Ik heb een kind van 16 die niet te haneteren is thuis---ondanks veel ondersteuning; tot wanneer ben ik verplicht om voor haar te zorgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Tot 18 jaar moet je voor haar zorgen, dat wil zeggen een bed, eten en drinken, een dak boven haar hoofd en kleding. Vanaf haar 18de moet je tot haar 21ste financieel voor haar zorgen, voor zover zij dat niet zelf kan. Haar plaatsen in een begeleidt kamer wonen project is ook een vorm van zorgen, meld haar daarvoor aan, als je het zelf niet meer ziet zitten, of zoek in ieder geval hulp bij je huisarts, deze kan je helpen de geschikte hulp te krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
dat wil zeggen een bed, eten en drinken, een dak boven haar hoofd en kleding tot haar 21ste
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De kosten daarvan, plus voor haar eventuele studie.
Je blijft financieel gezien verantwoordelijk voor je kind tot het de leeftijd heeft dat het recht heeft op een bijstandsuitkering.
Of het kind nu inkomsten heeft of niet, zodra de inkomsten van je kind wegvallen bent je zelf verantwoordelijk tenzij het kind de leeftijd heeft dat het recht heeft op een uitkering.