moeder wil verhuizen met kind?kan dit?

hallo,

mijn zus woont samen met de vader van haar kind(ongehuwd) , dat ondertussen nog maar 4 maand oud is , sinds ze 8 maand zwanger was is hij helemaal
verandert en is het voor haar niet meer aangenaam om daar te wonen en bij hem te blijven ,
het kind is erkend door de vader dus nu heeft ze bang dat hij iets kan doen om haar zoontje af te pakken moest ze verhuizen,
zij zelf is een zeer goede moeder en doet alles voor haar zoontje ,
nu heeft ze het aanbod gehad om bij een vriend van haar in te trekken die alles voor dat kind heeft zodat het niets te kort heeft en waar het ook proper en netjes is om in te leven
zodat ze kan sparen om terug alleen te gaan wonen met haar zoontje
ze wil dat doen maar ze wil zeker haar zoontje niet kwijtraken en ze zal het ook achter zijn rug ineens moeten doen want hij kan nogal agressief overkomen ,
hijzelf heeft een strafblad heb ik vernomen van voor haar in verband met drugs en zij heeft geen strafblad ,
zou hij haar iets kunnen doen om haar kind af te pakken, ook al trekt ze bij een vriend van haar bij in ?

met vriendelijke groeten ,
ik hoop dat iemand mij raad kan geven hierover

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Reddie
9 jaar geleden
Een vriend die achteraf niet zo vriendelijk blijkt.
En nu bij een andere vriend intrekken?
Is dat niet vragen om dezelfde moeilijkheden? Ook al is hij (nu) proper en netjes?
Dan kun je toch beter naar een blijf van mn lijf huis gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het is zo dat ze bij haar vriend wil intrekken ook omdat ze er nu bijna helemaal alleen voor zorgt de vader doet maar weinig moeite om op te staan of om hem in bad te zetten en dat ze bij haar vriend in zou trekken is puur vriendschappelijk hoor ze kennen elkaar al jaren en hij is een goede vriend van de familie ook , hij zou haar willen helpen ook met het verzorgen van haar zoontje want op deze moment is rust nergens te vinden voor haar , ze heeft geen bang dat hij haar zoontje zou kunnen afpakken omdat ze een slechte moeder is want dat is zeker niet het geval , en alles zal er zijn moest ze bij haar vriend intrekken ,ze heeft gewoon bang dat hij het zou kunnen gebruiken dat zij bij een vriend intrekt op gebied van te snel een andere vriend(relatie) te hebben niet dat dit het geval zal zijn maar hij zou dit wel kunnen zeggen , aangezien dat ze niet getrouwd zijn of geen samenlevingscontract hebben samen denk ik niet dat hij overspel zou kunnen gebruiken maar daarom dat ik hier toch ook eens om raad vraag , denken jullie dat hij haar goede vriend tegen haar zou kunnen gebruiken ?

Antwoorden (2)

Er zijn tal van moeders die met hun kinderen vluchten voor een agressieve vader.
In principe heb jij net zoveel recht om de kinderen bij je te hebben als hun vader. Hij kan de kinderen wel opeisen, maar dan zal jeugdzorg en de rechter er toch aan te pas moeten komen. En als hij agressief is zullen de kinderen eerder aan jou toegewezen worden.
9 jaar geleden
Ik heb de indruk dat dit misschien in België speelt. De regels kunnen daar anders zijn, dat weet ik niet.

Zolang de moeder niets verkeerd doet, zal het kind haar niet ontnomen worden. Echter wat voorgaande reactie ook zegt, deze actie lijkt niet zo slim. Beter is het gelijk op eigen benen te staan in een mini-huisje van desnoods 1 of 2 kamers en met bij kringloopwinkels of hulpinstanties verkregen spullen het huis in te richten, dat is heel goed mogelijk als je maar weinig te besteden hebt.

Het is natuurlijk zeer verleidelijk om bij de tweede vriend in te trekken, maar veel geld is maar tijdelijk positief. Rust in je eigen huis is veel belangrijker. De 3 R's : Rust, Regelmaat en Reinheid, zijn de basis waarop [kleine] kinderen het beste opbloeien en opgroeien...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het is zo dat ze bij haar vriend wil intrekken ook omdat ze er nu bijna helemaal alleen voor zorgt de vader doet maar weinig moeite om op te staan of om hem in bad te zetten en dat ze bij haar vriend in zou trekken is puur vriendschappelijk hoor ze kennen elkaar al jaren en hij is een goede vriend van de familie ook , hij zou haar willen helpen ook met het verzorgen van haar zoontje want op deze moment is rust nergens te vinden voor haar , ze heeft geen bang dat hij haar zoontje zou kunnen afpakken omdat ze een slechte moeder is want dat is zeker niet het geval , en alles zal er zijn moest ze bij haar vriend intrekken ,ze heeft gewoon bang dat hij het zou kunnen gebruiken dat zij bij een vriend intrekt op gebied van te snel een andere vriend(relatie) te hebben niet dat dit het geval zal zijn maar hij zou dit wel kunnen zeggen , aangezien dat ze niet getrouwd zijn of geen samenlevingscontract hebben samen denk ik niet dat hij overspel zou kunnen gebruiken maar daarom dat ik hier toch ook eens om raad vraag , denken jullie dat hij haar goede vriend tegen haar zou kunnen gebruiken ?