Waarom droom je over het verliezen van je kind?

oke, zal de vraag anders stellen...
zo dus.
heeft iemand dit wel eens?
...mijn kindje van bijna 2 valt in het water en ik kan hem nergens meer vinden...
ondanks dat ik weet dat er altijd gezonde angst aanwezig is om je kinderen te verliezen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.8K

Antwoorden (4)

Je kindje van 2 is begonnen met de wereld om zich heen te verkennen. Misschien heb je een vijver of sloot in de buurt? Ben je je kind kortgeleden [kort] kwijt geweest? Onbewuste ideen & angsten komen in dromen naar boven, zeker als er recentelijk gelijke emoties zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geeft aan hoe veel je van je kind houd en dat hem/haar nooit weer kunt missen.
Tegelijk weet je dat een kind van 2 kwetsbaar is en de wereld gaat verkennen. Jij moet je kind beschermen tegen alles wat ze aan gevaren tegenkomen.
Dromen is een verwerking van de gebeurtenissen van de dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen kinderen, maar droom weleens dat ik te horen krijg dat er iemand is overleden. Of dat ik iemand zoek en niet kan vinden.
Misschien is het de angst iets kwijt te raken, en staat je kind daar symbool voor, Je kind is toch het belangrijkste wat je hebt
13 jaar geleden
Het is je stiekem weggestopte angst die denk ik elke moeder heeft. Je wilt er niet aan denken, dus denk je er ook bewust niet aan, anders word je gek! Toen ik mijn langverwachte kostbare knulletje kreeg woonde ik in een flat en plotseling begon ik huilend wakker te worden omdat ik zag dat hij samen met mijn man uitgleed en van het balkon stortte. Ze verdwenen ineens in de diepte, een schreeuw en het was stil! Vreeeeeeeeselijk! Dit herhaalde zich soms en ik bedacht me dat de hoogte van het balkon een factor was die zich in mijn hersens had genesteld als zijnde; 'eventueel gevaarlijk voor mijn kindje, want je bent er zo zuinig op. Op gegeven moment was het over, maar wanneer ik er aan terug denk, krijg ik alsnog kippenvel! Ik denk dus dat het ergens in je hersenen is ingenesteld, zodra je er onbewust aan denkt gebeurt dit al. `s Nachts worden dit soort dingen opgeroepen en sla je aan het verwerken. Let maar eens op, wanneer je je bewust wordt van een evtl. gevaar,droom je er `s nachts vaak van.