Word je sneller verliefd op een persoon die ook op jou verliefd is?

Ik vind dat zo mooi; 2 mensen zijn verliefd op elkaar.
Ik vind het echt een wonder dat die ene jongen uit al die meisjes precies verliefd is op dat ene meisje en dat dat ene meisje precies verliefd is op die ene jongen.
Ik geloof zelf niet in god en ik heb geen mening of beeld van hoe de mens in elkaar zit in het opzichte van bijvoorbeeld een ziel hebben.
Maar hoe kan het nou dat dit zo vaak gebeurt dat die 2 mensen precies iets voor elkaar voelen?
Ik heb wel eens iets gelezen dat als men verliefd of geil is, men een stofje aanmaakt waardoor dit gevoel ook snel aanslaat bij de andere. Heeft dat ook hiermee te maken en zijn er onderzoeken naar geweest over waarom dat precies gebeurt dat die 2 mensen precies op elkaar verliefd op elkaar worden?
Of is het gewoon iets waarvan we moeten accepteren dat we het niet weten, laten gebeuren en van moeten genieten zolang het nog kan?
Groeten Matteo

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Antoni
11 jaar geleden
Het is niet zo dat er voor iedere mens maar één andere persoon is, op wie hij of zij verliefd zou kunnen zijn of worden. Voor iedere persoon zijn er vele duizenden personen op de wereld op wie hij of zij verliefd zou kunnen zijn of worden. Als die persoon dan iemand heeft gevonden bij wie de gevoelens wederzijds zijn, dan is die ander gewoon één van die vele duizenden personen, bij wie het "klikt". Statistisch gezien is het dus helemaal niet zo raar, dat als een jongen verliefd is op een meisje, dat het meisje ook verliefd is op die jongen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lol ; ik had de reacties nog niet eens gelezen, maar zoals je in mijn antwoord ziet ben ik het roerend met je eens.
Antoni
11 jaar geleden
Verder is het een feit dat veel mensen in het algemeen vooral omgaan met mensen, met wie zij iets gemeen hebben. Dat schept ook al snel een band, waaruit makkelijk een verliefdheid en een relatie kan ontstaan. Het kan daarbij gaan om overeenkomsten in leeftijd, opleiding, geloof, beroep, hobbies, etcetera. Je kan het zo gek niet bedenken!
Antoni
11 jaar geleden
Correctie: de juiste schrijfwijze van het meervoud van "hobby" is "hobby's".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat doe ik ook ALTIJD (verkeerd ; net als babies. Ik heb het niet op die 's denk ik.

Antwoorden (3)

Ja, weten dat je geliefd wordt is ZEER aantrekkelijk.

Maar je maakt een heel klein denkfoutje ; er is niet voor iedereen op de wereld maar één persoon : er zijn HEEL veel mensen die bij je passen, of die je in elk geval in eerste instantie aantrekkelijk kunt vinden. De kans dat je zo iemand tegenkomt is dus behoorlijk groot.

En ja, veel mensen verwarren geilheid ABSOLUUT met verliefdheid. Boterverliefd noemen we dat ook wel ;)
Beide hebben natuurlijk met aantrekkingskracht te maken, alleen op een wat verschillend niveau. En die aantrekkingskracht wordt vooral bepaald door...lichaamsgeur. Een proces overigens dat we de laatste jaren ernstig verstoren door ons (nouja, ik niet) zwaar overdreven te parfumeren. Misschien is dat wel een reden dat zoveel mensen op de verkeerde blijken te 'vallen'. ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat als iemand verliefd is op je (en jij weet dat) dat hij zichzelf in eerste instantie ergens "op kaart plaatst" in je hersenen (hart?), waar dat misschien anders nooit gebeurd zou zijn.

De aandacht, het strelen van eigen ego alleen al maken dat je aandacht naar die persoon getrokken wordt (iedereen is graag geliefd).

En ook al is dat niet meteen wederzijds, het KAN zijn dat je je door die verliefdheid bij de ander ook meer gaat verdiepen in de persoon van die man of vrouw dan je oorspronkelijk van plan was.
En dat je dan ook KAN ontdekken dat die persoon echt wel de moeite waard is voor jou. En dan KUN je zelf ook verliefd worden.

En die persoon heeft zeker een streepje voor : hij is namelijk al verliefd op jou, dus de helft van het werk is al gedaan :-)

Dus het antwoord is volgens mij : jazeker, het kan helpen (ik spreek uit ervaring :-))! Maar het is zeker geen garantie ...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt me wel. als je iemand leuk vind en die persoon weet dat van hem/haar houd vind hij/zij dat leuk... zoiets ga je steeds soms steeds leuker vindne