Wat moeten wij onze zoon kopen voor zijn vierde verjaardag?

Hij heeft niet echt bepaalde interesses, vindt puzzelen wel heel leuk. Auto's geeft ie niet zoveel om, fietsen weigert ie en speelgoed als lego maakt ie vaak stuk. Hij is eind september jarig dus eigenlijk moet het wel iets zijn waar ie in de winter ook mee kan spelen. Wij hebben geen idee, wie wel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Geef hem een tonnetje met houten blokken ( van die langwerpige ) , daar kan hij forten , torens , of wegen van bouwen. ( vind ik ook zelf nog steeds leuk als ik met mijn neefje speel ) .
Of geef een houten treintje op houten rails. Onverwoestbaar , en ook heel leuk, kan hij steeds nieuwe trajecten mee bouwen .
Als hij van dieren houdt: een pluche dier. Er zijn zelfs hele vreemde bij zoals een pluche octopus of schildpad...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Er zijn een heleboel van die moeilijke 3D-puzzels te koop. Misschien is dat iets? Vroeg zulke ingewikkelde zaken geleerd, is 'langer onthouden' hoe zulks inmekaar steekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel van die puzzels met houtjes, touwtjes, balletjes enzo. Vaak een kwestie van lang er mee spelen voordat je de oplossing gevonden hebt.
Je hoeft daar volgens mij niet hoogbegaafd voor te zijn - maar je moet wel geduld/doorzettingsvermogen hebben. En dat zit denk ik wel goed, want Ellen zegt dat ie graag puzzelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan maar van die schuimrubberen puzzels - die doen geen pijn ;)
Als je iets van Playmobil koopt, is de kans groot dat je daarmee succes oogst. Kinderen van rond die leeftijd vinden dat erg leuk en spelen er lang mee. Je hebt verschillende thema's en daar kun je verder op uitbouwen. Heb je meteen cadeautips voor anderen. Dit is ook leuk als er vriendjes komen, want dan kunnen ze samen spelen. Op school zal hij zich er zeker populair mee maken en daardoor zal hij het zelf ook steeds leuker gaan vinden. Dan zal hij het ook minder snel stuk maken (hij wordt tenslotte ook al wat ouder). Bovendien is het erg sterk. Het nadeel van playmobil is dat het in Nederland relatief prijzig is. In Duitsland is het een stuk goedkoper. Verder wordt playmobil volop aangeboden via Marktplaats.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van een abbonement op de dierentuin..

Een strippenkaart in het Huis van Aristoteles. (educatieve speel en leeromgeving voor kinderen)

Kabouterplankjes (kapla) ,dit zijn blokjes die van dezelfde lengte, breedte en dikte zijn. Het kan niet kappot , er zitten een boeken bij waarmee die van alles kan maken. Je heb er ook een paar jaar plezier van. Je kan er met je kind samen genieten maar het kind kan er ook alleen van genieten.
Dit is echt iets om bij winterdag bij de kachel te doen. Erg leuk en erg leerzaam!

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kapla , zo heten die blokjes !
Puzzels kunnen natuurlijk altijd, als hij dat leuk vind. Verder kan je ook bijvoorbeeld 'verkleedkleren' kopen: ridder of piraten kostuum vinden de meeste van die kinderen geweldig.
Lego of duplo kan ook: ik ken geen enkel kind dat de blokjes daarvan molt. Je kan ook houten blokken kopen.
Misschien iets creatiefs: kinderen vinden het geweldig om te schilderen/kleien/tekenen.

Als je geen idee hebt, ga een keer met hem naar de speelgoedwinkel en kijk waar hij op af gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn zoon is helemaal stapelgek op zijn houten trein. De basisset is daar voor 7.99 te koop, is het wat dan kun je het altijd uitbreiden, is het niks ben je niet veel geld kwijt.

Mijn ervaring is dat je beter van 1 serie meer kunt aanschaffen dan van veel verschillende dingen (dus of lego of playmobile en niet en en) en voor de rest vragen wij vaak geld (vaak gegeven met een klein kadootje), die we in een speciale pot stoppen, vaak zie je 3 weken na zijn verjaardag een prachtig kado, dat kan dan nog mooi.

Misschien vindt hij iets doen leuker? Een bon voor een dagje pretpark kan ook leuk zijn.

Oww en 4 = naar school, ik weet niet of je al verkleedkleren hebt, maar die zijn dan altijd handig, voor juf's verjaardag, en alle andere feestjes. Een mooie drinkbeker, trommeltje, stoere rugzak, en gymschoenen voor op school zijn vast bruikbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de little people is zowat het eerste waar een kind mee gaat spelen waneer hij intresse krijgt. intresse scheelt natuurlijk nogal wat per kind, maar het is wel mooi beginnersspeelgoed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zoon gaat naar de basisschool. Een kind dat naar de basisschool gaat, is binnen de kortste keer veelproducent in knutselwerkjes. Ze beginnen op school, maar daarna ontkomen de lege wc rolletjes, dozen, eierkartons er thuis ook niet meer aan. Als je zoon nu niet zo geïnteresseerd is in spelen, forceer het dan niet door hem met speelgoed op te zadelen waar hij nu helemaal niet in geïnteresseerd is, maar geef hem een tafel en stoel, zodat hij in de woonkamer een eigen plekje heeft waar hij straks kan knutselen, verven en tekenen. Daar heeft hij jarenlang plezier van. Niet alleen voor hem is zo'n plekje prettig (een kind van vier bivakkeert het liefste nog in de buurt van zijn moeder i.p.v. boven), maar ook de eetkamertafel zit niet steeds onder het plakband, lijm en klei. Het kind kan zijn spulletjes ook even laten liggen als hij nog bezig is met een knutselwerkje of een puzzel.

Misschien heeft je zoon al een dergelijk plekje in de woonkamer. Anders is dit zeker de moeite van het overwegen waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mischien een (voorloper van) een muziekinstrument? Zoals bv een xylofoontje of een gitaartje. Misschien ligt daar wel zijn interesse?

Misschien iets creatiefs? Klei, hobbybladen voor kinderen etc?

En tot slot (en begrijp me niet verkeerd!):
Als je zoon niet van auto's of lego houdt, misschien vindt hij het wel leuk om met poppen en toebehoren te spelen?

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lastig hoor...
Misschien meerdere cadeautjes die wat goedkoper zijn...
Zo heeft ie wat meer, en is ie toch een tijdje aan het spelen (speelgoed hoppen) zonder dat het je een fortuin kost.
Er zijn legio goedkope dingetjes te koop. Let wel op losse onderdeeltjes ed.
Als ie wat ouder wordt vind je wellicht wat hem werkelijk boeit, en kun je het wat duurder gaan maken.
Niet te koop maar wel te maken. De grootste pret hebben mijn kinderen met het maken van een hut in huis, buiten. Dat maakt niet uit. De ene keer is het een huis, de volgende keer de keuken, omdat jij, pannenkoeken staat te bakken. Anders is het een kasteel dat als ridder verdedigd moet worden of een politiebureau, vliegtuig, en allemaal van de zelfde kussens. Nou zijn een stapel kussens geen leuk cadeau, maar spul om die hut in te richten kan dat wel zijn. Een paar kleine pannetjes, kinderkeukentje ( een ouderwetse stoof kan ook ), Schortje er bij. Samen iets in de keuken maken is natuurlijk altijd dol.
Paar lappen er bij en kinderen zijn uren lang zoet.
Belangrijk. Een kind mag zich best vervelen. Dat geeft niks. Dat is namelijk een reden om creatief te worden met het bedenken van een activiteit. Het is de dood in de pot voor deze creativiteit als die wordt gemolt met instant vermaak. Dat bevorderd alleen maar consumenten gedrag.
Nog eens een tip om dit te voorkomen: leg een boekje in een laadje om als je een idee krijgt voor een cadeau dat op te kunnen schrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een abonnement bij de speel-o-theek. Dan kunnen jullie samen rustig uitzoeken waar zijn interesses liggen zonder dat dit veel geld kost. Ik heb met mijn dochter van 7 al een aantal keer meegemaakt dat ze iets heel graag wilde en dat ze er toch snel op uitgekeken was.

Een stoere rugzak voor het nieuwe school avontuur met broodtrommeltje en drinkbeker.

Als hij niet van fietsen houdt, misschien vindt hij een step dan wel leuk, of rolschaatsen of een mooie voetbal.

Kinderen hebben op deze leeftijd nog niet door wat iets kost en het hoeft dus helemaal niet duur of bijzonder te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boekjes
kleurboeken
knutselboeken
letters en cijfers
kralen
een rugzak met spulletjes voor school: een broodtrommel drinkbeker etc
skates

PS
heeft hij al een gratis abonnement van de bibliotheek?

elke week nieuwe boekjes halen vinden heel veel kinderen leuk.