Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Een slecht teken voor wát? Niet voor een spannend leven, maar wel voor een stabiele relatie waarin je weet wat je aan elkaar hebt en aan het betere huisje-boompje-beestje-kindje-gedoe kunt beginnen.

Dus als je er van houdt om constant verrast te worden, zowel positief als negatief, is een knipperlichtrelatie een heel goed teken. Als je op zoek bent naar 'happily ever after' niet.

Het kan natuurlijk ook betekenen dat de beide 'knipperlichters' nog niet toe zijn aan 'happily ever after'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Lijkt mij geen hele gezonde situatie!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het lijkt me meer een onduidelijke situatie. Ik denk dat het geen slecht teken is, want je vind elkaar steeds wel weer leuk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zegt volgens mij iets over hoe je als stel met , meningsverschillen en problemen omgaat.
Daar kom je dan blijkbaar niet uit op een goede manier.
De relatie hoeft niet slecht te blijven als je kan leren om dingen op te lossen zonder gelijk de relatie te beëindigen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doorgaans is het geen goed teken.
maar het is ook een teken dat je waarschijnlijk niet met en zonder elkaar kan leven.

een lat relatie misschien een optie?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij laat een knipperlichtrelatie zien dat je niet met en niet zonder elkaar kunt en dan óf geen doorzettingsvermogen hebt óf slecht bent in keuzes maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een knipperlichtrelatie ontstaat meestal als men zich seksueel tot elkaar aangetrokken voelt, maar zodra de relatie te "vast" wordt, en er wordt gesproken over de toekomst, of "huisje boompje beestje", laat een van de twee het afweten omdat hij/zij daar nog niet aan toe is.

Dus het is een slecht teken als je een vaste relatie wilt opbouwen, en het is geen slecht teken als je verder niets van de relatie verwacht behalve gezelligheid en seks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan niet met
maar ook niet zonder..

lijkt mij geen goeie basis voor een relatie..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eens komt de tijd dat je dit zult weten, totdan is het knipperen met de relatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle relaties zijn niet makkelijk, soms lijkt het wel zo. Klinkt heel algemeen, maar als het doorgaans is moet je echt er wat gaan doen. Hard werken dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vooral lastig, want is het nu aan
of is het nu uit
en bovenal: wordt het nog wat?
veel geven en nemen in zo'n situatie.
een vooral leerzaam teken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je van onzekerheid houd niet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het licht staat nooit op groen! Dan kom je toch nooit verder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn idee zegt dit niet zozeer iets over de kwaliteit van de relatie/ de gevoelens voor elkaar, maar meer over persoonlijkheden.
Mensen die constant het aangaan van een relatie en het verbreken ervan afwisselen, met dezelfde persoon, zijn extreem impulsief.
Als het even tegenzit geven ze op.
Vinden ze de situatie zonder elkaar niet meer leuk, dan komen ze weer samen.
Dit soort mensen gebruikt het verstand niet (als ze dat al hebben), en bedenken zich vooraf nooit wat de consequenties van hun acties zullen zijn.
Maak zelf maar het oordeel of je dit een slecht teken vindt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is een slecht teken.
Het betekent in feite dat ondanks dat mensen WEL van elkaar houden, ze niet in staat, bereid of van zins zijn obstakeltjes in de relatie weg te ruimen, ruzies en problemen op te lossen of met elkaar te communiceren als het nodig is.
Als het leuk is en allemaal lekker gaat is het aan, als het effe niet leuk is of er is onenigheid of een meningsverschil, dan is het uit.
Dat is geen ideale manier om een levenslange relatie mee te beginnen natuurlijk. Bij hele jonge mensen kan het misschien nog wel, maar als je al wat ouder bent, is het toch verstandiger, niet alleen binnen relaties maar op allerlei gebieden, te leren niet weg te lopen voor confrontaties, maar problemen aan te pakken en op te lossen. Anders wordt het niet wat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een knipperlichtrelatie duidt enigszins op behoorlijke twijfels.

En zodra er sprake is van twijfels aan elkaar binnen een relatie geeft dat eigenlijk al aan dat die relatie niet bepaald hecht te noemen is.

Als men met elkaar afwisselend wèl en niet wenst door te gaan is die relatie helaas te zwak om levenslang stand te kunnen houden.


Gr. Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding