Ben ik geobsedeerd door hem? En zo ja, hoe kom er daar vanaf?

Deze zomer ontmoette ik een jongen, we werden verliefd en waren twee weken samen. Hij woonde in een ander land, maar is wel nederlands en ookal hadden we toen nog wel dagelijks contact via sms, het liep stuk. Het kwam er eigenlijk op neer dat we elkaar zo leuk vonden dat sms'en niet meer genoeg was, en we wouden elkaar dagelijks kunnen zien en anders helemaal gen contact meer zodat we elkaar niet te erg zouden missen, we kozen voor dat laatste. Sindsdien, nu ongeveer 4 maanden, denk ik nog dagelijks aan hem. Ik lees soms onze sms'jes opnieuw en bezoek heel vaak zijn Facebook pagina. Ik weet dat dit heel dom is om te doen want zo kan ik hem niet vergeten maar ik kan het niet laten. Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (8)

Lastig. Zou hij in Nederland willen komen naar jou toe, denk je? Of jij naar hem toe ? Misschien kunnen jullie samen blijven in een van de landen. Weet niet of dat kan?

En ik snap het hoe het is om geobserdeerd te zijn, lol.
snap echt hoe rottig dat is, je wilt helemaal niet zo druk maken om 1 persoon maar je krijgt het maar niet uit je kop.

Bij mijn ex checkte ik ook echt continu haar hyves en was op vakantie in frankrijk toen zij het uitmaakte en niet meer mee wilde en toen moest ik dus alleen met de familie en toen kon ik niet genieten van alles, maar heb wel gezien dat ik ook plezier kan hebben zonder haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op dit moment lijk je geobsedeerd door hem. Iedereen die verliefd is, is min of meer geobsedeerd door de ander in de eerste heftige periode van verliefdheid. Het is niets geks in ieder geval. Wat er bij jou bij lijkt te komen, is dat je hem een beetje idealiseert. Jullie hebben elkaar al 4 maanden niet gezien en alles wat je hebt, zijn mooie herinneringen aan twee prachtige weken met een leuke jongen.Logisch dus dat je hem op een voetstuk zet en alles van/over hem koestert.
Ik ben zelf ook eens een kortstondige heftige liefde verloren en stiekem denk ik zelfs nog wel eens (niet vaak hoor, zo'n 2 keer per jaar) met warme gevoelens aan hem. Terwijl ik alweer een paar jaar met een andere hartstikke leuke man ben. En ik weet ook wel dat die geidealiseerde liefde uit het verleden in werkelijkheid vast een stuk minder leuk zou zijn geweest.

Ik denk dat je gewoon lekker moet blijven voelen wat je nu voelt. Denk met plezier terug aan jullie romance, maar doe jezelf er geen pijn mee door te vaak naar zijn FB-pagina te gaan (bijvoorbeeld). Ik weet zeker dat de heftige gevoelens die je nu nog hebt met de tijd zullen vervlakken. Dan word je weer verliefd op een andere jongen en beleef je weer een mooie tijd, maar dan met iemand anders. Het komt goed met je, echt. ;o)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verdriet hebben of spijt hebben is iets anders dan obsessie. Ergens diep van binnen bekijk jij zijn pagina om hem te zien, niet om hem te controleren. Het enige wat helpt voor jou is het gewoon niet meer doen en hem vergeten maar je ziet al dat dat niet makkelijk is. Er komt heus een tijd dat er een leuke lieve man op je pad komt die je die jongen zo doet vergeten, nu zal je jezelf moeten toespreken dat die jongen het ook (goed)vol kan houden dus dat moet voldoende zijn om het bij jou ook te laten lukken. Hij heeft misschien al een nieuwe vriendin, jij was een vakantieliefde. Het is een leuke herinnering maar pest jezelf er niet mee door te geloven dat jullie een toekomst hadden kunnen hebben. Veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Feitelijk is de vraag: WIL je hem eigenlijk wel vergeten?

Want als ik jou zo 'beluister' ben je eerder méér dan minder verliefd geworden.

De vraag is ook: Hoe zit dat met hem? Is hij ook nog verliefd op jou..en zo ja..wordt dat ook sterker?

Als jullie beiden sterker wordende liefde in je voelt opwellen..ga dan weer fijn samen wat krijgen.

Is dat niet het geval..breek dan volkomen met hem..want anders pijnigen jullie elkaar nodeloos door de 'wond open te houden'

Gooi de oude sms'jes weg en blijf voortaan ook weg van zijn Facebook pagina.

Om hem te vergeten moet alles gewoon wat uitslijten maar om je gevoelens t.o.v. hem te uiten, raad ik je aan om gedichten te gaan schrijven..

Sterkte, hoor. Groetjes,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad: Wil ze hem wel vergeten! +
Het is alsof ik mezelf in de spiegel zie :)

Ik heb op dit moment zo iets.. Zij woont ver weg en ik (natuurlijk) ook.

Alleen sms'sen we wel dagelijks.. Zo vergeten we elkaar niet, maar de momenten die we hadden, zijn zo speciaal, dat we elkaar sowieso niet vergeten.

Het is raar,klopt. In het begin had ik ook het gevoel ''geobsedeerd'' te zijn, en dat merkten ook veel mensen bij me op. Maar dat is normaal.. Het is geen obsessie, maar teken van liefde.. Je mist hem. Waarschijnlijk doet hij nou hetzelfde bij jou.

En het is ZÉKER niet dom wat je doet, het bevestigd dat je hem mist. Misschien afspreken?

In mijn geval heb ik het opgelost:

Elke vakantie (als ik niet krap bij kas zit, en als ik niet veel te studeren heb) ga ik langs. Wil ik die oogjes zien :)

En plus:

Het is een heel iets, als na een lange tijd, hij nog steeds van je houd. En jij van hem! Want in de tussentijd gebeuren ook veel dingen! Als jullie relatie dan nog stand weet te houden, dan is dat toch wel.. ''iets'' als je begrijpt wat ik bedoel!

Succes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik vind je niet geobsedeerd door hem. Wel denk ik dat je een knoop voor jezelf moet doorhakken.
Je wilt hem d.m.v. je gedachten vasthouden. Je hebt niet de kans gekregen negatieve kanten van hem te ontdekken.
Als jullie bij elkaar horen komen jullie weer bij elkaar.
Mss is dat een troost? Als je door wilt zonder hem zet hem dan uit je gedachten. Iederee keer als je je betrapt op denken aan hem dan ga je iets anders doen. Iets wat je leuks vindt. Al is het een kop koffie of thee maken, dat hoeft niet zo spannend te zijn.
Alleen zo zul je na een tijd ontdekken dat je minder aan hem denkt. Ook hij zal de draad oppakken moet je maar denken.
Ik weet niet hoe oud jullie zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent verliefd en zolang dat zo is, zul je een ander niet gemakkelijk zelfs helemaal niet toelaten want er zullen best wel andere jongens in jou geïnteresseerd zijn in verloop van deze vier maanden.
Is dat wat jij voor hem voelt wederzijds dan kun je het geluk een zetje geven door hem te schrijven of door bij hem op vakantie te komen. Je kunt hem al gemakkelijk bereiken via facebook als het niet wederzijds is dan zou je er ook voor kunnen gaan. Je hoeft van een goed gevoel niet af maar het is wel fijn als je het praktisch hebt uitgezocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom heb je toen die beslissing genomen? dacht er toen écht zo over?
als je na 4 maanden nog steeds zo erg aan hem denkt, dan is daar helemaal niets mis mee. je houdt gewoon nog van hem. Misschien heb je toen voor jou een "verkeerde" beslissing genomen (ik bedoel hiermee niet dat je iets verkeerd gedaan hebt he).
Wat zou er gebeuren als je hem gewoon een bericht stuurde via facebook met de boodschap dat je hem echt niet kan vergeten, nog steeds van hem houdt, en hem eigenlijk toch liever wil terugzien?
er zijn heel wat koppels die uit verschillende landen komen en toch voor elkaar hebben gekozen. Makkelijk is het niet, zeker niet op praktisch vlak en natuurlijk moet je elkaar (zeker in het begin) vaak missen.
Toch is verre liefde niet onmogelijk hoor. Is er een stap terug naar hem? Zet hem dan, ook al is het misschien wat eng want je weet niet wat hij nog voor je voelt.
In ieder geval is alles beter dan deze situatie.
Bovendien kan je, als je weer contact zou hebben, hem ook beter leren kennen. Nu bestaat er het risico dat je hem gaan idealiseren, want je ziet hem natuurlijk niet.
Dus : gewoon ervoor gaan meid, je ziet we waar het heen leidt!
liveisgreat