Zou jij je haar lang laten als je partner dat graag wil?

Mijn partner vind lang haar prachtig... ik ben er zelf niet zo weg van. Veel gedoe, niet "effe" onder de douche, en altijd en eeuwig haren in mijn eten, mond, oren, ogen en natuurlijk kriebelt het ook aan mijn neus...

kortom, als het aan mij ligt ben ik intussen toe aan een militair kapsel!

zouden jullie het lang laten voor je partner?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Kwestie van geven en nemen. Ik heb nu vrij lang haar, en daarbij speelt zeker mee dat mijn man dat mooi vindt. Ik verander regelmatig van kapsel, maar heb het sinds we ee relatie hebben, niet meer écht kort laten knippen. Maar natuurlijk zijn er wel grenzen: ook al zou hij dat geweldig vinden, ik loop niet rond met superonpraktisch haar tot mijn kont.

Is er bij jullie geen compromis mogelijk? Je kunt bijvoorbeeld ook de lengte aan de achterkant in je haar laten, maar het verder flink in lagen laten knippen. Dat heb ik nu zelf ook, in combinatie met een korte schuine pony. Dan heb je in ieder geval geen last meer van allemaal haar in je gezicht. En het onderhoud (bijvoorbeeld effe snel onder de douche) wordt er ook een stuk eenvoudiger van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nee, ik zou mijn kapsel absoluut niet aanpassen aan de voorkeur van mijn partner, jij bent degene die ermee moet lopen, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor. Heb het heel erg lang echt lang haar gehad. Hij vindt het prachtig als haren opgestoken zijn, als we naar een feestje gaan. Dan maak ik mij extra mooi voor hem. En het werkt altijd. Nu ik dus ouder ben passen deze lange haren niet meer bij mijn leeftijd om ze zo los te laten hangen, en dat kon hij begrijpen. Het is wel korter maar hangt nog steeds goed over mijn schouders en de juiste lengte om het op te steken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo ouder?+We zijn nog jonge blommen toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihihi, maar geen 25 meer, maar wel een beste dosis levenservaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat niet garant staat voor het alles weten. (sh*t!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is weer wat anders, als ik alles toch wist met nu een puber in huis! Maar ook hier leren we weer van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 groetje en een plusje van een langharigtuig.;-)
Als het mij mooi zou staan zou ik het zeker lang laten als je partner dat mooier vind.Of misschien een half-lang kapsel.Zijn jullie allebei tevreden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Ik vind het gelukkig zelf ook heel mooi dus laat ik het lang. Maar als hij een voorkeur had voor kort haar zou ik het eigenlijk niet weten. Misschien eerst eens kijken of er een leuk kapsel bij zit want ik vind het toch ook wel leuk als hij het leuk vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het zelf vreselijk vinden als mijn partner een kapsel zou nemen die ik echt niet mooi vind. Ik denk dat het het beste is om een compromis te sluiten. Zeg tegen je partner dat je het lange haar zat bent en laat merken dat je ook begrijpt dat hij een kort kapsel niet mooi vindt. Kies dan samen een lengte uit die voor jullie beiden aanvaardbaar is.

Beter zo dan later van je partner horen dat hij naar andere vrouwen kijkt omdat hij je niet meer aantrekkelijk vindt met kort haar. toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik draag mijn haar in de stijl die ik leuk vind.
Het is nu juist net van lang bruin naar halflang donkerblond, terwijl mijn partner kort blond leuk vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou een tussenweg zoeken.
Kijk, ik laat heus geen rattekoppie knippen als hij dat afschuwelijk vindt maar daar integen laat ik het ook niet veels te lang (naar mijn zin) groeien als ik dat niet wil.
Ik ben toch degene die het moet verzorgen en onderhouden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben met jouw vriend van mening dat lang haar sexy is. Daarom verbergen de moslima ook hun haar voor vreemde mannen. Als jij er niet sexy uit wil zien voor jouw vriend dan wens ik je veel geluk en wijsheid toe in te toekomst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe wat ik zelf wil doen met mijn haar. Mijn vriend mag zijn mening erover geven, maar ik besluit wat er mee gaat gebeuren. Nou zou ik toch mijn haar niet afknippen, dus hij zit wel goed !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee absoluut niet! Om mij heen is er een aantal vriendinnen die dus wel naar hun man 'luisteren'...
Heel erg jammer vind ik dat, dat ze dus niet hun eigen zin doen, en hun eigen hart volgen...
Het is MIJN hoofd en MIJN haar en IK bepaal wat ik ermee doe...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het mij mooi zou staan, waarom niet?
Maar omdat lang haar mij niet staat, mijn haar is daar te dun voor, zou hij het denk ik niet zo snel van me vragen ;-)
Maarruh... van mij zou hij dan wel mijn haar mogen borstelen...