken! binnen krijgen ze wel waterijs, extra drinken en doen we extra (gerichte) spelletjes